Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Persoon, ontwikkeling en psychodrama : een existentieel-dialectische visie.
Author:
ISBN: 9033417979 Year: 1988 Publisher: Leuven Acco


Book
Les bébés de l'humour
Authors: ---
ISBN: 2870093446 9782870093443 Year: 1988 Volume: 173 Publisher: Liège Bruxelles Pierre Mardaga


Book
Getekend door het lichaam : de rol van het lichaam bij de totstandkoming van persoonsidentiteit
Authors: ---
ISBN: 9789065690883 9065690883 Year: 2011 Volume: 22 Publisher: Brussel Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mensen veranderen voortdurend, zowel lichamelijk als geestelijk. Hoe is het desondanks mogelijk dat men er niet aan twijfelt dat men een en dezelfde persoon blijft? Hoe komt de eenheid van onze identiteit tot stand – of is die eenheid slechts illusie? In het klassieke filosofische denken ging men ervan uit dat de ziel borg stond voor onze persoonlijke continuïteit. Maar wat als met de opkomst van het moderne denken het bestaan van die ziel wordt aangevochten? Waar de Britse intellectuele wereld in de achttiende eeuw nog grondig verdeeld raakte over deze kwestie, lijkt men hierover vandaag de dag alvast een consensus te hebben bereikt: bijna iedere hedendaagse filosoof en wetenschapper gaat ervan uit dat er geen ziel bestaat. De vraag naar de oorsprong en grond van onze persoonsidentiteit wordt hiermee prangender dan ooit tevoren


Book
From subjective experience to cultural change
Authors: ---
ISBN: 0521642485 0511571348 Year: 1999 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book emphasizes the evolving rather than homeostatic aspects of human behavior. Beginning with theories of complexity and self generation of behavior, Inghilleri emphasizes the central role of psychic functioning in the domain of biological and cultural evolution. Psychic processes, considered determined, autonomous, and generative with respect to the processes of biological and cultural evolution, are viewed in relation to greater processes of complexity and autonomy of organization. The theory of Self-Determination, developed by Deci and Ryan, and the theory of Flow, developed by Csikszentmihalyi, are considered from this point of view. In addition, the theoretical framework offered by Inghilleri is tested in specific fields: academia, creativity, mental health, and culture change processes.


Book
Opvoeden tot weerbare kwetsbaarheid
Author:
ISBN: 9053509429 9789053509425 Year: 2000 Volume: 5 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is de neerslag van informatieavonden ivm opvoeden tot weerbare kwetsbaarheid tijdens het schooljaar 98-99 met de kinderpsychiater Peter Adriaenssens en het VCOV.

Keywords

Personality Development --- Child Development --- Education --- Psychology, Educational --- 37.018.1 --- #GBIB:CBMER --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+107.10 --- #PBIB:2000.1 --- #PBIB:gift 2000 --- Academic collection --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Weerbaarheid --- opvoeden --- weerbaarheid --- kinderopvoeding --- persoonlijkheidsvorming --- 308.4 --- 416.1 --- 433 --- 433.4 --- Kinderpsychologie --- Kindersociologie --- Opvoeding --- Opvoeding (Pedagogie) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- assertiviteit --- kinderpsychologie --- kindersociologie --- kwetsbaarheid --- pedagogiek --- 416.5 --- Angst --- Angstige kinderen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Kinderen --- Puberteit --- Sprookjes --- 433.4 ) Sociale, rationele en seksuele opvoeding van het kind --- opvoeding (ler) --- Weerbaarheid: jongeren --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Weerbaarheid --- Development, Personality --- Growth --- Educational Psychology --- Educational Psychologies --- Psychologies, Educational --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- Infant Development --- Development, Child --- Development, Infant --- Psychology, Child --- 37.018.1 Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- 37 --- 37.03 --- Jeugd --- Sociologie van de jeugd --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Opvoeding in de praktijk --- Sociale opvoeding --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- education --- Educational sciences --- kinderen --- Sociology of social care --- opvoeding --- 37.013 --- Angsten --- Gehechtheid --- Relatie ouder - kind --- Assertiviteitstraining --- kinderen, weerbaar --- graduaat orthopedagogie


Book
Opvoeden is een groeiproces : wegwijzer voor vaders en moeders
Author:
ISBN: 9020927558 Year: 1996 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een handreiking naar ouders die met vele vragen zitten waarvan ze denken dat ze er alleen mee staan. Het is geen 'kookboek' met makkelijke recepten voor gegarandeerd succes; eerder een boek dat beroep doet op de eigen creativiteit om van opvoeden iets moois te maken.

Keywords

gezinsopvoeding --- kinderpsychologie --- Education --- Personality Development. --- Psychology, Educational --- Child Development --- #GBIB:IDGP --- #GSDBP --- Academic collection --- C6 --- handleiding --- jeugd --- kinderen --- opvoeding --- ouders --- Z++96/02 --- Z37 --- gezinnen --- 433 --- 433.1 --- Belonen --- Opvoeding --- Opvoeding in het gezin --- Opvoedingsstijlen --- Ouders en opvoeden --- Straffen --- belonen --- ouders en opvoeding --- pedagogiek --- pubers --- straffen --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- gezin --- opvoeden (ler) --- opvoeden --- opvoedingsmoeilijkheden --- Opvoedingsproblemen --- Ouderschap --- Puberteit --- Relatie ouders-kinderen --- Development, Personality --- Growth --- Educational Psychology --- Educational Psychologies --- Psychologies, Educational --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- Infant Development --- Development, Child --- Development, Infant --- Psychology, Child --- 37.018 --- 159.987 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Opvoeding in de praktijk --- education --- Child Development. --- Education. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Psychology, Educational. --- Gezinspedagogiek. --- Opvoeding. --- Educational sciences --- Age group sociology --- #GGSB: Pedagogie --- 37.018.1 --- Moederschap --- Ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- Vaderschap --- Kinderpsychologie --- Ouder-kindrelatie --- Pedagogie --- relatie ouder-kind --- opvoeding in de praktijk --- Personality Development --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoedingsprobleem --- Onderwijs

Past, space, and self
Author:
ISBN: 0262032155 0262531313 0262269783 058502040X 9780585020402 9780262269780 9780262032155 9780262531313 Year: 1994 Volume: *2 Publisher: Cambridge, Mass. : MIT Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Space and time --- Mental representation --- Schemas (Psychology) --- Egoism --- Espace et temps --- Représentation mentale --- Schèmes (psychologie) --- Égoïsme --- Egoïsme --- Mentale voorstelling --- Mentalisation --- Representation [Mental ] --- Représentation (Psychologie) --- Ruimte en tijd --- Schema's (Psychologie) --- Schemata (Cognition) --- Schèmes (Psychologie) --- Space of more than three dimensions --- Space-time --- Space-time continuum --- Space-times --- Spacetime --- Temps et espace --- Tijd en ruimte --- Time and space --- Voorstelling [Mentale ] --- Egocentricity --- Psychological schemas --- Schemata (Psychology) --- Scripts (Psychology) --- Representation, Mental --- Time Perception --- Perception, Time --- Perceptions, Time --- Time Perceptions --- Perception --- Psychological Phenomena and Processes --- Personality Development --- Visual Perception --- Personality --- Psychiatry and Psychology --- Behavior and Behavior Mechanisms --- Mental Processes --- Space Perception --- Self Concept --- Social Sciences --- Psychology --- Philosophy --- Self-interest --- Self-Perception --- Self Esteem --- Self Perception --- Concept, Self --- Concepts, Self --- Esteem, Self --- Esteems, Self --- Perception, Self --- Perceptions, Self --- Self Concepts --- Self Esteems --- Self Perceptions --- Self-Perceptions --- Personal Autonomy --- Perception, Space --- Perceptions, Space --- Space Perceptions --- Spatial Learning --- Human Information Processing --- Information Processing, Human --- Personalities --- Human Characteristics --- Perception, Visual --- Perceptions, Visual --- Visual Perceptions --- Vision, Ocular --- Development, Personality --- Child Development --- Growth --- Psychologic Processes --- Psychologic Processes and Principles --- Psychological Processes --- Phenomena, Psychological --- Processes, Psychologic --- Processes, Psychological --- Psychological Phenomenas --- Psychological Processe --- Perceptions --- Sensation --- Cognition --- Abstraction --- Fourth dimension --- Infinite --- Metaphysics --- Space sciences --- Time --- Beginning --- Hyperspace --- Relativity (Physics) --- Cognitive psychology --- Theory of knowledge --- Self Confidence --- Confidence, Self --- Espace et temps. --- Représentation mentale. --- Égoïsme. --- Space and time. --- Mental representation. --- Egoism. --- Mental models --- Models, Mental

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by