Listing 1 - 10 of 47 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Teleducation
Authors: --- --- ---
ISBN: 9080560448 9789080560444 Year: 2002 Volume: 2 Publisher: Gent Hogeschool Gent

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
TACCLE : Teachers'Aids on Creating Content for Learning Environments : het E-learning handboek voor leerkrachten
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789078398073 Year: 2009 Publisher: Brussel Go! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
European networking and learning for the future : the EuroPACE approach
Authors: ---
ISBN: 9789044122565 Year: 2007 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This publication collects articles from different authors involved in the development of the EuroPACE network. It positions EuroPACE in the landscape of international e-learning. The articles give an overview of the history of the EuroPACE network and the changes that took place in the field of technology enhanced education and training over the past 20 years. At the same time, the book intends to look ahead and to focus on future developments. It draws the attention for the new EuroPACE and defines the role of the organisation in an ever changing landscape. (Bron: covertekst)


Book
Digitaal leren : slimme keuzes maken : de juiste digitale leermiddelen voor jouw klas
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789072201133 9789463939454 Year: 2023 Publisher: Owl Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Digitale tools hebben lesgeven en leren interactiever dan ooit gemaakt. Lesgevers, trainers en docenten gebruiken vandaag kennisclips, blended leren, flipped classrooms, educatieve games, LMS-systemen, apps en nog veel meer. Daarbij stuiten ze op heel wat moeilijkheden, vragen en twijfels, zoals:- Verbeteren die digitale leermiddelen de kwaliteit van mijn trainingsaanpak, een hoorcollege of een les met kleuters?- Hoe kies ik de juiste tool om mijn doel te bereiken?- Hoe zorg ik ervoor dat mijn lessen motiverend blijven?- En hoe behoud ik als lesgever de controle?Samen met collega's uit allerlei verschillende onderwijs- en trainingssettings ontrafelt professor Onderwijskunde Martin Valcke hoe je sterke digitale lessen en leermomenten kan creëren. Aan de hand van kritische overwegingen helpt Digitaal leren je om stil te staan bij jouw leersituatie en jouw doelen. Je krijgt een lijst met concrete digitale hulpmiddelen die je meteen kunt inzetten, niet alleen bij het zoeken van bronnen en bij het lesgeven, maar ook bij de evaluatie en ondersteuning van jouw leerlingen, studenten of cursisten. Zo leer je in te schatten wat werkt voor jou, voor jouw studiepubliek en hun specifieke leercontext.Professor Martin Valcke (Universiteit Gent) bundelt in Digitaal leren zijn kennis over digitaal leren met de medewerking en input van onderwijsprofessionals verbonden aan de Universiteit Gent en Hogeschool VIVES. Ze zijn docenten, onderwijsondersteuners, docentencoaches, en postdoctoraal onderzoekers expertise in digitale leermiddelen en de integratie van educatieve technologie en blended leren in het onderwijs.https://www.borgerhoff-lamberigts.be/owl-press/shop/boeken/digitaal-leren

E-learning et formation des adultes en contexte professionnel
Authors: ---
ISSN: 13730258 ISBN: 2804141063 9782804141066 Year: 2002 Volume: *42 Publisher: Bruxelles: De Boeck,


Book
Points de vue des utilisateurs sur le eLearning : enquêtes Cedefop en ligne sur l'apprentissage électronique
Author:
ISBN: 9289601108 9789289601108 Year: 2002 Volume: 30 Publisher: Luxembourg: Office des publications officielles des Communautés européennes,


Multi
Digitale didactiek. Hoe? Zo! : 30 manieren om je lespraktijk te versterken met technologie
Authors: ---
ISBN: 9789401497121 Year: 2023 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meer en meer maken digitale tools deel uit van de dagelijkse lespraktijk. Voor veel leraren is dit even zoeken: het aanbod aan tools is immens en je hebt best wat technische knowhow nodig om technologie vlot te integreren in je les. Digitale didactiek. Hoe? Zo! helpt je aan de hand van 30 vragen verder op weg. Bij elke vraag krijg je een aantal, handvatten, concrete tools en casussen aangereikt. Zowel techneuten als digibeten krijgen in dit boek tips om net een stapje verder te gaan. Hoe vind je je weg in het aanbod? Hoe stel je goede digitale toetsen op? En hoe maak je een duidelijk leerpad? Ook digitale ondersteuners op school krijgen tips om een geslaagd ICT-beleid op te stellen en succesvol te professionaliseren.Bron: https://www.lannoo.be/nl/digitale-didactiek-hoe-zo


Book
Lex-e-learn : lexicon voor e-learning
Authors: --- ---
ISBN: 9789033488863 Year: 2012 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

E-learning is nog steeds een vrij nieuw domein in ons huidige onderwijs. Het aantal mogelijkheden en beschikbare technologieën neemt nochtans exponentieel toe. Tegelijk is er ook een digitale didactiek ontstaan die de didactische meerwaarde onderzoekt van het inzetten van software en hardware. Rond dit alles is een heel specifiek jargon ontstaan, niet altijd even toegankelijk voor niet-ingewijden. Deze verklarende lijst wil dan ook een hulpmiddel zijn voor wie in het onderwijs actief is en dagelijks met e-learning te maken heeft of zal hebben. Dit werk richt zich dus ook tot toekomstige leerkrachten en docenten die vanuit hun opleiding voldoende basis moeten meekrijgen rond het veld van e-learning, om zowel technologisch als didactisch zinvol te werk te kunnen gaan.De 274 lemma's zijn typologisch opgedeeld in 11 categorieën die de contextualisering van de term ondersteunen. Deze Nederlandstalige terminologielijst biedt ook de Franse en Engelse equivalenten aan, om meertalige termen efficiënt en correct te gebruiken. In de verwijzingslijst kunnen verder ook minder frequente synoniemen van de lemma's of aanverwante termen worden teruggevonden


Book
Elearning : pour enseigner et pour apprendre : allier pédagogie et technologie
Author:
ISBN: 2872097899 9782872097890 Year: 2005 Publisher: Louvain-la-Neuve: Academia-Bruylant,

Listing 1 - 10 of 47 << page
of 5
>>
Sort by