Listing 1 - 10 of 13347 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Iedereen met een handicap heeft nood aan en recht op ondersteuning. Ondersteuning betekent dat de persoon hulp krijgt bij alles wat moeilijker lukt omwille van de handicap. Het kan gaan over weinig en relatief korte ondersteuning, zoals wekelijks een paar uur hulp, maar het kan ook gaan over intensieve ondersteuning die 24 uur op 24 nodig is. Het is de bedoeling dat dit ervoor zorgt dat de levenskwaliteit van de persoon even hoog ligt als wanneer die persoon een normaal leven, zonder handicap, zou leiden. Sinds 1 januari 2017 regelt het Decreet Persoonsvolgende Financiering de ondersteuning voor personen met een handicap in Vlaanderen. Dat betekent dat de budgetten van de overheid nu allemaal rechtstreeks naar mensen met een handicap gaan. En hoewel meer dan 24.000 mensen met een handicap in Vlaanderen zo’n persoonsvolgend budget krijgen, is persoonsvolgende financiering nog niet voor iedereen een bekend begrip. Deze gids wil daar verandering in brengen. Je krijgt een algemeen overzicht van wat persoonsvolgende financiering is en geeft daarnaast ook voldoende details, zodat je als professional alle nodige informatie hebt om iemand bij te staan als dat nodig is.
Choose an application
Mensenwerk is niet altijd perfect. Ook dienstverlening is niet altijd in overeenstemming met wat de burger ervan verwacht. Dat geeft aanleiding tot klachten.De overheid, die streeft naar een optimale relatie met de burger, heeft al heel wat gedaan op het gebied van klachtenmanagement: de introductie van talrijke ombudsdiensten, het Vlaamse Klachtendecreet, de Klachtenordonnantie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het Gemeentedecreet zijn daar goede voorbeelden van. Maar klachtenbehandeling en klachtenmanagement bij de overheid zijn nog volop in beweging.Deze content is bedoeld als ondersteuning voor overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen. We gaan ervan uit dat er niet één weg is, niet één model dat op elke organisatie van toepassing is. Een klachtenmanagement moet men immers uitbouwen vanuit een concrete organisatie, rekening houdend met haar mogelijkheden en beperkingen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. Bestaande klachtensystemen worden geanalyseerd en beoordeeld, en een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. Er wordt op zoek gegaan naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.Deze informatie is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie zal het kunnen gebruiken in haar relaties met het publiek.
Choose an application
In deze publicatie gaan we achtereenvolgens dieper in op:• wat het begrip ‘klacht’ inhoudt;• welke drempels kunnen voorkomen dat klagers een klacht indienen;• hoe het sociaaleconomische en normatieve profiel van de klager eruit ziet;• welke bescherming de klager en de klacht volgens de wetgeving genieten bij een openbaar bestuur;• hoe je best kan omgaan met klagers.Dit boek verschijnt in de reeks Klachtenmanagement voor openbare besturen. Die reeks wil overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen, ondersteunen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. De auteur analyseert en beoordeelt bestaande klachtensystemen. Een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. We gaan op zoek naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.De content is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie kan het gebruiken in haar relaties met het publiek.Mensenwerk is niet altijd perfect. Ook dienstverlening is niet altijd in overeenstemming met wat de burger ervan verwacht. Dat geeft aanleiding tot klachten.De overheid, die streeft naar een optimale relatie met de burger, heeft al heel wat gedaan op het gebied van klachtenmanagement: de introductie van talrijke ombudsdiensten, het Vlaamse Klachtendecreet, de Klachtenordonnantie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het Gemeentedecreet zijn daar goede voorbeelden van. Maar klachtenbehandeling en klachtenmanagement bij de overheid zijn nog volop in beweging.Deze content is bedoeld als ondersteuning voor overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen. We gaan ervan uit dat er niet één weg is, niet één model dat op elke organisatie van toepassing is. Een klachtenmanagement moet men immers uitbouwen vanuit een concrete organisatie, rekening houdend met haar mogelijkheden en beperkingen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. Bestaande klachtensystemen worden geanalyseerd en beoordeeld, en een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. Er wordt op zoek gegaan naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.Deze informatie is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie zal het kunnen gebruiken in haar relaties met het publiek.
Choose an application
Books --- Titles of books
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De VRWB heeft in samenspraak met een 200-tal wetenschappers en bedrijfsleiders de Vlaamse regionale troeven in kaart gebracht en zes prioriteiten opgesteld voor technologie en innovatie in Vlaanderen: logistech, i-healthtech, meditech, nanotech, sociotech en ecotech. De VRWB is voortrekker geweest bij de opstart van technologische verkenningen in Vlaanderen. Hij is daardoor één van de belangrijkste Vlaamse expertisecentra op het vlak van verkenningsstudies geworden. Onder impuls van de VRWB werden eind 2006 alle betrokken actoren het eens over zes strategische technologieclusters. Samen met VOKA, de sectorfederaties en de kennisinstellingen diept de VRWB deze zes clusters verder uit, rekening houdend met de wetenschappelijke en technologische excellentie en het economische potentieel binnen Vlaanderen. Dit leidde in een eerste fase tot het formuleren, per cluster, van een of meerdere concrete speerpuntinitiatieven die voor een doorbraak kunnen zorgen. In een tweede fase zal voor elk van deze speerpunten een haalbaarheidsstudie peilen naar hun draagvlak en levensvatbaarheid. Het uiteindelijke doel is het opstellen van een businessplan voor de verschillende levensvatbare initiatieven.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13347 | << page >> |
Sort by
|