Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
415.2 --- Gezichtsbedrog (Optische illusie) --- Hersenen --- Waarneming --- Zien(Gezicht) --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen
Choose an application
Dit boek bevat (voorlees)verhalen over Roefel Doefel, een jongen die graag op avontuur gaat met zijn vrienden en zijn familie. Zintuigen staan centraal. Alle personages hebben een eigen geur, kleur, smaak, geluid en karakter. In de verhalen zijn diverse zintuiglijke prikkels verstopt die aanleiding geven tot een waaier aan verwerkingsmogelijkheden en spelmomenten. De aanzet hiervoor vind je in deel 3 van het boek. In deel 4 tot en met 6 vind je recepten, spelideeën, ademhalingsspelletjes of praktische oefeningen om de zintuigen op scherp te stellen. Je kunt met het boek zowel thuis als op school aan de slag.
geurstoffen --- geluiden --- zintuigen --- Didactics of Kindergarten --- smaakstoffen --- zintuiglijk spel --- kleuren --- smaakzin --- Zintuigen ; kinderen --- Zintuigen --- ruiken --- aromatherapie --- Kleuteronderwijs --- Zintuigen : kleuteronderwijs --- Gehoor(Horen) --- Hoekenwerk --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Zien(Gezicht) --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- verhalen --- 471.43 --- muzische vorming --- 471.8 --- kinderen --- Wereldoriëntatie --- Kinderen --- vriendschap --- familie --- Didactics of the arts --- sensomotorische ontwikkeling --- Zintuig --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
kleuteronderwijs (doelgroep) --- Didactics of Kindergarten --- socio-emotionele opvoeding --- 415.2 --- 471.47 --- 622.1 --- Baby's --- Bewegingsspelen --- Gehoor(Horen) --- Kleuters --- Knutselen --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Peuters --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Waarneming --- Zien(Gezicht) --- Zintuiglijke ontwikkeling --- 796.1 )* KINDERSPELEN --- horen --- kleuters --- lichaam --- peuters --- proeven --- spelletjes --- voelen --- zien --- zintuigen --- 471.4 --- Baby- en kleuterspelen --- Kinderspel ; kleuteronderwijs --- Kinderspel --- Kinderspelen ; kleuteronderwijs --- Kinderspelen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Bewegingsopvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Spelen --- Spel --- Baby --- Peuter
Choose an application
Kinderen kliederen graag met zand, water, verf, klei,& Ze zijn immers erg op hun zintuigen gericht. Ze willen bekijken, horen, proeven, ruiken en vooral ook betasten.Dit boek gaat over het zintuiglijke beleven van alledaagse materialen op een speelse manier, d.i. het sensopathisch spel. Het wordt te weinig aangeboden aan jonge kinderen, omdat ze wel eens 'rommel' maken. Jammer, want kinderen leren veel van dat kliederen.Het eerste deel legt uit wat sensopathisch spel inhoudt en wat de functie ervan is voor kinderen en wat ze ermee kunnen leren. Het tweede deel geeft aan hoe je het in de praktijk doet en biedt tal van voorbeelden van daadwerkelijk spel.Iedereen die met kinderen speelt, vindt hier originele inspiratie.
Sensopathisch spel --- Zintuiglijk spel --- Spelen --- Zintuigen --- Kinderen --- Kleuteronderwijs --- 416.4 --- 433.6 --- kinderen --- zintuigen --- zintuiglijke ontwikkeling --- 379.828 --- Speelgoed --- Materialen --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- zintuiglijk spel --- ontwikkelingspsychologie --- Didactics of sports and games --- Developmental psychology --- Didactics of Kindergarten --- orthopedagogiek --- kleuterdidactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 471.43 --- Gehoor(Horen) --- Hoekenwerk --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Zien(Gezicht) --- Wereldoriëntatie --- Spel --- Zintuig --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Orthopedagogics
Choose an application
Konijntje Mie speelt met haar vriendjes dat ze een stoere piraat is, maar als het donker wordt, durft ze niet meer buiten te spelen. Prentenboek met grote illustraties in kleur en beknopte informatie over infraroodcamera's. Vanaf ca. 4 jaar.Claudine Vandendriessche, 22 januari 2015Mie doet altijd stoer en speelt dat zij een piraat is. Zij is voor niemand of niets bang, behalve voor het donker. Een nachtspel met haar vrienden ziet ze echt niet zitten. In het donker kan zij niets zien, maar papa Vleermuis helpt haar: zij krijgt een speciale nachtbril. Mooi geschreven kleuterboek over stoer zijn, maar ook over het kleine hartje dat daar vaak mee gepaard gaat. Een verhaal waar kleuters zich in kunnen terugvinden. Het taalgebruik is duidelijk, kleurrijk en fantasierijk. Ook de tekeningen in zachte tinten zitten vol beweging en expressie. Ze vertellen vaak meer dan de tekst. Op de prent van Mie achterop de fiets bij haar papa zie je bijvoorbeeld met welke ingenieuze verlichtingsapparaten ze het donker overwinnen. Op het einde van het boekje is er een informatief gedeelte over infraroodcamera's en een uitleg over de nachtbril van Mie. Het boek kwam tot stand in samenwerking met het Leuvense nano- elektronica onderzoekscentrum IMEC en de RVO-Society. In de reeks rond technologie en zintuigen is dit het tweede boek. Leuk prentenboek dat niet alleen een mooi verhaaltje brengt, maar ook informatief is voor kleuters.22 januari 2015© Pluizer30http://www.pluizer.be
Didactics of technology --- Didactics of Kindergarten --- Physiology of nerves and sense organs --- beeldverwerking --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- audiovisuele technologie --- visualisatie --- ogen --- kleuters --- motorische ontwikkeling --- gezichtsvermogen --- Zeerover --- Technologie --- Technologische opvoeding --- Bang zijn --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- Zien --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Beeld --- beelden --- kijken --- prentenboeken --- zien --- zintuigen --- zintuiglijk spel --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- 415.2 --- 471.43 --- Licht --- Ogen --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Techniek --- Verrekijkers --- Waarneming --- Zeerovers (Piraten) --- Zien(Gezicht) --- Donker --- Kijken --- Zintuigen --- wereldoriëntatie --- Beelden --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Waarneming ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Zintuigen ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Contains audio-visual material --- D100392.jpg --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Dutch literature --- piraten --- infraroodcamera's --- nachtzien --- prentenboeken (genre) --- angst --- Fiction --- Jeugdboeken --- bang zijn --- verhalen + 5 jaar --- zeerovers --- Bang zijn ; verhalen --- Piraten; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Blindheid. --- Slechtziendheid. --- Zien. --- Kleuteronderwijs. --- Bang zijn. --- Zeerovers. --- D100395.jpg --- Piraten --- Leesboeken ; kleuters. --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of technology. --- Physiology of nerves and sense organs. --- audiovisuele technologie. --- beeldverwerking. --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs. --- gezichtsvermogen. --- kleuters. --- ogen. --- vakoverschrijdende thema's. --- Beeld (afbeelding) --- Spel --- Speelgoed --- Infrarood --- Camera --- Zintuiglijke ontwikkeling
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|