Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
451.9 --- 371.3 --- Culturele vorming --- Onderwijs --- Vlaanderen --- culturele vorming --- onderwijs --- Culturele vorming ; secundair onderwijs --- Overige onderwerpen --- Didactiek --- Lerarenopleiding : CVO --- Cultuuroverdracht --- Kunsteducatie --- Secundair onderwijs --- 377.8
Choose an application
Volkssprookjes zijn reizigers. Ze doorkruisen ruimte en tijd, verbinden generaties en cultuurgroepen en nodigen uit tot spelen: zoek verschillen en gelijkenissen. Wreed schoon biedt een bont palet van niet-verkinderlijkte, ongecensureerde volkssprookjes uit veertig cultuurgroepen die België en Nederland bewonen. Maak kennis met Cinderella's uit alle continenten, dierlijke bruiden en bruidegoms, bloeddorstige verwanten, ghouls, duivels en heksen, slimme dappere meisjes en vrouwen, liefde en lust in alle tinten van de wereld. De verhalen zijn herschreven in een vlot leesbare en navertelbare stijl. Bij elk volkssprookje hoort een prent van Jonas Thys die een sleutelscène tot leven brengt.75 volkssprookjes uit Afghanistan, Algerije, Armenië, België, Benin, Brazilië, Burundi, China, Congo, Duitsland, de Filipijnen, Frankrijk, Griekenland, India, Indonesië, Irak, Israël, Italië, Kameroen, Koerdistan, Kosovo, Marokko, Mexico, Nederland, Nigeria, Oekraïne, Palestina, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Rwanda, Senegal, Soedan, Spanje, Suriname, Syrië, Togo, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten van Amerika. Bron: boek.be
Literature
---
genre-thema"">
Choose an application
#BSCH: vak: geschiedenis --- maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Geschiedenis --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Sociaal-economische geschiedenis --- Communicatie --- Demografie --- Economie --- Politiek --- Culturele vorming --- Massa --- Massa (natuurkunde) --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Maatschappij --- Film
Choose an application
In dit boek nemen theatermakers, schrijvers, kunstenaars, therapeuten en orthopedagogen de lezer mee in hun denken rond het thema 'alternatieve vormen van communicatie' en over wat ontmoeting en interactie betekent wanneer woorden niet vanzelfsprekend zijn.Ondanks de grote aandacht voor autobiografische verhalen wordt niet iedereen erkend als een competent verteller. Mensen die niet, moeilijk of anders spreken, om welke reden dan ook, krijgen weinig kans om in dialoog te gaan of om hun angsten, verlangens en noden te uiten. Hun expressievormen zijn meestal ?ongehoord?. Omdat hun expressie en communicatie niet verloopt zoals verwacht én omdat hun stem letterlijk niet gehoord wordt. Maar wat gebeurt er indien we voorbij het louter gesproken woord gaan en inzetten op interactie en ontmoeting? In dit boek nemen theatermakers, schrijvers, kunstenaars, therapeuten en orthopedagogen de lezer mee in hun denken rond het thema ?alternatieve vormen van communicatie? en over wat ontmoeting en interactie betekent wanneer woorden niet vanzelfsprekend zijn. De nadruk ligt niet zomaar op het representeren van persoonlijke verhalen, maar vooral op het tonen hoe we situaties en interacties kunnen creëren waarin verhalen kunnen ontstaan én gehoord worden. Met bijdragen van onder anderen Mira Bryssinck, Alain Platel, Simon Allemeersch, Erik Thys, Ellen Vermeulen, Aagje Swinnen en Hugo Franssen.https://www.epo.be/nl/gezondheid/4819-ongehoord-9789462672888.html
mondelinge communicatie --- Kunsten --- Inclusieve samenleving --- Non-verbale communicatie --- Mensen met een beperking --- Expressie --- Orthopedagogics --- Kunst --- Inclusie --- Persoon met een handicap --- Samenleving --- Primary groups --- Mass communications --- Beeldende kunst. --- Gehandicapten. --- psychologie --- communicatie --- personen met een beperking --- culturele vorming
Choose an application
History of France --- France --- Frankrijk --- Geschiedenis --- Histoire --- 944 --- Academic collection --- #KVHA:Frankrijk --- Arbeidersbeweging --- Artistieke creativiteit --- Bevolkingsontwikkeling --- Culturele vorming --- Dekolonisatie --- Economische groei --- Kwaliteitsprodukt --- Levenskunst --- Overzeese expansie --- Religieus leven --- Sociale problematiek --- Staatvorming --- Wereldbeschouwing --- Geschiedenis van Frankrijk --- 994 Sociaal-economische beschrijving --- Civilization. --- 944 Geschiedenis van Frankrijk --- 944 History of France
Choose an application
50-880-5
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- Didactics of secundary education --- Classical Latin language --- Romeinse oudheid --- Griekse oudheid --- Didactics of the classical languages --- cultuurgeschiedenis --- 807:37 --- 485.11 --- 831.1 --- Antigone --- Augustus --- Beeldende kunst --- Bouwkunst --- Culturele vorming --- Drama --- Paleis op de Dam --- Sokrates --- Verhalen --- klassieke talen: didactiek --- 807:37 Klassieke talen en het onderwijs --- Klassieke talen en het onderwijs --- Nederlands - schoolboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- Cultuurgeschiedenis --- Didactiek
Choose an application
Moral education--Netherlands --- 450.4 --- Intercultureel onderwijs --- 37.013 --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- Onderwijs --- Onderwijssociologie --- Socialisatie --- Opvoeden tot burgerzin --- Schoolcultuur --- Culturele vorming --- Nederland --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy --- Socialisatie (sociale wetenschap) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur
Choose an application
Al zolang er mensen bestaan, vertellen ze elkaar verhalen. Verhalen over hoe de aarden en de hemel zijn ontstaan, hoe de mensen er zijn gekomen en waarom dieren zijn zoals ze zijn. De rode draad in deze verhalen zijn metamorfosen of gedaanteverwisselingen. Jonge krijgers worden vogels, zeehonden worden vrouwen en meisjes van sneeuw worden wolken. Verhalen over natuur, dieren en mensen, verhalen die troost bieden bij de grote gebeurtenissen in ieder mensenleven.Bron: bibliotheek.beINHOUD:WATER1 De Ashvin-tweeling - India2 Het ei op de prairie - De Cheyenne, VS en Canada3 De bewaker van de kolk - Centraal-Afrika4 Zeehuid - Ijsland, Ierland, Schotland5 De kinderen Lir - Ierland6 De aravrouwen - De Cañari, Ecuador+7 Toen mensen nog tranen waren - Egypte8 Raafman en de vis - De Tikigaq, Alaska, VSAARDE9 De slangenkrijgers - De Sioux, VS en Canada 10 Io de koe - griekenland11 Het kosmische ei - China12 Sheherazade vertelt - Midden-Oosten13 De eerste olifant - De Kamba, Kenia14 Issun Boshi - Japan15 De katvrouw - Lombok, Indonesië16 Een wereld van poep en plas - De Tsjoektsjen, SiberiëLUCHT17 De nachtmerrie - Noorwegen18 Het lied van de Uirapuru - Brazilië19 Snegoerka, van sneeuw tot wolk - Rusland20 De geest in het kasteel - Spanje21 Het verdriet van Mis - Ierland22 Sila, de luchtgeest - De Netsilik, Canada23 Loki en Iduna - NoorwegenVUUR24 De parel van de draak - China25 Toen de zon nog op aarde woonde - De San, Afrika26 De vijfde zon - De Azteken, Meso-Amerika27 Mãui en het vuur - Polynesië28 Mullian - De Aboriginals, Australië29 Goed gebakken mensen - De Pima, VS30 Over vulkanen en sterren - De Mapuche, Chili en Argentinië
Dutch literature --- Illustrator (tekenaar) --- Illustratietechniek --- Boekillustratie --- Fictie [Literatuur ] --- Verhalen, intriges, enz. --- Mythologie ; wereld --- Mythe --- Volksverhaal --- Legende --- Aarde (planeet) --- Water --- Lucht --- Vuur --- Natuurelement --- Fantasie --- Kortverhaal --- Voorleesverhaal --- Cultureel erfgoed --- Culturele vorming --- Interculturaliteit --- Multiculturele samenleving --- Afrika --- Noord-Amerika --- Zuid-Amerika --- Canada --- Europa --- Midden-Oosten --- Azië --- Rusland --- Verhalenbundels --- Voorleesverhalen --- Jeugdboeken 10-12 jaar
Choose an application
Het belang van kunsteducatie wordt door een breed publiek erkend. Kunst en cultuur zijn vaste ingrediënten van ons bestaan. Ze helpen ons de wereld te begrijpen en onze levens kleur geven. Net daarom is het verrassend dat in het Vlaamse onderwijs kunstzinnige doelstellingen zo schaars zijn. De leraar die de wolken meet breekt een lans voor meer kunst op school. Vanuit hun verscheidene achtergronden beargumenteren tientallen experts en leraren hoe dat kan, en hoe we de tijd die we in de klas aan kunst besteden nuttiger kunnen invullen. Zo kan kunst haar rechtmatige plaats in ons onderwijs innemen.Bron : lannoo
Kunst ; onderwijs. --- Didactics of the arts --- art appreciation --- kunstopvoeding --- muzische vorming --- 477 --- expressie --- Lerarenopleiding : CVO --- Vormingswerk --- Kunsteducatie --- Culturele educatie --- kunsteducatie --- didactiek --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:316.334.1O360 --- Expressie --- Lerarenopleiding --- Zingen --- kunstonderwijs --- 477.6 --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Onderwijssociologie: curriculum: algemeen --- PXL-Education 2017 --- kunst en onderwijs --- cultuureducatie --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Onderwijs --- Culturele vorming --- Beeldopvoeding --- Muzische opvoeding --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Beeldeducatie --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 78.70 --- 78.75
Choose an application
Geschiedenis --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Ancien Regime --- Technisch secundair onderwijs --- Sociaal-economische geschiedenis --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- Napoleon I Bonaparte (keizer van Frankrijk) --- Wetenschap --- China --- Wereldoorlog I --- Russische revolutie --- Auschwitz --- Politiek --- Europa --- Imperialisme --- Nationalisme --- Industriële revolutie --- Kunst --- Culturele vorming --- Democratie --- Hitler, Adolf --- Napoleon Bonaparte --- Afrika --- Azië --- Nederland --- Media --- Crisis --- Cultuur --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Voorlichting --- Literatuur
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|