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Emotions --- Pleasure --- Pain --- Middle Ages --- Plaisir --- Douleur --- Moyen Age --- History. --- Histoire --- Plaisir (morale) --- Souffrance --- Passions (philosophie) --- Philosophie
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The Key Themes in Ancient Philosophy series provides concise books, written by major scholars and accessible to non-specialists, on important themes in ancient philosophy that remain of philosophical interest today. In this volume Professor Wolfsdorf undertakes the first exploration of ancient Greek philosophical conceptions of pleasure in relation to contemporary conceptions. The book provides broad coverage of the ancient material, from pre-Platonic to Old Stoic treatments; and in the contemporary period, from World War II to the present. Examination of the nature of pleasure in ancient philosophy largely occurred within ethical contexts. In the contemporary period, the topic has, to a greater extent, been pursued within philosophy of mind and psychology. This divergence reflects the dominant philosophical preoccupations of the times. But Wolfsdorf argues that the various treatments are complementary. Indeed, the Greeks' examinations of pleasure were incisive, their debates vigorous and their results have enduring value for contemporary discussion
Philosophy, Ancient. --- Pleasure --- Philosophie ancienne --- Plaisir --- Philosophy --- Philosophie --- Philosophy, Ancient --- PHILOSOPHY / History & Surveys / Ancient & Classical --- History & Surveys --- Ancient & Classical. --- Ancient philosophy --- Greek philosophy --- Philosophy, Greek --- Philosophy, Roman --- Roman philosophy --- Arts and Humanities --- Philosophie grecque --- Plaisir (morale)
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Epicurean philosphers --- Epicureanism --- Epicureans (Greek philosophy) --- Epicureeërs (Griekse filosofie) --- Epicuriens (Philosophie grecque) --- Epicurisme --- Epikureismus --- Genot --- Jouissance --- Lust (Gevoel) --- Lustgevoel --- Philosophes épicuriens --- Philosophie épicurienne --- Plaisir --- Pleasure --- Plezier --- École épicurienne --- Épicurisme --- Épicurisme (Philosophie grecque) --- Épicuréisme --- Valla, Lorenzo --- EPICURIENS --- PHILOSOPHIE GRECQUE --- HEDONISME --- VALLA (LORENZO), 1405-1457 --- PLAISIR (MORALE) --- DANS LA LITTERATURE --- OEUVRES --- 15E SIECLE --- EDITION CRITIQUE
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Addiction --- Afhankelijkheid (Psychologie) --- Comportement de dépendance --- Dependency (Psychology) --- Dependent behavior --- Dépendance (Psychologie) --- Genot --- Jouissance --- Lust (Gevoel) --- Lustgevoel --- Plaisir --- Plezier --- Relation de dépendance --- Relations de dépendance --- Dépendance (psychologie) --- Plaisir (morale) --- Dépendance (Psychologie) --- Sociologie --- Relations humaines --- Pleasure --- Consumption (Economics) --- Consommation (Economie politique) --- Social aspects --- Aspect social --- Sociologie. --- Relations humaines. --- Social aspects.
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Le Plaisir est-il le Bien ? La Renaissance reprend à son compte cette question débattue depuis le Philèbe et le livre X de l’ Ethique à Nicomaque. Au XVe siècle, Lorenzo Valla, dans son dialogue Sur le Plaisir de 1430 tranche dans le sens d’une identification entre le plaisir et le Bien suivi un siècle plus tard par Erasme qui n’hésite pas dans l’Epicurien (1533) d’assimiler le Christ à Epicure. Et Montaigne dans sa critique du stoïcisme stigmatise le danger des vertus immodérées qui excluent le plaisir. Le problème que posait Platon de la possibilité d’un faux plaisir à nouveau fascine les esprits. Et si le plaisir pensé, imaginé, rêvé pouvait réveiller les sens, toucher le corps ? Et si les barrières s’effaçaient entre le corps et l’âme ? Réhabiliter le plaisir, c’est pouvoir assumer sa part d’ombre, le déplaisir, refuser l’abstraction de leur dissociation. Accepter le plaisir, c’est accepter la mort. C’est l’une des leçons paradoxales de Peines d’Amour Perdues que la pensée baroque ne cessera d’illustrer. La Renaissance reste vigilante, comme l’avaient été les périodes précédentes, car il est un plaisir auquel il ne convient pas de laisser libre cours : le bon plaisir du monarque absolutiste.
Pleasure --- Pleasure in literature --- Plaisir --- Plaisir dans la littérature --- History --- Histoire --- Ethics [Renaissance ] in literature --- Ethiek [Renaissance ] in de literatuur --- Genot in de literatuur --- Jouissance dans la littérature --- Lust (Gevoel) in de literatuur --- Morale de la renaissance dans la littérature --- Plaisir dans la littérature --- Ethics, Renaissance, in literature --- Ethics, Renaissance, in literature. --- European literature --- English literature --- History and criticism --- History and criticism. --- 1400-1599 (Renaissance) --- 1450-1600 (Renaissance) --- Themes, motives --- Early modern, 1500-1700 --- Pleasure in literature - History and criticism --- European literature - Renaissance, 1450-1600 - History and criticism --- English literature - Early modern, 1500-1700 - History and criticism --- Plaisir (morale) --- Renaissance --- Congrès
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Human lives are full of pleasures and pains. And humans are creatures that are able to think: to learn, understand, remember and recall, plan and anticipate. Ancient philosophers were interested in both of these facts and, what is more, were interested in how these two facts are related to one another. There appear to be, after all, pleasures and pains associated with learning and inquiring, recollecting and anticipating. We enjoy finding something out. We are pained to discover that a belief we hold is false. We can think back and enjoy or be upset by recalling past events. And we can plan for and enjoy imagining pleasures yet to come. This book is about what Plato, Aristotle, the Epicureans and the Cyrenaics had to say about these relationships between pleasure and reason.
Epicureans (Greek philosophy). --- Pleasure. --- Reason. --- Learning. --- Epicuriens --- Plaisir --- Raison --- Apprentissage --- Plato. --- Aristotle. --- Reason --- Epicureans (Greek philosophy) --- Pleasure --- Épicurisme --- Plaisir (morale) --- Aristote, --- Platon, --- Critique et interprétation --- Aristote --- Critique et interprétation. --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Mind --- Intellect --- Rationalism --- Emotions --- Ethics --- Senses and sensation --- Utilitarianism --- Happiness --- Hedonism --- Philosophy, Ancient --- Aristoteles --- Aristotle --- Aristotile --- Plato --- Platon --- Platone --- Platoon --- Épicurisme. --- Raison. --- Vernunft. --- Aristoteles, --- Plato, --- Arisṭāṭṭil --- Aristo, --- Aristotel --- Aristotele --- Aristóteles, --- Aristòtil --- Arisṭū --- Arisṭūṭālīs --- Arisutoteresu --- Arystoteles --- Ya-li-shih-to-te --- Ya-li-ssu-to-te --- Yalishiduode --- Yalisiduode --- Ἀριστοτέλης --- Αριστοτέλης --- Аристотел --- ארסטו --- אריםטו --- אריסטו --- אריסטוטלס --- אריסטוטלוס --- אריסטוטליס --- أرسطاطاليس --- أرسططاليس --- أرسطو --- أرسطوطالس --- أرسطوطاليس --- ابن رشد --- اريسطو --- Pseudo Aristotele --- Pseudo-Aristotle --- アリストテレス --- Aflāṭūn --- Aplaton --- Bolatu --- Platonas --- Po-la-tʻu --- Pʻŭllatʻo --- Pʻŭllatʻon --- Pʻuratʻon --- Πλάτων --- אפלטון --- פלאטא --- פלאטאן --- פלאטו --- أفلاطون --- 柏拉圖 --- 플라톤 --- Платон --- プラトン
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Les aveux de la chair, qui paraît aujourd'hui comme le quatrième et dernier volume de L'histoire de la sexualité, est en réalité le premier auquel Michel Foucault s'était consacré après La volonté de savoir (1976) qui constituait l'introduction générale de l'entreprise. Il s'attachait aux règles et doctrines du christianisme élaborées du IIe au IVe siècles par les Pères de l'Eglise. Au cours de son travail, Michel Foucault s'était persuadé que l'essentiel de ces règles et doctrines était un héritage remanié des disciplines de soi élaborées par les philosophes grecs et latins de l'Antiquité classique et tardive. C'est à leur analyse qu'il s'est courageusement appliqué, pour aboutir en 1984 à la publication simultanée de L'usage des plaisirs et du Souci de soi. L'ouvrage est donc un premier jet auquel Foucault comptait se remettre au moment de sa mort. La réunion des quatre volumes de Dits et Ecrits (1954-1988) publiés en 1994, puis celle des treize volumes des Cours au Collège de France en ont retardé l'édition et la mise au point dont s'est chargé Frédéric Gros, l'éditeur des oeuvres de Michel Foucault dans la Bibliothèque de la Pléiade. Tel quel, cet ouvrage constitue un état très élaboré de la pensée de l'auteur et peut-être le coeur même de l'entreprise, la partie à laquelle il attachait assez d'importance pour se lancer dans l'aventure
Sex --- Sex customs --- Sexual ethics --- Sexualité --- Vie sexuelle --- Morale sexuelle --- History --- Philosophy --- Histoire --- Philosophie --- Sex customs. --- Seksualiteit. --- Sexual Behavior --- History. --- Collections. --- 392.6 --- 392.61 --- #SBIB:613.88H20 --- #GOSA:IV.Sex.M --- #GOSA:XI.Alg.M. --- #GBIB:IDGP --- 392.61 Seksuele gebruiken. Erotiek --- Seksuele gebruiken. Erotiek --- 392.6 Seksualiteit. Seksueel leven. Concubinaat. Samenwonen. Prostitutie. Erotiek. Seksuele gebruiken. Liefdeskunst --- Seksualiteit. Seksueel leven. Concubinaat. Samenwonen. Prostitutie. Erotiek. Seksuele gebruiken. Liefdeskunst --- Opvattingen over seksualiteit (historiek, moraal) --- Mariage. --- Reproduction humaine. --- Sexualité --- Virginité. --- Aspect religieux. --- Histoire. --- Philosophie. --- -#GOSA:IV.Sex.M --- Customs, Sex --- Human beings --- Sexual behavior --- Sexual practices --- Manners and customs --- Moral conditions --- Philosophical anthropology --- History of civilization --- Age group sociology --- Sexology --- Psychoanalysis. --- Sexuality --- Psychoanalyse --- psychoanalytische theorie. --- Ethics --- --Mariage --- --Religion --- --Foucault, Michel, --- history --- Foucault, Michel, --- Criticism and interpretation --- --Histoire --- --Éthique --- Psychologie --- --Sex customs --- -Histoire --- Collected works --- -Sex --- Dissertations. --- Internal medicine --- Sociology. --- Psychiatry, psychology. --- General. --- Reproduction humaine --- Aspect religieux --- Sex (Psychology). --- Philosophy. --- Religious aspects --- #GOSA:XI.Alg.M --- Sex - history --- Éthique --- Sex customs - - Collected works - History --- Sex customs - History --- Mariage --- Religion --- Sex - History --- Sex - Philosophy --- Sex - Religious aspects --- Foucault, Michel, - 1926-1984 --- Foucault, Michel, - 1926-1984 - Criticism and interpretation --- Foucault, Michel, 1926-1984 --- Plaisir (morale) --- -392.6 --- -History --- Plaisirs --- Dans la littérature --- SEXUALITE --- HISTOIRE --- -Sexualité
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