Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Mensen hebben altijd gespeeld. Het is echter pas in de tweede helft van de twintigste eeuw dat computers nieuwe mogelijkheden creëerden om zich in een spel uit te leven. Deze computerspellen of videogames deden al vlug een nieuwe entertainment-business ontstaan. Het is de samenhang tussen digitale techniek en games-business, samen ook nog eens gerelateerd aan de culturele context, denk aan ruimtespellen in het begin van het ruimtetijdperk, die historisch wordt verteld in dit boek. Komen ook aan bod: de markt, het productieproces, de socio-culturele impact van videogames, enk aan de geweldthematiek -, genre-indelingen en de manieren om games te bestuderen. Terzake zal de strijd tussen ludologen en verhaalanalysten aan de orde komen. Naast videospellen in het algemeen, wordt ook een hoofdstuk gewijd aan het meest geliefde videospel aller tijden (Pac-Man), aan mobiel entertainment (over mobiel gamen, maar ook over de gsm) en aan digitaal speelgoed (en met name cyberknuffeldieren).
Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Sociology of culture --- #SBIB:309H17 --- Academic collection --- 685 Vrijetijdsbesteding --- videogames --- computergames --- 433.5 --- games --- geweld --- internetopvoeding --- multimedia --- 112073.jpg --- Computerspelen --- Videospelen --- 658 --- 681.3*K80 --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Computer- en videogames --- Audiovisuele opvoeding --- Computer science--?*K80 --- Cyber Games --- PXL-IT 2015 --- videospelen --- mobiel entertainment --- digitaal speelgoed --- game design --- Spelen --- Vrijetijdsbesteding --- Populaire cultuur --- Cultuursociologie --- Internet --- Geschiedenis --- Trends --- Vrijetijdssector --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Spel --- Computerspel --- Recreatie --- Trend --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
De digitale revolutie heeft onze manier van denken en leven voorgoed veranderd, op een manier die vergelijkbaar is met eerdere, cruciale transformaties in onze geschiedenis, zoals de verlichting, de romantiek en de renaissance. Maar lopen we niet het risico om onze menselijkheid te verliezen in dit digitale tijdperk? Waar en wanneer begon het digitale tijdperk en waarheen leidt het ons? Als een archeoloog onderzoekt de Italiaanse meesterverteller Alessandro Baricco de mijlpalen van deze revolutie - van de internetpioniers tot de uitvinder van de iPhone - in zijn kenmerkende toegankelijke en anekdotische stijl. Hij probeert antwoorden te vinden op deze vragen zonder angst te zaaien en zonder een waardeoordeel te vellen. Het resultaat is een scherpzinnig, bevlogen en uiteindelijk hoopvol boek over onze toekomst. Bron : http://www.debezigebij.be
Digitalisering --- Verandering --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Toekomstbeeldvorming --- Trends --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- BPB1907 --- Technologie numérique --- Internet --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- digitale Technologie --- teknoloġija diġitali --- digitalna tehnologija --- digitaalitekniikka --- tecnología digital --- digitale technologie --- tehnologie digitală --- digital teknologi --- digitální technologie --- teknologji dixhitale --- цифрова технология --- digital teknik --- digital technology --- digitálna technológia --- ψηφιακή τεχνολογία --- tecnologia digitale --- ciparu tehnoloģija --- digitaaltehnoloogia --- technologia cyfrowa --- skaitmeninė technologija --- tecnologia digital --- digitális technológia --- дигитална технологија --- Digitaltechnologie --- digitalteknik --- 528.59 --- digitalisering --- digitale revolutie --- informatietechnologie [IT] --- technologie --- technologische evolutie --- cultuur --- Cultuurfilosofie --- cultuurgeschiedenis --- cultuurkritiek --- gamen --- Games --- ludologie --- spellen --- bordspellen --- gezelschapsspellen --- computerspellen --- game studies --- game design --- 905.2 --- geschiedenis --- internet - overige ontwerpen --- cultuurfilosofie, -psychologie en -sociologie --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Toekomstvisie --- Trend --- Idirlíon --- teicneolaíocht dhigiteach --- Technologie numérique
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|