Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- Didactics of primary education --- Education physique --- Jeux --- Lichamelijke opvoeding --- Musique --- Muziek --- Spelen --- 616.2 --- 791.91 --- Bewegingsexpressie --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsspelen --- Creativiteit --- Loopspelen --- Spelen(Kinderspelen) --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N. --- 477.8 --- 796.1 --- Bewegen --- Bewegingsspelen ; basisonderwijs --- Spelregels --- Gymnastiek; algemeen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Begeleiders in onderwijs en vormingswerk --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N
Choose an application
Nelson wil volgende kerst een acrobatennummer tonen. Na de kalkoen en voor het dessert. Samen met mama en papa oefent hij elke week salto’s en piramides. Oefen jij mee? Nelsons acrobatenboek bundelt 30 acrobatische spelletjes in gezinsverpakking. Van eenvoudige oefenspelletjes tot acrobatische kunstjes. Van simpel naar spectaculair. Puur plezier met oog voor motorische ontwikkeling. RIKA TAEYMANS richtte 20 jaar geleden de allereerste Vlaamse circusschool op. LAURA VAN BOUCHOUT was een van haar eerste leerlingen. Hun boek groeide uit de wekelijkse circomotoriekles die ze geven, een plezierige mix van acrobatie en bewegen voor ouders en kinderen. Het potlood van Emma Thyssen zorgt ervoor dat je alle spelletjes en bewegingen stap voor stap kunt volgen.
C3 --- lichamelijke opvoeding --- kleuters (x) --- 477.8 --- Motorische ontwikkeling ; kleuters --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- jeugdwerk --- Circus --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsonderwijs --- bewegingsopvoeding --- bewegen --- kleuters --- kinderen --- circussen --- 796.417 --- Salto's --- Piramides --- 616.2 --- Motorische vaardigheden --- Acrobatie --- 471.47 --- circus --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- 362.8 --- Gymnastiek; algemeen --- kleuteronderwijs
Choose an application
Heel concreet - met ca. 800 fototekeningen - wordt aangegeven hoe de minitrampoline gevarieerd en aantrekkelijk kan worden aangewend in de lessen L.O. Hiertoe ontwikkelt de auteur een specifieke strategie, met didactische aanwijzingen en veantwoorde leerinhouden. Opvallend daarbij is de uitdrukkelijke aandacht die hij besteedt aan de functie van de helpers (leraar en/of medeleerlingen) bij het beveiligen en begeleiden. (Bron: covertekst)
796.414 --- Hulpverlening --- Materialen --- Oefeningen --- Springen --- Sprongen --- Trampolinespringen --- springen --- Didactics of sports and games --- gymnastiek --- 796.41 --- Academic collection --- 616.2 --- Turnen-mini-trampoline --- 031212.jpg --- minitrampoline --- 796.41 Gymnastiek --- Gymnastiek --- Gymnastiek; algemeen --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- Bewegingsopvoeding ; methodiek --- #BSCH: vak: lichamelijke opvoeding --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sporttraining --- lerarenopleiding
Choose an application
Deze derde editie is inhoudelijk aangevuld aan de hand van recent wetenschappelijk onderzoek. De geïntegreerde aanpak van de bewegingsdoelen rond motorische competenties en de fitte levensstijl en de persoonsdoelen met het zelfbeeld en de sociale vaardigheden stellen de leraar LO nog steeds voor pittige uitdagingen. Zijn handelingsbekwaamheden worden vooral op het vlak van het toepassen van gedifferentieerde werkvormen en aangepaste leerinhouden op de proef gesteld. Het didactisch model met de zes basisconcepten blijft de ruggengraat in deze uitgave. Het leren van de leerling is de centrale doelstelling in elke onderwijssetting en wordt geconcretiseerd met vernieuwende inzichten vanuit de niet-lineaire pedagogie. Deze visie op het leren vraagt van de leraar een sterk leerlinggerichte strategie. De nodige basiscompetenties worden in een duidelijk referentiekader opgebouwd. Planning, instructie, management, evaluatie, interpersoonlijke vaardigheden en reflectie staan te dienste van de leerling. De doelgroep van dit handboek is niet alleen de student-leraar in opleiding. Ook de leraar in dienst vindt hier inspiratie en een denkkader om alle 'vernieuwingen' te plaatsen. Tenslotte is dit boek bruikbaar voor allen die in een ruimer kader bezig zijn met het begeleiden van bewegingsactiviteiten en de verbetering daarvan. (Bron: covertekst)
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 456.78 --- Lichamelijke opvoeding --- Klasbeheer --- Evaluatie --- Instructie --- Didactische werkvormen --- Leerkracht --- bewegingsonderwijs --- didactiek --- lichamelijke opvoeding --- 477.8 --- 486.880 --- 616.01 --- 616.2 --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek --- 113590.jpg --- motorische vaardigheden --- 372.879.6 --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- Gymnastiek; algemeen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression
Choose an application
Gymnastiek --- Bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding --- Kinderen. --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- gymnastiek --- lager onderwijs (doelgroep) --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Turnen ; basisonderwijs --- 477.8 --- leerboeken --- lager onderwijs --- 616.2 --- Gymnastiek (Turnen) --- Turnen --- Toestelturnen --- 796.41 --- Oefeningen --- Didactiek --- Gymnastiek ; basisonderwijs ; didactiek --- turnen --- sport --- sporten --- lichamelijke opvoeding --- 796.41 Gymnastiek --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Gymnastiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van sport en spel --- PXL-Education 2016 --- Lager onderwijs
Choose an application
Lichamelijke opvoeding --- Lager onderwijs --- Bewegingsopvoeding --- 3e graad lager onderwijs --- 372.879.6 --- SMV:België --- SMV:agogiek --- #BSCH: vak: lichamelijke opvoeding --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Schoolbooks - Didactic material --- bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- 477.8 --- didactiek --- 616.2 --- 796.042 --- Basisonderwijs --- Bewegen --- Jaarplannen --- Sociale vaardigheden --- Verkeersonderwijs --- Vrije tijd --- lichamelijke opvoeding: lagere school --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Gymnastiek; algemeen
Choose an application
Education physique --- Lichamelijke opvoeding --- Methodologie --- Méthodologie --- 793.3 --- bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek --- bewegingsexpressie --- 477.8 --- 477.2 --- 616.2 --- Ballonnen --- Balspelen --- Basisonderwijs --- Bewegingsexpressie --- Bewegingsopvoeding-materiaal --- Doeken --- Hoepels --- Hoofddeksels (Hoeden) --- Muziekinstrumenten --- Papier --- Spel --- Stoelen --- Stokken --- Tikspelen --- Verstoppertje --- 793.322 --- Bewegen --- Bewegingsactiviteiten --- Lesvoorbereidingen --- Spelen --- 101598.jpg --- Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Dramatische expressie --- Bewegingsopvoeding --- Gymnastiek; algemeen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- 793.3 Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- #gsdbP --- SMV:Nederland --- SMV:kinesitherapie --- SMV:agogiek --- 793.3 Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education
Choose an application
Dit is een ideeënboek waarin verschillende spelen beschreven staan. In het boek zijn zeven themadagen uitgewerkt voor 6- tot 12-jarigen. Door het gebruik van bijzondere materialen en fantasie beleven de kinderen extra plezier met de spelen. Alle spelen zijn in de praktijk getoetst en aangepast. Het boek is bedoeld voor begeleiders in het bewegingsonderwijs en buitenschoolse opvang (BSO) en voor studenten uit de opleiding Lichamelijke Opvoeding (ALO), Centrale Instituut Opleiding Sportleiders (CIOS) en Lerarenopleiding basisonderwijs. Doelstelling van dit boek is het speelplezier van kinderen vergroten en op een plezierige manier vaardigheden oefenen. Tevens is het een alternatief voor gangbare spelen in de gymlessen, zodat kinderen nieuwe en leuke uitdagingen binnen de lessen ervaren. Overzicht van de thema's: Duck Day - Indiana Jones - Kampioenendag - Gehaktdag - Wuppiedag - Grote-Oceaandag - Sinterklaas-wuppiedag.
Spelen --- Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- Didactics of primary education --- bewegingsspelen --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Spelen ; basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- spelen --- thema's --- 477.8 --- basisonderwijs --- sinterklaas --- 616.2 --- 622.1 --- Lichamelijke opvoeding --- Spelen(Kinderspelen) --- Balspelen --- Estafette --- Sinterklaas --- Tikspelen --- balspelen --- 796.042 --- Materialen --- Thema's --- 477.81 --- Motorische ontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- 113589.jpg --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Gymnastiek; algemeen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2015 --- didactiek van sport en spel --- Lager onderwijs --- Bewegingsspelen --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Thematisch werken --- Spel --- Bewegingsspel
Choose an application
Er bestaat geen spontaner en nieuwsgieriger wezen dan een kind. Maar kinderen die opgroeien, verliezen soms heel snel die natuurlijke spontaniteit. 'Halt! Even ademen' is een concreet handboek voor begeleiders en kinderen in en buiten de school om weer adem te halen en zichzelf te vinden.
Physiotherapy. Alternative treatments --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- yoga --- meditatie --- Yoga ; kinderen --- Meditatie ; kinderen --- Yoga --- Exercises --- Handbooks, manuals, etc. --- Meditation --- Therapeutic use --- Alternative medicine --- Physical therapy for children --- Didactiek van sport en spel --- Fysiotherapie. Alternatieve geneeswijzen --- 460 --- basisonderwijs --- didactiek --- kinderen --- 478.4 --- Meditatie --- Ontspanningsoefeningen --- Relaxatie --- 796.04 --- Kinderen --- Zelfbeeld --- Yoga : basisonderwijs --- Ontspanningsspelen --- 158.27 --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- zelfbewustzijn --- 616.2 --- Ademhaling --- Concentratie (Aandacht) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Lichaamsbewustzijn --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- ontspanningsoefeningen --- 477.8 --- ontspanning --- orthopedagogiek --- Gezondheidseducatie --- Gymnastiek; algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Levenskunst --- Zelfbewustzijn --- Emoties --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Muziek --- Emotie --- ademhalingsoefeningen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
Deze map biedt concrete handreikingen, fiches en kaartjes om rustige tussendoortjes en yogamomenten in de klas in te zetten. In de handleiding vind je didactische suggesties en instructies, benodigdheden, verhalen om aan de momenten te koppelen en een korte duiding en linken naar eindtermen achterin. Op de dvd vind je video's van een voorbeeldles en verschillende oefenreeksen. De fiches en kaartjes geven de oefeningen visueel weer op stevig papier met duidelijke foto's. Voor leerlingen uit de tweede en derde graad van het lager onderwijs.
Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- mindfulness --- bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 1e graad lager onderwijs --- Yoga --- Mindfulness --- Ontspanningsoefeningen --- Zorgverbreding --- Bewegingsopvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Tussendoortjes --- 2e graad lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs 1ste graad --- bewegingsexpressie --- didactisch materiaal --- Braingym --- Relaxatie --- C6 --- schoolgezondheidszorg --- geestelijke gezondheidszorg (x) --- Yoga-kinderen --- 477.83 --- Yoga : basisonderwijs --- 158.27 --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- tussendoortjes --- braingym --- 477.8 --- kinderyoga --- relaxatie --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- geestelijke gezondheid (x) --- ontspanning --- 616.2 --- Gymnastiek; algemeen --- Yoga ; kinderen --- Ontspanningsoefening --- Tussendoortje (werkvorm) --- Kind --- Didactics of medicine --- Kindergarten --- Primary education --- Orthopedagogics --- Energizer
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|