Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Papers --- Scripties --- Wetenschappelijke rapporten --- Engelse taal. --- 450.8 --- informatievaardigheden --- scripties --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodologie --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschap --- Onderzoeksstrategieën --- Onderzoeksstrategie --- Natuurwetenschappen --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
-274-2920-0
experimenten --- statistiek --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- 001.891 --- #GSDBP --- 000.1 --- 301.08 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Algemene werken --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Research --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc. --- Onderzoeksstrategieën --- Wetenschappelijk onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategie --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Dit boek wil (aankomende) professionals in het onderwijs, de jeugdzorg, het maatschappelijk werk en de gezondheidszorg inzicht geven in wat praktijkgericht onderzoek inhoudt. Daarnaast biedt het praktische aanwijzingen voor het voorbereiden van een onderzoek, het maken van een onderzoeksontwerp, en het uitvoeren en afronden van het geplande onderzoek. De auteurs pleiten voor participatief onderzoek, waaraan meerdere betrokkenen uit de beroepspraktijk meedoen. Ze gaan ervan uit dat professionals ook baat hebben bij het kunnen doorgronden en verwerken van theoretisch onderzoek. Na een overzicht van verschillende onderzoeksparadigma's focussen ze op alle aspecten van het praktijkgericht onderzoek. Verder gaan ze dieper in op verschillende onderzoeksstrategieën (zoals actieonderzoek en casestudy), de methoden voor de verzameling en analyse van data, en de kwalitatieve en kwantitatieve data-analyse. Een degelijk handboek. Met een Engelse samenvatting, kaderteksten, tabellen, grafieken, een bibliografie, een register en tal van praktische bijlagen (zoals de APA-regels om aan bronnen te refereren).© NBD BiblionDeze herziene druk van dit veel gebruikte studie- en praktijkboek bevat een aantal aanpassingen en uitbreidingen.In het hoofdstuk over onderzoeksstrategieën is het experiment toegevoegd. In de dagelijkse beroepspraktijk van onderwijs of gezondheidszorg wordt niet gauw een (zuiver) experiment opgezet, maar in de geschiedenis van de sociale wetenschappen zijn goed opgezette (quasi)experimenten van grote invloed geweest. Ook is een bespreking van implementatieonderzoek toegevoegd. Goed onderzoek doen is één ding, het implementeren van de resultaten ervan in levensechte situaties is iets heel anders. Op vele maatschappelijke gebieden (gezondheidszorg, onderwijs, bestuur, veiligheid enz.) wordt in toenemende mate de noodzaak gevoeld om zich naast onderzoek ook bezig te houden met het invoeren van de uitkomsten in de praktijk. Verder is de beschrijving van actieonderzoek gewijzigd en aangepast aan nieuwe inzichten. De oorspronkelijke visie van de auteurs op actieonderzoek is niet gewijzigd. Er is een bespreking over gestandaardiseerde toetsen toegevoegd (CITO, algemene intelligentietests, PISA enz.). Zoals zal blijken, spelen zij een belangrijke rol in de verschillende beroeps- en adviespraktijken en zijn hierover opnieuw fundamentele discussies ontstaan. In het hoofdstuk over kwantitatieve analyse is de t-toets toegevoegd. In de praktijk van het kwantitatieve onderzoek is dit een instrument dat goede diensten bewijst, wanneer het gaat om het vergelijken van groepen en het aantonen van effecten van ingrepen of programma?s. Ook is een behandeling van factoranalyse en de analyse van de betrouwbaarheid van meetschalen (Cronbach?s Alpha) toegevoegd.Ten slotte is aan het boek een website gekoppeld die oefenmateriaal bevat voor de kwantitatieve, statistische analyse, waarmee lezers zich kunnen bekwamen in het zelfstandig uitvoeren van dergelijke analyses. Deze website bevat bestanden waarmee de lezer kan werken, alsmede instructieve stap-voor-stap uitwerkingen van de opgaven, in zowel het krachtige SPSS als Excel.Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044134377
Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Niet-universitair hoger onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- 300.6 --- onderzoeksmethoden --- kwantitatief onderzoek --- kwalitatief onderzoek --- onderzoeksstrategieën --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Praktijkonderzoek --- Praktijkgericht onderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Hoger onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Onderzoeksvaardigheden --- Professionalisering --- Onderzoeksmethoden ; onderwijs --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Onderzoek --- Data-analyse --- Literatuuronderzoek --- Benchmarking --- Observeren --- Interviews --- Statistiek --- Onderzoeksvaardigheid --- Observatie --- Interview --- Statistiek (theorie) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Sociaal leren --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Literatuur --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Stapstenen onderzoek stap voor stap is een leerboek voor alle richtingen van de 2de en 3de graad aso en tso. Het speelt in op de specifieke eindtermen rond onderzoeksvaardigheden.Bron : http://www.boekenbank.be
450.8 --- onderzoeksvaardigheden --- onderzoek --- 001.81 --- 300.6 --- informatievaardigheden --- onderzoeksmethoden --- onderzoeksvraagstelling --- rapporteren --- wetenschappelijk onderzoek --- 003 --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksvaardigheden --- Wetenschappelijk onderzoek --- 450.49 --- Onderzoeksvaardigheden ; secundair onderwijs --- sociaal onderzoek --- SLO HHA --- 001.8 --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Methodiek van het studeren --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Social Sciences and Humanities. Social Sciences --- Research Methodology. --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Research on teaching --- Methods in social research (general) --- handboeken secundair onderwijs --- economie --- didactiek --- Vakoverschrijdende eindtermen --- Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Onderzoeksstrategie --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoeksvaardigheid --- Vakoverschrijdende eindterm --- Onderzoek (wetenschap) --- secundair onderwijs 2de graad --- secundair onderwijs 3de graad
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|