Listing 1 - 10 of 180 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Shakespeare, William, 1564-1616 --- Bibliography --- Bibliographie --- Shakespeare, William, --- Bibliography. --- Shakespeare, William --- Shakespeare, William, 1564-1616 - Bibliography --- Bibliography - Bibliography - Shakespeare, William, 1564-1616. --- SHAKESPEARE, WILLIAM (1564-1616) --- BIBLIOGRAPHIE
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Encore mal connue, longtemps déconsidérée, l'architecture de l'époque élisabéthaine (ce terme désignant, au sens large, la période allant de 1560 à 1620) s'inscrit dans un contexte général (arts, sciences, politique, morale, arts du spectacle, rhétorique,etc.) gouverné par des concepts architectoniques. Mais, contrairement à la Renaissance italienne, la Renaissance anglaise est ma rquée par l'ambivalence et l'oscillation entre des pôles apparemment antithétiques (classicisme et style vernaculaire, norme etécart, ordre et tentation du chaos…). À travers l'analyse de quelques pièces de Shakespeare, cette étude se propose d'examiner les liens unissant son théâtre à cette architecture si particulière. En questionnant les idéaux humanistes, Shakespeare pose sans cesse la question de la forme sans jamais prétendre y répondre mais en proposant une multiplicité de points de vue qui, par laforce de son génie poétique, font naître la vision d'une architecture de la mouvance et de l'oscillation.
Choose an application
Dans son ouvrage majeur sur Shakespeare, Les Feux de l'envie, paru en 1990, René Girard proposait une lecture neuve de l'oeuvre du dramaturge élisabéthain. Le présent essai se veut une suite de cette recherche et se focalise prioritairement sur les Sonnets. Depuis toujours considérés comme "obscurs", ceux-ci prennent une dimension radicalement nouvelle sous l'éclairage de la théorie mimétique.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
The aim of this study is to investigate the original text and background of Shakespeare's Hamlet by separating the play from four hundred years of accumulated layers of theatrical and critical tradition. The outstanding popularity of the tragedy has caused the text to be altered according to the particular tastes and morals of various ages; the critical distortion occurred most notably in the Romantic Period (with Goethe, Coleridge and Hazllitt) and was perpetuated by performers of the Victorian Age and beyond. Even when cuts and changes have gradually been abandoned in favour of Shakespeare's original text, tradition has proceeded to present, by and large, the Romantic Hamlet of the nineteenth century and an infallible protagonist strangely at odds with the rest of the Shakespeare cannon, as Joseph Hunter observed in 1845 when he said of the play that it was'quite at variance with the ordinary modes of thinking of its author'. In 1930, Wilson Knight stated that the price of sentimentalizing Hamlet is our failure to understand him. For the benefit of scholars as well as theatre people, this investigative study of the text and tradition of Hamlet hopes to demonstrate that Shakespeare's original play and its hero were much less of a mystery than commonly perceived today.
Listing 1 - 10 of 180 | << page >> |
Sort by
|