Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden lesperiodes voorgesteld binnen de bewegingsdomeinen basketbal, frisbee, badminton, volleybal, judo en Urban Workout voor het secundair onderwijs. Vertrekkend vanuit concrete periode- en lesdoelen worden formatieve en summatieve evaluaties ontwikkeld om na te gaan of deze doelen bereikt worden. De selectie van sterke leerstof moet ervoor zorgen dat alle leerlingen de doelen halen.Met dit boek willen de auteurs (toekomstige) leraren lichamelijke opvoeding ondersteunen bij de ontwikkeling van kwalitatief bewegingsonderwijs. Leraren met diepgaande vakkennis zijn immers beter in staat om relevante leerstof te selecteren én aan te passen zodat alle leerlingen leren, ongeacht hun vaardigheid of voorkennis. Daarom gaat veel aandacht naar de ontwikkeling en organisatie van kwalitatieve instructie, voorgesteld in een content map. Verschillende differentiatievormen moeten de leraar helpen om te anticiperen op moeilijkheden die leerlingen kunnen ervaren. Een duurzame leerervaring vraagt echter ook tijd. Om die reden worden periodes van acht lessen uitgewerkt.De meesten die van sport en bewegen genieten, hebben de nodige bewegings- en sociale vaardigheden geleerd om succesvol te zijn in deze activiteiten. Hierin ligt de verantwoordelijkheid van de leraar lichamelijke opvoeding. Succeservaring is immers een belangrijke voorwaarde voor bewegingsvreugde. Dit boek wil leraren inspireren bij het opvoeden van leerlingen tot competente en enthousiaste bewegers.Bron: flaptekst
616 --- Basketbal --- Frisbee --- Volleybal --- Badminton --- Judo --- Fitness --- Didactics of sports and games --- volleybal --- badminton --- basketbal --- judo --- SO (secundair onderwijs) --- fitnesstraining --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- Lichamelijke opvoeding. --- Praktijkboek. --- Secundair onderwijs. --- Bewegingsopvoeding --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Ultimate frisbee --- Urban Workout --- Conditietraining
Choose an application
Alternatieve curricula in de LO op maat van een geïntegreerd vakconcept (Lieven Vergauwen)Een toepassing van het Sport Opvoedings Model van Siedentop op basketbal in het secundair onderwijs (Pow Rowe en Mieke Bogaert)Bewegen en inzichtelijk leren. Integratie van kennis in de les LO (Daniël Behets)Ontwikkelen van een positief en realistisch zelfbeeld tijdens de les lichamelijke opvoeding: een visie vanuit de praktijk (Hilde Vits)Samenwerken als aanzet voor sociaal en motorisch leren (Reginald Leper)Piramides bouwen met invalshoek 'motorisch en sociaal leren (Reginald Leper)Samen met jezelf en anderen op de latten: een voorbeeld van een geintegreerd skiproject (Kristl Puylaert, Mark Wouters en Jimi Gantois)Handbal: ruimtelijke en materiële aanpassingen voor de school (Eddy Thomassen)Judo op school: een leerlinggeoriënteerd leerladdermodel (Wim Roels)Het geintegreerd handelen van de leraar (Maïté Schiepers)Toestelturnen: naar een geintegreerd curriculum (Jimi Gantois en Danielle Van lperen)Sociale vaardigheden en ultimate frisbee (Hans Mennes)FOOT-ROBICS, meer dan voetbalcoördinatie? (Michel Bruyninckx)Onderzoek naar het beleefde vakconcept van de leraar Lichamelijke Opvoeding (Daniël Behets)CHESS: Checklist Effectieve Sportstimulering. In 7 stappen naar betere jeugdsportplannen (Berend Brouwer, Chris Mooij, Dic Houthoff en Ger van Mossel)
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- 372.879.6 --- #SMV:000001 --- #SMV:België --- #SMV:agogiek --- #SMV:sport --- Academic collection --- 477.8 --- 486.880 --- 616 --- Bewegingsopvoeding --- Onderwijs --- 616.6 --- Basketbal --- Bewegen --- Curriculum --- Frisbee --- Handbal --- Jeugdsport --- Judo --- Leren --- Lichamelijke opvoeding --- Motorisch leren --- Secundair onderwijs --- Siedentop --- Skiën --- Sociaal leren --- Sociale vaardigheden --- Sport --- Toestelturnen --- Turnen --- Voetbal --- Zelfbeeld --- 796 --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Theorieën --- 456.78 --- Bewegingsopvoeding; s.o. --- 050732.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek --- Basketbal: didactiek secundair onderwijs --- Frisbee: didactiek --- Handbal: didactiek --- Judo: didactiek --- Sport Opvoedings Model --- Toestelturnen: didactiek --- Voetbal: didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- (zie ook: interactief leren) --- Curriculumontwikkeling --- Sportopvoedingsmodel --- Samenwerken --- Gymnastiek --- Sport stimuleren --- Bewegingsopvoeding; s.o --- Samenwerking --- Ultimate frisbee --- Voetbal (sport)
Choose an application
Leren en Onderwijzen in een krachtige LeerOmgeving (Daniel Behets)Maxitrampoline op school (Jinni Gantois en Anabel Wanzeele)Leer-krachtige omgevingen voor balspelen (Hilde Leysen)Samenwerken als doel en als middel om te leren (Peter Iserbyt)Spelenderwijs leren bewegen (Myrjam Vanden Eynden)Percussiemotie met alternatief materiaal (Walter Arend en Petra Wyckmans)Gaelic Football. Een krachtige leeromgeving voor iedereen (Roel De Valck)Een krachtige leeromgeving bij ultimate frisbee (Hans Mennes)Een leerproces met "vallen" en "opstaan". Aanleren van valtechnieken in de 2de en 3de graad secundair onderwijs (Wim Roels)De ELO: een krachtige leeromgeving voor LO (Jimi Gantois)De percepties van leerkrachten ten opzichte van kijkwijzers in de LO (Bob Madou)Gezondheidsbevorderende Lichamelijke Opvoeding (Jan Seghers)
Lichamelijke opvoeding. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- samenwerkend leren --- lichamelijke opvoeding --- 372.879.6 --- Academic collection --- 616 --- Didactiek --- Lichamelijke opvoeding --- Sport --- Vakoverschrijdende eindtermen --- didactiek --- sport --- 486.88 --- 796 --- Leeromgevingen --- 456.78 --- Leeromgeving --- Lichamelijke opvoeding; onderwijs --- 073046.jpg --- Lichamelijke opvoeding ; didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichaamsoefening en sport --- Physical education and training --- Moral and ethical aspects --- Sports --- Study and teaching --- SO (secundair onderwijs) --- Bewegingsopvoeding --- Curriculum --- Trampolinespringen --- Balspelen --- Spelend leren --- Percussie --- Frisbee --- Gaelic football --- Leerprocessen --- Valtechnieken --- Gezondheidsbevordering --- Balspel --- Slaginstrument --- Ultimate frisbee --- Leerproces --- Gezondheidspromotie --- Perinatale zorg
Choose an application
Sport Educatie: een inleiding (Iserbyt, P.)Sport Educatie in uithouding (Iserbyt, P.)Sport Educatie in hip hop (Wyckmans, P., Heylen, N., Peeters, L., Van Genechten, H.)Sport Educatie in ritmisch-acrobatische gymnastiek (Mols, L., Coolkens, R., Demolder, 3., Drijvers, H., Emsens, M.)Sport Educatie in pinpong (Pardaens, D., Bollen, 3., Overloop, T.)Sport Educatie in Ultimate Frisbee (Leysen, H., Agten, K., Beckwé, J., Boogaerts, E., Claes, E., de Crombrugghe, A.)
Lichamelijke opvoeding --- Sportonderwijs. --- Didactiek. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- samenwerkend leren --- lichamelijke opvoeding --- gymnastiek --- Bewegingsopvoeding --- Samenwerkend leren --- # BIBC : Academic collection --- 372.879.6 --- 793.3 --- 796.386 --- 796.39 --- 796 --- Persoonsdoelen --- Didactiek --- Hip hop --- Turnen --- Tafeltennis --- Frisbee --- 456.78 --- Acrogym --- Competentiegericht onderwijs --- 796.39 Overige balspelen: kaatsen, petanque, frisbee, krachtbal --- Overige balspelen: kaatsen, petanque, frisbee, krachtbal --- 796.386 Tafeltennis --- 793.3 Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Sports --- Study and teaching --- Physical education and training --- Moral and ethical aspects --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- didactiek van sport en spel --- SO (secundair onderwijs) --- Sport --- Lichamelijke opvoeding en sport --- Rap (popmuziek) --- Dans --- Dansen --- Dansante vorming --- Ritmisch turnen --- Ritmiek --- Acrobatie --- Gymnastiek --- Pingpong --- 793.3 Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Rap (muziekstijl) --- Ritmische gymnastiek --- Ultimate frisbee --- Kleuter --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Didactics of secundary education --- spellen
Choose an application
Speel je vrij! 2 is een vervolg op Speel je vrij! Praktijkboek balspelen. Het bevat veel nieuwe spelideeën voor de derde graad van de lagere school en het secundair onderwijs. Kio Rahi, Kho kho, eenvoudig flagball e.a. worden in spelreeksen aangeboden, van eenvoudig naar complex. Bij het samenstellen van dit praktijkboek stond de bekommernis om spelplezier en actieve deelname steeds voorop. Net zoals in het eerste spelenboek kiezen de auteurs voluit voor een SpelenderWijs-aanpak, waarin beter leren spelen een centrale plaats inneemt. Ze promoten het spelen in vaste heterogene teams en voorzien een didactisch kader om spelvormen zelf op maat te kunnen maken van de spelers. Ze houden de technische vereisten binnen de verschillende spelen zo toegankelijk mogelijk. Hierdoor komt het accent tijdens het leerproces onmiddellijk op spelacties te liggen. Ze opteren voor noodzakelijke interventies in de spelomgeving en passen spelregels aan zodat spelers voldoende tijd of ruimte krijgen om de gepaste keuze te maken bij het oplossen van een speluitdaging.Speel je vrij! 2 is vooral bedoeld voor leerkrachten LO en toekomstige leerkrachten LO, maar het bevat zeker ook voldoende leuke spelvormen voor de trainer in een club, jeugdbewegingen en elke spelliefhebber. Spel laat zich immers niet begrenzen.Bron: www.acco.be
Balspelen ; didactiek --- 477.8 --- Spel --- Doelspelen --- Frisbee --- Voetbal --- Terugslagspelen --- kaatsenballen --- Tikspelen --- Loopspelen --- Balspelen --- Basisonderwijs --- balspelen --- basisonderwijs : didactiek : bewegingsopvoeding (ler) --- 619 --- Lichamelijke opvoeding --- bewegingsopvoeding --- spelend leren --- sport --- bewegingsonderwijs --- 371.3:796.3 --- 371.3:796.3 Didactics of ball games in general --- Didactics of ball games in general --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- 796.3 --- Academic collection --- lichamelijke opvoeding --- 619.9 --- lager onderwijs --- lerarenopleiding --- secundair onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Afwerpspelen --- Secundair onderwijs --- Slagbalspelen --- Spelen --- Sport --- balvaardigheid (ler) --- Spelregels --- Tactiek --- 082122.jpg --- balsporten --- 796.3 Balspelen--(algemeen) --- Balspelen--(algemeen) --- Overige balspelen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Didactiek. --- Balspelen ; didactiek. --- Didactics of sports and games --- sportbeleid --- Didactics of primary education --- spelactiviteiten --- sport op school --- SO (secundair onderwijs) --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van sport en spel --- Didactics of secundary education --- Spelbegeleiding --- Didactiek --- Lichamelijke opvoeding en sport --- Bewegingsspelen --- Balsporten --- Bewegen --- Lager onderwijs --- PXL-Education 2020 --- Bewegingsspel --- Balspel --- Balsport --- Beweging --- Plezier --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|