Narrow your search

Library

KBR (5)

KU Leuven (5)

Odisee (5)

Thomas More Kempen (5)

UCLL (5)

Arteveldehogeschool (4)

KDG (4)

VIVES (4)

AP (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2015 (1)

2007 (1)

2000 (1)

1998 (1)

1995 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Rope skipping in school en club
Author:
ISBN: 9070870401 Year: 2000 Volume: 39 Publisher: Sint-Amandsberg Publicatiefonds voor Lichamelijke Opvoeding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur overloopt in drie delen de verschillende disciplines Single Rope, Double Dutch en Chinese Wheel en in een vierde en laatste deel geeft ze een heel aantal tips voor spelvormen Rope Skipping. Bovendien krijgt u bij elk onderdeel een overzicht van de veel voorkomende fouten en de respectievelijke didactische tips.


Book
Differentiatie in de les lichamelijke opvoeding
Author:
ISBN: 903343380X Year: 1995 Volume: 12 Publisher: Leuven Acco


Book
Play Practice: SpelenderWijs leren in Lichamelijke Opvoeding
Authors: --- ---
ISBN: 9789462922082 Year: 2015 Volume: 32 Publisher: Gent Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze reader, nummer 32 van de reeks ‘Praxis Bewegingsopvoeding’, wordt Play Practice als instructiemodel onder de aandacht gebracht voor Lichamelijke Opvoeding (LO). Play Practice benadrukt de integratie van spel en gerichte oefening om uitdagende leersituaties te creëren voor alle leerlingen. Via de didactische principes van shaping, focussing en enhancing wordt een leeromgeving aangeboden die maximale kansen biedt om zowel bewegings- als persoonsdoelen te realiseren.Play Practice biedt leraren LO een didactisch handelingskader voor zowel individuele als interactieve bewegingsgebieden met het oog op de vorming van competente, ‘wijze’ bewegers. In deze reader wordt Play Practice toegepast en vertaald naar praktisch uitgewerkte periode- en lesplannen binnen diverse bewegingsgebieden voor het secundair onderwijs.


Book
Van samenwerkend leren tot zelfstandig leren
Authors: --- ---
ISBN: 9033441039 Year: 1998 Volume: 15 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Feedback en zelfgestuurd leren (Daniel Behets) Zelfstandig leren - leren samenwerken in de Lichamelijke Opvoeding (Erik Van Assche) Groepsontwikkeling in de L.O. klas (Yves Vanden Auweele) Van samenwerkend leren tot zelfstandig leren (Reginald Leper, Malté Schiepers en Etienne Dehaene) Zelfstandig (samen)werken tijdens de zwemlessen in het secundair onderwijs. Enkele voorbeelden uit de praktijk voor crawl en schoolslag (Yannick Noppe en Nathalie Hens) Rope skipping (Greta Coene en Nadine De Ridder) Zelfstandig leren en samenwerken in toestelturnen (Willy Schroven en Jimi Gantois) Veronica Sherborne pedagogiek (Paul Thys en Rika Taeymans) Zelfstandig leren en leren samenwerken in een gymnastiekperiode moet men plannen (Piet Flour en Erik Van Assche) Spelen drie tegen drie. Spelend leren ontdekken in basketbal (Jan Boutmans) Handbal - van basisspelvorm 4 tegen 4 tot sportspelvorm 7 tegen 7 (Eddy Thomassen) Evaluatie van atletiekdisciplines als basis voor zelfstandig werken (Mia Van der Speeten en Christophe Delecluse) Jiujitsu (Magda De Sutter) Spel- en oefenvormen voor hockey op school (Joeri Beunen) Basistechniek badminton (Hervé Van der Aerschot)


Book
Het vakconcept beweginsopvoeding in de praktijk
Author:
ISBN: 9789033465697 Year: 2007 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aansluitend bij het boek `Bewegingsopvoeding. Een vakconcept als uitnodiging om te leren` wil deze bundel een exemplarische kijk geven op de praktische invulling van het vakconcept LO. Hiermee wordt ingegaan op de veelvuldige vraag van studenten en leraren LO naar praktijkvoorbeelden, naar voorbeelden van 'good practice'. Met het vakconcept als referentiekader worden enkele themata uitgewerkt volgens het format van een periodeplan (o.a. fitness, discorock en minitennis tot aerobics en footrobics). Op deze manier wordt getoond hoe de leraar bewegings- en persoonsdoelen kan formuleren en hoe deze concrete doelen kunnen evolueren tijdens een lesgeefperiode van een viertal weken. Speciale aandacht wordt besteed aan meer leerlinggestuurde werkvormen met voorbeelden van alternatieve leermiddelen en evaluatieprocedures.De verzamelde bijdragen van de auteurs, allen medewerkers aan de academische lerarenopleiding LO te Leuven, illustreren de vernieuwende aanpak op het vlak van inhouden en didactisch handelen. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by