Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
« Le Web est devenu un moyen de révolution sociale, de démocratisation et de diffusion des connaissances, de prises de parole publique presque sans frontières et de rencontres instantanées. Véritable révolution technologique, les différentes percées et les innovations de l’ère numérique modifient en profondeur notre compréhension du monde, notre manière de l’habiter et d’y interagir. Ce contexte encore nouveau et en plein essor soulève plusieurs questions majeures pour vivre et annoncer l’Évangile ».À l’été 2016, la Société internationale de théologie pratique (SITP) a tenu à Ottawa son 10e congrès sur le thème « Découvrir, vivre et annoncer l’Évangile dans un monde transformé par les nouveaux médias numériques ».L’événement fut l’occasion de réfléchir sur les significations théologiques et pastorales des nouvelles pratiques liées, de près ou de loin, à un environnement numérique en perpétuelle mutation. Il permit également de mieux comprendre en quoi une prise en compte intégrée des nouvelles modalités numériques, par l’Église, peut servir sa mission d’une manière novatrice et qui suscite l’espérance.Le présent ouvrage rassemble des contributions de ce congrès. Des penseurs, des théologiens, des théologiennes, des pasteurs et des spécialistes des médias témoignent donc qu’une partie de l’avenir de la mission ecclésiale tient à la qualité du discernement et à l’audace des chrétiens et des chrétiennes qui osent s’aventurer sur le nouveau continent numérique.
Choose an application
Film --- Christian religious orders --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2009 --- Netherlands --- C3 --- film --- missiegeschiedenis --- 251*23 --- Kunst en cultuur --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers
Choose an application
Christian pastoral theology --- Internet --- Religious aspects --- Christianity --- Aspect religieux --- Christianisme --- 251*23 --- #GBIB: jesuitica --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Influence
Choose an application
Ze zijn met vele duizenden, de mensen achter de lokale pagina’s van Kerk & Leven. Samen schrijven ze elke week opnieuw 1.800 bladzijden bij elkaar, met waardevol nieuws van onder de kerktoren. De meesten als vrijwilliger. Wij wilden weten wie ze in het dagelijkse leven zijn. Een jaar lang portretteerden we hen op de nationale bladzijden van Kerk & Leven, in de rubriek ‘&co.’ We leerden mensen kennen met een verhaal dat tegelijk herkenbaar en verrassend is. Ze spelen doedelzak of elektrische gitaar, weten alles van Chagall, bedienen een watermolen, zijn onderzoeker aan de universiteit, runnen een internaat of een fietsclub, houden bijen of telen witloof. Ze blijken verbazend veelzijdig te zijn. Echte duizendpoten dus. De duizendpoten die de wereld doen draaien.
Choose an application
Christian pastoral theology --- Church government --- Church and mass media --- Eglise et mass média --- Kerk en massamedia --- #gsdb6 --- Academic collection --- Kerk --- Geloof --- Marketing --- C1 --- katholieke Kerk --- België [land - BE] --- crisis (x) --- marketing --- #GGSB: Kerk --- 251*23 --- Kerken en religie --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Mass media --- Religious aspects --- Catholic Church --- Christianity
Choose an application
Mass communications --- Religious studies --- Communication --- Religious aspects --- Encyclopedias --- Aspect religieux --- Encyclopédies --- 251*23 --- Religious aspects. --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Encyclopédies --- encyclopedia --- church-state relations --- religious groups --- religious tolerance --- religious conflicts --- religious history --- religion and culture --- religion and media --- religion and communication
Choose an application
Godsdienstige programma's verdwijnen geruisloos van het uitzendschema. Wat overblijft, wordt vaak op onmogelijke uren geprogrammeerd. In de commerciële en regionale televisie is de aanwezigheid van godsdienst afhankelijkk van het toeval. Vlaanderen is dan ook een van de meest a-religieuze medialandschappen van ons continent. Dit Forumboek is een krachtig pleidooi voor een meer pluralistische openbare omroep, waarin godsdienst niet alleen ter sprake komt als achterlijk en ouderwets maar als een levende werkelijkheid. (Bron: covertekst)
Christian pastoral theology --- Mass communications --- Christendom --- Christianisme --- Communicatie --- Communication --- Radio en televisie --- Radio et télévision --- 251*23 --- Academic collection --- #gsdb6 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pastoraal --- 654.197 --- 2 --- $?$93/09 --- 080182.jpg --- Godsdienst en media --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pastoraal
Choose an application
Interpersonal communication --- Truth --- Mass media --- Religious aspects --- Christianity --- 251*23 --- C1 --- Bijbel --- geloofsverdieping --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Kerken en religie --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Conviction --- Belief and doubt --- Philosophy --- Skepticism --- Certainty --- Necessity (Philosophy) --- Pragmatism --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- Interpersonal relations --- Religious aspects&delete& --- Truth (Christian theology) --- Truth (Theology) --- Interpersonal communication - Religious aspects - Christianity --- Truth - Religious aspects - Christianity --- Mass media - Religious aspects - Christianity
Choose an application
Christian pastoral theology --- Mass communications --- 251*23 --- Communication --- -Mass media in religion --- #GBIB:SMM --- C1 --- C3 --- christendom --- media --- #gsdb6 --- #SBIB:309H1024 --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:316.331H376 --- #GROL:SEMI-25'312' --- #GGSB: Pastoraal --- Mass media --- Communication, Primitive --- Mass communication --- Sociology --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Religious aspects --- Kerken en religie --- Media en communicatie --- Mediaboodschappen met een ideologische en spiegelfunctie (beeld vrouw, migranten …) --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Godsdienst en verzuiling en massamedia --- Mass media in religion. --- Religious aspects. --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Mass media in religion --- Pastoraal
Choose an application
This volume offers unique insights into the mutually constitutive nature of social media practices and religious change. Part 1 examines how social media operate in conjunction with mass media in the construction of discourses of religion and spirituality. It includes: a longitudinal study of British news media coverage of Christianity, secularism and religious diversity (Knott et al.); an analysis of responses to two documentaries 'The Monastery' and 'The Convent' (Thomas); an evaluation of theories of the sacred in studies of religion and media within the 'strong program' in cultural sociology in the US (Lynch); and a study of the consequences of mass and social media synergies for public perceptions of Islam in the Netherlands (Herbert). Part 2 examines the role of social media in the construction of contemporary martyrs and media celebrities (e.g., Michael Jackson) using mixed and mobile methods to analyse fan sites (Bennett & Campbell) and jihadi websites and YouTube (Nauta). Part 3 examines how certain bounded religious communities negotiate the challenges of social media: Judaism in Second Life (Abrams & Baker); Bah'ai regulation of web use among members (Campbell & Fulton); YouTube evangelists (Pihlaja); and public expressions of bereavement (Greenhill & Fletcher). The book provides theoretically informed empirical case studies and presents an intriguing, complex picture of the aesthetic and ethical, demographic and discursive aspects of new spaces of communication and their implications for religious institutions, beliefs and practices.
Mass media --- Mass media in religion. --- Social media. --- Religion. --- Change --- Médias --- Médias dans la religion --- Médias sociaux --- Religion --- Changement social --- Religious aspects. --- Aspect religieux --- Mass media in religion --- Social media --- Religious aspects --- Change -- Religious aspects. --- Mass media -- Religious aspects. --- Philosophy & Religion --- Religion - General --- 251*23 --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Médias --- Médias dans la religion --- Médias sociaux --- User-generated media --- Communication --- User-generated content --- Religion, Primitive --- Atheism --- God --- Irreligion --- Religions --- Theology --- Change (in religion, folklore, etc.) --- Moral and religious aspects --- Mass media - Religious aspects --- Change - Religious aspects --- Mass Media. --- Public Sphere. --- Religious Authority. --- Social Media. --- Spirituality.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|