Listing 1 - 10 of 131 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit thuiswerkboekje gaat je kleuter aan de slag met een waaier aan leuke, gevarieerde schrijfoefeningen. Zo gaat hij/zij met een gerust hart naar het 1e leerjaar. Dankzij de stapsgewijze opbouw in moeilijkheidsgraad wordt je kleuter steeds opnieuw uitgedaagd. Doordat de opdrachten zowel woordelijk als met behulp van pictogrammen weergegeven zijn, werkt je kleuter tegelijk ook aan zelfstandigheid en leert hij/zij verantwoordelijkheid opnemen. Binnenin vind je een bijlage met tips die jou als ouder kunnen helpen om je kind te begeleiden en te ondersteunen. De oplossingen van alle oefeningen in dit boekje vind je online terug.
Choose an application
'Brugklas Bikkels' is een boek voor aankomende brugklassers (Nederland) of eerstejaars middelbaar (België). Ze vinden in het boek handige tips en trucs om relaxed en zelfverzekerd met de grootste veranderingen om te gaan en kunnen ook lezen wat ze beter niet (meer) doen op de middelbare school. Met behulp van principes uit de cognitieve gedragstherapie worden de veranderingen behandeld en worden duidelijke tools gegeven hoe hiermee om te gaan. De eerste dag en omgaan met nieuwe leraren, vrienden maken, chillen in de pauze, omgaan met pesters, sociale media en meer.
Secondary education --- studentenbegeleiding --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Primary education --- Overgangsproblematiek basisonderwijs-secundair onderwijs --- Basisonderwijs en secundair onderwijs ; aansluiting ; Nederland --- Overgang lager onderwijs - secundair onderwijs --- zelfvertrouwen --- cognitieve gedragstherapie --- 480.1 --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs
Choose an application
Samen over de drempel nodigt schoolteams uit om een visie te ontwikkelen en te communiceren over de overgang van de derde kleuterklas naar het eerste leerjaar. Deze publicatie is een werkinstrument om: de gelijkenissen en verschillen tussen de derde kleuterklas en het eerste leerjaar in kaart te brengen; de opvattingen van de ouders over dit onderwerp te leren kennen; het klasaanbod beter af te stemmen op de onderwijsbehoeften van de kleuters ; een individuele kleuter te bespreken bij de overgang van kleuterschool naar lagere school.
Kleuteronderwijs en basisonderwijs --- Aansluiting. --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs --- Kindergarten --- Primary education --- 470.1 --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs --- schoolrijpheid --- Leerplannen --- Ontwikkelingsdoelen --- Overgang kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Overgang 3e kleuter-1e lj. --- kleuteronderwijs --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Overgang kleuterschool-basisschool. --- Overgang kleuterschool - lagere school --- 120146.jpg --- Kleuteronderwijs en basisonderwijs ; aansluiting --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs, schoolrijpheid --- Schoolbooks - Didactic material --- Overgang 3e kleuter-1e lj --- Overgang kleuterschool-basisschool --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- E-books
Choose an application
Schoolloopbaanbegeleiding is een continu begeleidingsproces in de hele basisschool. Daartoe zijn een aantal essentiële randvoorwaarden nodig rond keuzerijpheid, zelfbeeld, informatie over onderwijs enz. Sommige aspecten moeten aandacht krijgen vanaf de kleuterschool. Maar een cruciale fase is de derde graad, vooral het zesde leerjaar. De school moet de leerlingen en hun ouders helpen om, met kennis van zaken en op basis van realistische verwachtingen, een bewuste keuze te maken. Hoe pakt de school deze opdracht het beste aan, samen met de ouders en het CLB-Centrum voor leerlingenbegeleiding? Dit boek biedt een handreiking.
#PBIB:+105.43 --- #KVHB:Schoolloopbaan --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Studie- en beroepsorientering --- aansluiting lager onderwijs-secundair onderwijs --- secundair onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- 480.1 --- 474.23 --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolloopbaan --- Studiekeuze --- aansluiting basisonderwijs : s.o. (ler) --- 430.8 --- 450.6 --- Overgangsproblematiek basisonderwijs-secundair onderwijs --- leerlingbegeleiding --- studiekeuze: secundair onderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Oriëntering : Studiekeuze --- aansluiting lager onderwijs-secundair onderwijs, overgangsproblematiek --- Didactische principes
Choose an application
Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar
Choose an application
Alice moet een opstel schrijven over natuurkunde, maar dat wil niet vlotten. Tot ze hulp krijgt uit onverwachte hoek. Het begin van een groot avontuur.Maak samen met Alice een wonderlijke reis door de wetenschap, ontmoet geleerden zoals Charles Darwin, Leonardo da Vinci, Galileo Galilei, en kom meer te weten over:materiezwaartekrachtlichtsnelheidde wetten van Newtonhet beginsel van Archimedesen nog veel meer (achterflap)
Didactics of sciences --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- informatieve jeugdliteratuur --- fysica --- zwaartekracht --- wetenschap
Choose an application
Choose an application
Wist je dat: jaarringen van bomen iets vertellen over bosbranden of vulkaanuitbarstingen van eeuwen geleden? pinguïnvaders helpen bij het uitbroeden van de eieren? vleesetende planten insecten lokken met slimme trucs?
natuur --- Biology --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- secundair onderwijs 1ste graad
Choose an application
Wil jouw kleintje alles weten over rekenen, patronen, volume en ruimtelijke figuren? Dan is dit boek iets voor hem! Beweeg de schuifjes, kijk onder de flapjes en maak kennis met 10 concepten uit de wiskunde.
Choose an application
'Latijn is 't moeilijkste.' 'Ze hadden toch wel graag dat ik een "hoge" richting ging volgen.' 'TSO is iets voor jongens.' De overgang tussen de basisschool en het secundair onderwijs blijft een scharniermoment voor jongeren. Niet alleen moeten leerlingen dan een middelbare school kiezen, ze selecteren ook een pakket optie-uren die een sterke impact kunnen hebben op hun schoolloopbaan. Is dat iets voor mij, juf? onderzoekt die overstap, ontrafelt de initiatieven die basisscholen nemen om leerlingen en ouders erbij te begeleiden en gaat in op de ervaringen van leerlingen, leerkrachten en ouders. Welke rol spelen ze in het keuzeproces? Welke kansen en drempels ervaren ze? Welke (stereotiepe) ideeën leven er en hebben die een effect op het zelfbeeld van de leerling? Dit boek reikt concrete handvatten en aanbevelingen aan om de school- en studiekeuze zo vlot mogelijk te maken en het welbevinden van alle betrokkenen te verhogen. Zo werpt het boek een dam op tegen enkele pijnpunten, zoals het hardnekkige watervaldenken en de vaststelling dat leerlingen en ouders met de grootste noden zich te weinig ondersteund voelen.
Secondary education --- schoolkeuze --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- 480.1 --- Overgang basis-sec. onderwijs --- Aansluiting --- Onderwijsonderzoek --- Overgang lager onderwijs - secundair onderwijs --- Basisonderwijs en secundair onderwijs ; aansluiting --- aansluiting basisonderwijs : s.o. (ler) --- overgangsproblematiek l.o. - s.o --- #PBIB:+105.43 --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Oriëntering : Studiekeuze --- PXL-Education 2018 --- onderwijsniveaus --- secundair onderwijs --- studiekeuzes --- Basisonderwijs --- Onderwijsbeleid --- Leerlingbegeleiding --- Studiekeuze --- Studiekeuzebegeleiding --- Schoolkeuze --- Leraren --- Pupil counseling. Pupil guidance --- studentenbegeleiding --- studiekeuze --- onderwijsonderzoek --- Leraar --- Nederland --- Kust --- Directie
Listing 1 - 10 of 131 | << page >> |
Sort by
|