Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De startcompetenties van beginnende leraren vragen om een grondige reflectie over de eigen keuzes met betrekking tot processen, variabelen en actoren die het succes van onderwijs beïnvloeden.'Wat werkt in het onderwijs?' is een complexe vraag, en leerkrachten moeten hun eigen opvattingen en verwachtingen kritisch bekijken om tot een antwoord te komen. Hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover hun lesdoelen, leerstof, werkvormen, beschikbare media en evaluatievormen? En vooral: hoe houden ze bij hun keuzes rekening met de kenmerken van hun leerlingen? De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken stellen beginnende leerkrachten namelijk voor lastige uitdagingen.Dit handboek is bedoeld als een inspiratiebron die leerkrachten helpt om keuzes te maken en die vervolgens - samen met het schoolteam - uit te testen in de eigen klaspraktijk.Bron: https://www.lannoo.be/nl/krachtige-leeromgevingen-0
454.23 --- Onderwijskund, Geintegreerd onderwijs, Intercultureel onderwijs --- Onderwijskunde, Geintegreerd onderwijs, Intercultureel onderwijs --- Didactische principes --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- diversiteit --- Onderwijskunde --- Diversiteit --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Lesgeven --- Leertheorieën --- Curriculumontwikkeling --- Leerdoelen --- Inclusief onderwijs --- Digitale leermiddelen --- Evaluatie --- Intercultureel onderwijs --- meertaligheid --- inclusief onderwijs --- 370 --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Didactic strategies --- didactiek --- gender --- 371 --- onderwijstechnologie --- armoede --- 370.02 --- onderwijskunde --- krachtige leeromgeving --- Multiculturalism --- Children with social disabilities --- Meertaligheid --- Leerproces --- Leertheorie --- Leerdoel --- Internationalisering --- Inclusie --- Maatwerk --- werkvormen en leeractiviteiten --- leeromgevingen --- leren --- instructie --- curriculum --- interculturaliteit --- multiculturaliteit --- geïntegreerd onderwijs --- 371.014 --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle
Choose an application
De startcompetenties van beginnende leraren vragen om een grondige reflectie over de eigen keuzes met betrekking tot processen, variabelen en actoren die het succes van onderwijs beïnvloeden. 'Wat werkt in het onderwijs?' is een complexe vraag, en leerkrachten moeten hun eigen opvattingen en verwachtingen kritisch bekijken om tot een antwoord te komen. Hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover hun lesdoelen, leerstof, werkvormen, beschikbare media en evaluatievormen? En vooral: hoe houden ze bij hun keuzes rekening met de kenmerken van hun leerlingen? De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken stellen beginnende leerkrachten namelijk voor lastige uitdagingen. Dit handboek is bedoeld als een inspiratiebron die leerkrachten helpt om keuzes te maken en die vervolgens - samen met het schoolteam - uit te testen in de eigen klaspraktijk.(Bron: www.academiapress.be)
Onderwijskunde - Geïntegreerd onderwijs - Intercultureel onderwijs. --- diversiteit --- Teaching --- didactiek --- competenties --- Onderwijskunde --- Leeromgevingen --- Diversiteit --- Leren --- Instructie --- Curriculum --- Meertaligheid --- 454.6 --- 454.23 --- 454.8 --- Interculturaliteit --- Multiculturaliteit --- Gender --- inclusief onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- intercultureel onderwijs --- onderwijsstrategie --- onderwijssystemen --- onderwijstechnologie --- PXL-Central Office 2016 --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Lesgeven --- Leerproces --- Internationalisering
Choose an application
Inventaris van bestaande initiatieven, portretten en tips om een tutoringproject op te zetten, dat kinderen en jongeren van allochtone afkomst en/of kansarme leerlingen dezelfde slaagkansen en doorstromingsmogelijkheden geeft als hun leeftijdgenoten.
Research on teaching --- Didactic strategies --- mentoren --- didactische werkvormen --- Flanders --- Tutorbegeleidingssystemen --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Onderwijs ; Vlaanderen. --- Onderwijs ; begeleiding. --- Migrantenkinderen onderwijs. --- 484.6 --- hoger onderwijs --- lerarenopleidingen --- tutoring --- didactiek --- 081730.jpg --- Leerlingbegeleiding: allochtonen --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Tutoring --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
Sociology of minorities --- Teaching --- Netherlands --- 37 --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Nederland --- intercultureel onderwijs --- 454.6 --- Onderwijs: intercultureel --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- 159.95 --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- Argumentatieleer --- Argumentation [Théorie de l' ] --- Probleemoplossen --- Problem solving --- Raisonnement --- Reasoning --- Redenering --- Solution de problèmes --- maatschappijwetenschappen, methoden --- communicatie --- Multicultural education --- 37 Education --- Education --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken.
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Education--Echanges internationaux --- Educational exchanges --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Opvoedkundige uitwisselingen --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- United States --- Educational exchanges - United States
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Multicultural education. --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek.
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Culture and youth --- Culture et jeunesse --- Cultuur en jeugd --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Jeugd en cultuur --- Jeunesse et culture --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Youth and culture --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Schools --- Cultural activities
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Communication interculturelle. --- éducation interculturelle --- enfant étranger --- français (langue) --- enseignement --- Diversité --- Langage et langues --- Étude et enseignement. --- Enfant étranger --- Français (langue) --- Enseignement
Choose an application
Anthropologie et enseignement --- Antropologie en onderwijs --- Approche interculturelle de l'éducation --- Critical pedagogy --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Educational anthropology --- Enseignement et anthropologie --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Kritische pedagogie --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Onderwijs en antropologie --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie critique --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Critical pedagogy. --- Educational anthropology. --- Multicultural education.
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|