Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De tekenfilm kan zich nog steeds verheugen in een grote belangstelling en sinds het filmen door amateurs toeneemt groeit bij velen de wens ook zelf eens een getekend figuurtje op het scherm te laten bewegen. Toch denken velen bij het horen van het woord 'tekenfilm' nog dikwijls aan veel werk, nog meer geduld en een lawine van tekeningen. Natuurlijk bestaan er speciale studio's waar een hele staf mensen achtereen aan één produktie werkt, maar daar staat tegenover dat men ook in één middag een, weliswaar eenvoudig, maar niettemin compleet tekenfilmpje kan maken. De auteur van dit boek vertelt u alles over de techniek daarvan en maakt u wegwijs in de verschillende manieren waarop u tekeningen tot leven kunt brengen. Alle systemen, vanaf de eenvoudige animatie met behulp van een schoolbord, via de animatie van uitgeknipte figuren tot de ook professioneel toegepaste cell-animatie, worden op duidelijke wijze uiteengezet. Ook op de toepassing van de filmwetten in de tekenfilm gaat de auteur in, terwijl hij uitvoerig aandacht besteedt aan het geluid. Tekenfilms maken is niet alleen bedoeld voor de ambitieuze amateurfilmer die complete produkties wil gaan maken, maar ook voor hen die niet verder willen gaan dan alleen hun films voorzien van titels met tekenfilmeffecten. Voor wie niet van plan is zelf tekenfilms te maken biedt het een interessante blik achter de schermen.
Choose an application
Kinderen --- 798.85 --- Tekenfilm(Animatiefilm) --- Animatiefilms --- Tekenfilms --- Films --- Filmtechnieken --- knutsenen --- animatiefilm --- film : animatiefilm --- Tekenfilm --- Film --- Filmtechniek
Choose an application
Raoul Servais is een van de meest innovatieve Belgische filmmakers van de twintigste eeuw. En misschien ook wel de meest productieve, met een rijk oeuvre van twintig animatiefilms en meer dan vijftig prijzen op zijn palmares, waaronder één langspeelfilm, 'Taxandria'. In 1963 richtte hij aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten (KASK) in Gent een animatiefilmschool op, toen de eerste in Europa. Tot op vandaag blijft deze grootmeester een inspiratiebron en voorbeeld voor animatiefilmmakers wereldwijd.0In april 2018 wordt Raoul Servais negentig en dat wordt gevierd. Met een feest, een overzichtstentoonstelling in zijn thuisstad Oostende en een documentaire van Rudy Pinceel. Vanaf juni 2018 krijgt de 'Magiër van Oostende' een vaste tentoonstelling rond zijn werk in Mu.ZEE. Zijn monografie, in samenwerking met vzw Fonds Raoul Servais, sluit daarbij aan, met nooit eerder vertoond materiaal.
Audiovisuele Kunsten: Animatiefilm --- 799.97 --- animatiefilm --- 799.92 --- Servais, Raoul --- animatiefilm, productie (animators) --- animatiefilm, productie (op naam) --- Drawing --- Painting --- paintings [visual works] --- drawings [visual works] --- Servais, Raoul.
Choose an application
Als de groenten van hun woonplaats beginnen te verdwijnen moeten de heldhaftige Wallace & Gromit al hun geniale uitvindingen gebruiken. Het dappere duo moet proberen een groot pluizig beest te stoppen....
799.92 --- Aardman animations --- Park, Nick --- Wallace & Gromit --- animatiefilm --- dreamworks --- poppenanimatie --- animatiefilm, productie (op naam)
Choose an application
Animatiefilm ; Walt Disney --- Tekenfilms --- Animatie ; animatiefiguren --- Stripverhalen --- 791.43.07 --- 741.5.07 --- Filmregisseurs, acteurs, filmografen --- Tekenkunst ; striptekenaars ; cartoonisten A - Z
Choose an application
799.91 --- Walt Disney --- animatiefilm --- geschiedenis --- animatiefilm, geschiedenis --- Animated films --- Motion pictures --- Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- History and criticism --- Foreign influences --- Walt Disney Company. --- Disney Studio --- 迪斯尼公司 --- Mei guo di shi ni gong si --- 美國迪士尼公司 --- Walt Disney Productions --- Walt Disney Company --- United States --- European influences --- 21st Century Fox (Firm)
Choose an application
Voor het eerst verschijnt thans in het Nederlands een globale studie over dit bijzonder boeiende onderwerp.Twaalf hoofdstukken :— Definitie en verantwoording— Historiek— Technische aspecten— Financiering— Filmregister— Auteursrecht— Recht op antwoord en recht op privacy'— Censuur— CoproduktieVerzekeringen— De film in de E.E.G.— Algemeen BesluitNu alom door talrijke filmscholen nieuwe generaties kineasten worden gevormd, nu steeds meer filmclubs bedrijvig zijn en zowel de betere als de andere film aan belangstelling winnen, komt dit boek op zijn tijd. Vooral toestanden in België en Nederland komen hier aan bod doch de auteur situeert en beschrijft ook hoe het in andere landen van Europa en in de Verenigde Staten toe gaat.
filmindustrie --- Film --- Economics --- 791.44 --- 765 --- 799.93 --- Filmproductie. Filmindustrie --- Theorie van het theater - Scenografie --- animatiefilm, techniek (ook truckage) --- 791.44 Filmproductie. Filmindustrie --- Theorie van het theater en de film - Scenografie en productie --- 761.20 --- Theorie van het theater en de film - Speltheorie
Choose an application
Depuis des décennies, avec une constance et une obstination qui traverse les époques, Schwizgebel fait œuvre. Il faut entendre par là que l'homme bâtit un univers unique, avec ses films comme autant d'éléments qui font l'œuvre. L'œuvre, ou le fond, ou l'âme, soit des récits poétiques et référentiels qui s'inspirent des littératures et musiques et peintures classiques du monde pour être réinterprétés. Un récit de Schwizgebel peut tenir en un synopsis vite lu et à ce titre paraître léger; on se défait immédiatement de cette idée quand on découvre les story-boards qui amplifient le synopsis et, de là, on évoque la forme. La forme compte autant que le fond, non qu'elle le dépasse mais elle est à ce point essentielle et substantielle qu'elle s'y agglomère pour donner la singularité de l'œuvre: des films d'animations (ou dessins animés, un terme profane que l'auteur ne rejette pas). Ici, le respect qu'on doit à l'artisan en général fait qu'on admire ceux qui consacrent leurs talents à ce genre car enfin, on parle de films dont chaque seconde est remplie de douze dessins. Schwizgebel, ses douze dessins par seconde, il les fera. C'est une des ses empreintes, sur des cellulos, à l'acrylique (parfois au pastel sur papier) comme autant de tableaux, des tableaux si beaux qu'on les expose. Si la technique est traditionnelle (acrylique sur cellulos et prise des images au banc titre), la narration, qui induit des notions de plans-séquences, de boucles et de métamorphoses, est complètement originale. Dans cette nouvelle publication, ce sont tous les aspects du travail de Georges Schwizgebel que nous voulons mettre en avant, des synopsis aux tableaux finis en passant par les story-boards, les schémas, les croquis, sans oublier les sources et des images de l'auteur ainsi que son univers. C'est un livre référence qui parcourre la création de Schwizgebel dans la chronologie et qui est ponctuée d'exégèses, pour éclairer certains aspects du travail de l'artiste.
Film d'animation --- Animated films --- film --- filmgeschiedenis --- animatie --- animatiefilm --- experimentele animatie --- 791.471 --- Zwitserland --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- Schwizgebel Georges --- tekenkunst --- Animated cartoons (Motion pictures) --- Animated videos --- Cartoons, Animated (Motion pictures) --- Motion picture cartoons --- Moving-picture cartoons --- Caricatures and cartoons --- Motion pictures --- Abstract films --- Animation (Cinematography) --- Animation cels --- History and criticism --- Schwizgebel, Georges --- Schwitzgebel, Georges
Choose an application
Beschrijving van geschiedenis en actualiteit van het filmgebeuren in België.
Film --- History --- Belgium --- Belgique --- België --- Films --- Films cinématographiques --- #BAVD --- #SBIB:004.AANKOOP --- #SBIB:309H1313 --- #A0012A --- 624.1 Film --- 791.43 --- Jan-Pieter Everaerts --- animatie --- computeranimatie --- documentaires --- film --- filmdistributie --- filmexploitatie --- filmgeschiedenis --- filmproductie --- tekenfilm --- televisie --- 791 --- filmkunst --- speelfilms --- tekenfilms --- 20e eeuw --- 798.42 --- animatiefilm --- Geschiedenis en/of organisatie van het filmwezen: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van het filmwezen in de ontwikkelingsproblematiek) --- film, geschiedenis der filmkunst, België --- geschiedenis
Choose an application
In the mid-1970s the influential stop-motion animators Stephan and Timothy Quay (born 1947) embarked on a series of dark graphite drawings, conceived as imaginary film posters. They kept their first autonomous art project hidden for decades, allowing only a few glimpses to transpire in some of their animation classics such as 'Nuctura Artificialia, Street of Crocodiles' and their live-project 'Witlold Lutoslawski--Paraphrase on: The Hour We Knew Nothing of Each Other'. In hindsight, the 'Black Drawings' can be considered as a blueprint for their future work. This book offers a first in-depth exploration of this important graphic series that reveals many of the themes and techniques that would come to life in their celebrated animation films.
Drawing, American --- Quay Brothers --- Quay, Stephen --- Quay,Timothy --- stop motion --- illustraties --- animators --- filmaffiches (filmposters) --- 799.97 --- American drawing --- animatiefilm, productie (animators) --- Quay, Stephen, --- Quay, Timothy, --- Brothers Quay --- 741.07 --- 778.5.07 --- Tekeningen met grafiet; zwarte tekeningen --- 766.07 --- grafiek --- collage; mixed media --- Tekenkunst ; tekenkunstenaars A - Z --- Videokunstenaars, laserkunstenaars, computerkunstenaars, klank en beeld kunstenaars --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Graphic arts --- Quay, Timothy
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|