Listing 1 - 10 of 124 << page
of 13
>>
Sort by

Digital
The bill (with the amendments) for remedying some defects in the act made in the forty-third year of the reign of Queen Elizabeth, intituled, An Act for the Relief of the Poor
Authors: --- ---
Year: 1744 Publisher: [England? s.n.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bürokratie und Sozialpolitik : zur Geschichte staatlicher Sozialpolitik im Spiegel der älteren deutschen Staatsverwaltungslehre : ein Beitrag zu einer historisch-soziologischen Begründung der Bürokratisierung der Sozialpolitik
Author:
ISBN: 3428064704 Year: 1988 Volume: vol 59 Publisher: Berlin Duncker & Humblot

Prächtige Armut Fürsorge, Kinderschutz und Sozialreform in Budapest : das "socialpolitische Laboratorium" der Doppelmonarchie im Vergleich zu Wien 1873-1914
Author:
ISBN: 3799504702 Year: 1997 Volume: 21 Publisher: Sigmaringen Jan Thorbecke Verlag


Book
Don et pratiques caritatives
Author:
ISSN: 17814944 ISBN: 9782804163099 2804163091 Year: 2011 Volume: *16 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce livre offre une synthèse des connaissances actuelles en matière de don et pratiques caritatives. Il présente au lecteur une véritable mise en perspective du thème grâce au travail d'une équipe de chercheurs internationaux de renom. Philosophes, sociologues, anthropologues et économistes ont développé des modèles alternatifs du don et des motivations profondes qui guident les donateurs. De leur côté, les chercheurs en marketing et en stratégie se sont surtout concentrés sur les méthodes pragmatiques et normatives d'appel au don par les organismes caritatifs. Aujourd'hui, un courant plus compréhensif se développe, focalisé sur le processus de don, ouvrant la voie au développement d'un modèle théorique et managérial de la praxéologie des donateurs. L'ouvrage fait le point sur ces perspectives, mais propose aussi des voies nouvelles d'analyse afin de comprendre les comportements spécifiques de care et de don (d'argent, de temps et d'objets,...) au cours de l'existence. L'ouvrage est articulé en trois parties : la première traite des fondements conceptuels et historiques du don, la deuxième aborde le marketing du don et la troisième illustre la relation de l'individu au don. Il s'adresse aux chercheurs, étudiants et doctorants en Marketing et Communication et plus largement en Sciences de Gestion, mais aussi aux O.N.G. ainsi qu'à toute personne intéressée par le don.

Marginalization and social welfare in China
Author:
ISBN: 0415133122 Year: 1998 Publisher: London Routledge and Kegan Paul


Multi
Financing poor relief through charitable collections in Dutch towns, c.1600-1800
Author:
ISBN: 9089647937 9789089647931 9789048526116 9048526116 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Amsterdam University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In the Dutch Republic, charitable collections, which formed the financial backbone of many poor relief institutions, were regularly organised by both religious and secular authorities. This book examines both the policies of church boards and town councils in organising these charitable appeals, as well as the general population's giving behaviour. Using archival sources from the towns of Delft, Utrecht, Zwolle, and 's-Hertogenbosch, Daniëlle Teeuwen shows how these authorities deployed organisational and rhetorical tactics-including creating awareness, establishing trust, and exerting pressure-to successfully promote fundraising campaigns. Not only did many relief institutions manage to collect large annual sums, but contributions came from across the socioeconomic spectrum.


Book
The private abuse of the public interest : market myths and policy muddles
Authors: ---
ISBN: 9780226076430 9780226076423 0226076423 0226076431 Year: 2008 Volume: *1 Publisher: Chicago London University of Chicago Press


Periodical
Rules of Relief : Institutions of social security, and their impact
Authors: ---
ISBN: 9789037704310 9789037702187 Year: 2009 Publisher: The Hague The Netherlands Institute for Social Research

Red-Hot and Righteous
Author:
ISBN: 0674045262 9780674045262 0674003969 9780674003965 0674867068 9780674867062 0674268423 Year: 2022 Publisher: Cambridge, MA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Salvation Army borrowed the forms and idioms of popular entertainment, commercial emporiums, and master marketers to deliver its message. This text shows that they were at the centre of debates about social services for the urban poor.

Listing 1 - 10 of 124 << page
of 13
>>
Sort by