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Commerçants, freelances, PME : transformez vos abonnés en clients
Authors: --- ---
ISBN: 9782874964824 2874964824 Year: 2022 Publisher: Bruxelles Liège Corporate copyright Edi.pro

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Abstract

Le marketing de papa ne suffit plus pour vendre. Aujourd'hui, le "social selling" ou utiliser les réseaux sociaux pour vendre est l'outil ultime pour booster votre chiffre d'affaires. Tous vos (futurs) clients sont présents sur les réseaux sociaux. Le succès de votre présence en ligne est intimement lié au contenu et à la qualité de vos publications. Votre commerce, votre PME assure probablement déjà une certaine présence. L'objectif de ce livre est de créer, développer, mais surtout de transformer votre communauté en clients. Facebook, Instagram, LinkedIn et TikTok, à l'aide d'une stratégie simple, vont devenir un véritable levier pour votre business. Des exemples concrets vous épaulent pour créer du contenu fort et qui fait vendre !


Book
Digital Dieting : from information obesity to digital fitness
Authors: ---
ISBN: 9781472409379 9781315577159 9781317150862 9781317150879 9780815399445 Year: 2013 Publisher: Aldershot [etc.] Ashgate

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Abstract

Imagine if a student spent as much time managing information as celebrities doted on dieting? While eating too much food may be the basis of a moral panic about obesity, excessive information is rarely discussed as a crisis of a similar scale. Obviously, plentiful and high quality food is not a problem if eating is balanced with exercise. But without the skills of media and information literacy, students and citizens wade through low quality online information that fills their day yet does not enable intellectual challenge, imagination and questioning. Digital Dieting: From information obesity to intellectual fitness probes the social, political and academic difficulties in managing large quantities of low quality information. But this book does not diagnose a crisis. Instead, Digital Dieting provides strategies to develop intellectual fitness that sorts the important from the irrelevant and the remarkable from the banal. In April 2010, and for the first time, Facebook received more independent visitors than Google. Increasingly there is a desire to share rather than search. But what is the impact of such a change on higher education? If students complain that the reading is "too hard, " then one response is to make it easier. If students complain that assignments are too difficult, then one way to manage this challenge is to make the assignments simpler. Both are passive responses that damage the calibre of education and universities in the long term. Digital Dieting: From information obesity to intellectual fitness provides active, conscious, careful and applicable strategies to move students and citizens from searching to researching, sharing to thinking, and shopping to reading.


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Pérenniser l'éphémère : archivage et médias sociaux
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782806103703 2806103703 Year: 2018 Volume: 35 Publisher: Paris : L'Harmattan,

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"Les textes, commentaires, photos et vidéos postés et relayés sur les médias sociaux constituent désormais une masse documentaire impressionnante. Extrêmement volatils, ces éphémères ne sont pas sans poser de nombreux défis aux chercheurs qui tentent de les collecter ou aux archivistes soucieux de les conserver. Treize contributions issues d'horizons multiples interrogent le sens, les enjeux et les défis de la collecte et de l'archivage de ces nouvelles formes d'expression."


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The conversity model. Making money with social media.
Author:
ISBN: 9789020995725 Year: 2011 Publisher: LannooCampus


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Facebook et les réseaux sociaux
Authors: --- ---
ISBN: 9782804170400 2804170403 Year: 2012 Publisher: Bruxelles De Boeck

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Ce carnet propose une vue d'ensemble de l'histoire des réseaux sociaux, abordant les aspects économiques, sociaux ou psychologiques.--[Memento] Pour tous dès 10 ans.


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Community management : écrire sur les réseaux sociaux : abrégée de la Méthode des mondes : rédiger sur Facebook, écrire ses Tweets, animer son réseau LinkedIn, convaincre, sensibiliser, informer & vendre, être lu, être vu... être aimé
Author:
ISBN: 9782874961373 287496137X Year: 2011 Volume: 4 Publisher: Liege : Edipro,

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Quatrième de couverture : "Tout paraît simple, mais rien n'est facile : la majorité des murs FaceBook sont mal gérés. Professionnels, associatifs ou persos, ils sont généralement de mauvais carnets de bord ou les équivalents de folders des années 80. Le même constat s'impose pour LinkedIn et Tweeter : il n'est pas aisé d'écrire sur soi, sur ses produits ou sur sa cause. Trop sérieux, trop informatif, pas assez sexy et surtout pas vendeur pour un sou !"


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Wie we zijn wanneer we denken dat niemand kijkt
Authors: ---
ISBN: 9789045023526 9045023520 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Uitgeverij Atlas Contact

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Onze gegevens worden gebruikt om ons te bespioneren en om ons dingen te verkopen die we niet willen en ook niet nodig hebben. Maar de enorme hoeveelheid gegevens die we op internet achterlaten (`big data') is op een veel interessantere manier te gebruiken. Ons gedrag online, wanneer we ons onbespied wanen, onthult wie we echt zijn.Als beheerder van een datingsite beschikt Rudder over een schat aan informatie over wat we leuk vinden, met wie we praten, wat we daarbij drinken en hoe laat we naar bed gaan. Het is een nieuwe manier om psychologisch onderzoek te doen, veel effectiever dan de traditionele vragenlijst (waarbij we ons altijd beter voordoen dan we zijn) of de observatie (waarbij de situatie kunstmatig is). Het is misschien even slikken, maar Christian Rudder toont aan dat Facebook, Google en OkCupid ons beter kennen dan onze beste vrienden.


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Een digitaal marketingplan in 100 dagen.
Author:
ISBN: 9789401405591 Year: 2012 Publisher: Leuven LannooCampus


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Blogs, Wikipedia, Second Life, and beyond : from production to produsage
Authors: ---
ISSN: 15263169 ISBN: 9780820488660 9780820488677 0820488666 Year: 2008 Volume: 45 Publisher: Frankfurt am Main [etc.] Peter Lang

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Abstract

Outside back cover : "We – the users turned creators and distributors of content – are TIME’s Person of the Year 2006, and AdAge’s Advertising Agency of the Year 2007. We form a new Generation C. We have MySpace, YouTube, and OurMedia; we run social software, and drive the development of Web 2.0. But beyond the hype, what’s really going on? In this groundbreaking exploration of our developing participatory online culture, Axel Bruns establishes the core principles which drive the rise of collaborative content creation in environments, from open source through blogs and Wikipedia to Second Life. This book shows that what’s emerging here is no longer just a new form of content production, but a new process for the continuous creation and extension of knowledge and art by collaborative communities: produsage. The implications of the gradual shift from production to produsage are profound, and will affect the very core of our culture, economy, society, and democracy."


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Twitter and elections around the world : campaigning in 140 characters or less
Authors: --- ---
ISBN: 9781138949348 9781138949355 9781315669113 9781317363125 9781317363132 Year: 2017 Publisher: London ; New York, NY : Routledge, Taylor & Francis Group, an Informa Business,

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