Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit themanummer besteedt aandacht aan evoluties in de eigenheid van lerende jongeren. Niets te vroeg allicht. Want de unieke relatie tussen de leerling en de leerkracht komt onder druk te staan. Er zijn de toenemende leermogelijkheden buiten het georganiseerd leren in schoolverband, de impact van de sociale media, de toenemende diversiteit die scholen in de richting van leren op maat duwt, ? die gewijzigde relatie vraagt onder meer onderbouwd inzicht over het zich ontwikkelend brein, nieuw leiderschap en kennis over wat motiverend werkt bij jongeren vandaag.Kennen en beantwoorden scholen in de dagelijkse praktijk de verzuchtingen van hun leerlingen? Houden beleidsmakers op macro- en mesoniveau hiermee rekening? Of halen aandacht voor schoolstructuren en lerarenverzuchtingen de bovenhand in beleidskeuzes?Hoe anders zijn leerlingen dan vroeger? Hoe beleven zij de maatschappelijke context? Hoe ervaren jongeren de bedreigingen en uitdagingen waarvoor ze zich geplaatst zien? Zijn ze mondiger in het uiten van hun angsten en dromen? Om met meer achtergrondinformatie de uitgangsvraag te beantwoorden of jongeren vandaag anders zijn dan vroeger, belicht dit themanummer enkele deelaspecten van deze vraag.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/191744-leerlingen+vandaag
leerkrachten --- leerprocessen --- relatie leraar-leerling --- studenten --- 37.01 --- Leerkrachten --- Leerlingen --- Leerprocessen --- Relatie leraar-leerling --- Onderwijs --- Beleid --- Schoolmanagement --- Relatie leraar - leerling --- Leerlingbegeleiding --- Motivatie --- Leerling --- Jongere --- Welbevinden --- Digitalisering --- Sociale media --- Leerling-leerkrachtrelatie --- Motivatie ; onderwijs --- Leerlingbegeleiding ; Vlaanderen
Choose an application
Steeds meer leraars ervaren tal van uitdagingen in hun klassen en kiezen ervoor om samen te werken. Ze staan dan niet meer alleen, maar met twee of meer onderwijsprofessionals in de klas. Teamteaching is een krachtige organisatievorm die de deur opent voor sterk onderwijs en die leerlingen én leraren ten goede kan komen. Dit boek is een praktijkgids voor elke leraar die het engagement opneemt om samenwerkend les te geven. De auteur loodst lerarenteams stap voor stap door het proces, van de samenstelling van een sterk team tot het plannen, uitvoeren en evalueren van acties om vooropgestelde doelen te bereiken.Of je nu wil teamteachen om in te spelen op de grote verschillen in de klassen, om het welbevinden en de motivatie van leerlingen te vergroten of om leerlingen eigenaarschap te geven in hun leerproces, via de tips in dit boek ga je doelgericht aan de slag. De auteur staat ook uitgebreid stil bij de effecten op de betrokken leraars, die de uitdagingen nu samen aangaan, elkaar steunen en dagelijks van elkaar leren.Alleen gaat het sneller, samen gaat het beter. https://shop.acco.be/nl-be/items/9789464016796/Team-Teach
Teamteaching --- Teamwerk --- Leraar --- Onderwijs --- Lesgeven --- Samenwerking --- Leraren --- Samenwerken --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- adaptief onderwijs --- samenwerkend leren --- coaching --- onderwijsbegeleiding --- lerarenbegeleiding --- 454.23 --- didactiek --- samenwerken --- co-teaching --- geïntegreerd onderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Leerling-leerkracht relatie. --- Leerling-leerkrachtrelatie --- Leraren ; samenwerking
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|