Narrow your search

Library

KBR (13347)

KU Leuven (10029)

UGent (6279)

ULiège (6117)

ULB (6104)

UCLouvain (5968)

VUB (5037)

KBC (3490)

UNamur (2946)

UAntwerpen (2840)

More...

Resource type

book (12993)

periodical (336)

digital (318)

image (129)

dissertation (85)

More...

Language

English (4010)

French (3983)

Dutch (3607)

German (912)

Italian (227)

More...

Year
From To Submit

2024 (2)

2023 (51)

2022 (340)

2021 (584)

2020 (492)

More...
Listing 1 - 10 of 13347 << page
of 1335
>>
Sort by

Book
Gids PVF : een praktische wegwijzer in het landschap van de persoonsvolgende financiering
Authors: ---
ISBN: 9782509038876 Year: 2021 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen met een handicap heeft nood aan en recht op ondersteuning. Ondersteuning betekent dat de persoon hulp krijgt bij alles wat moeilijker lukt omwille van de handicap. Het kan gaan over weinig en relatief korte ondersteuning, zoals wekelijks een paar uur hulp, maar het kan ook gaan over intensieve ondersteuning die 24 uur op 24 nodig is. Het is de bedoeling dat dit ervoor zorgt dat de levenskwaliteit van de persoon even hoog ligt als wanneer die persoon een normaal leven, zonder handicap, zou leiden. Sinds 1 januari 2017 regelt het Decreet Persoonsvolgende Financiering de ondersteuning voor personen met een handicap in Vlaanderen. Dat betekent dat de budgetten van de overheid nu allemaal rechtstreeks naar mensen met een handicap gaan. En hoewel meer dan 24.000 mensen met een handicap in Vlaanderen zo’n persoonsvolgend budget krijgen, is persoonsvolgende financiering nog niet voor iedereen een bekend begrip. Deze gids wil daar verandering in brengen. Je krijgt een algemeen overzicht van wat persoonsvolgende financiering is en geeft daarnaast ook voldoende details, zodat je als professional alle nodige informatie hebt om iemand bij te staan als dat nodig is.

Keywords

books


Book
Klachtenmanagement voor openbare besturen : uitbouw en invalshoeken
Author:
ISBN: 9782509040732 Year: 2022 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mensenwerk is niet altijd perfect. Ook dienstverlening is niet altijd in overeenstemming met wat de burger ervan verwacht. Dat geeft aanleiding tot klachten.De overheid, die streeft naar een optimale relatie met de burger, heeft al heel wat gedaan op het gebied van klachtenmanagement: de introductie van talrijke ombudsdiensten, het Vlaamse Klachtendecreet, de Klachtenordonnantie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het Gemeentedecreet zijn daar goede voorbeelden van. Maar klachtenbehandeling en klachtenmanagement bij de overheid zijn nog volop in beweging.Deze content is bedoeld als ondersteuning voor overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen. We gaan ervan uit dat er niet één weg is, niet één model dat op elke organisatie van toepassing is. Een klachtenmanagement moet men immers uitbouwen vanuit een concrete organisatie, rekening houdend met haar mogelijkheden en beperkingen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. Bestaande klachtensystemen worden geanalyseerd en beoordeeld, en een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. Er wordt op zoek gegaan naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.Deze informatie is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie zal het kunnen gebruiken in haar relaties met het publiek.

Keywords

books


Book
Klachtenmanagement voor openbare besturen : klacht en klager
Author:
ISBN: 9782509040817 Year: 2022 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze publicatie gaan we achtereenvolgens dieper in op:• wat het begrip ‘klacht’ inhoudt;• welke drempels kunnen voorkomen dat klagers een klacht indienen;• hoe het sociaaleconomische en normatieve profiel van de klager eruit ziet;• welke bescherming de klager en de klacht volgens de wetgeving genieten bij een openbaar bestuur;• hoe je best kan omgaan met klagers.Dit boek verschijnt in de reeks Klachtenmanagement voor openbare besturen. Die reeks wil overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen, ondersteunen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. De auteur analyseert en beoordeelt bestaande klachtensystemen. Een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. We gaan op zoek naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.De content is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie kan het gebruiken in haar relaties met het publiek.Mensenwerk is niet altijd perfect. Ook dienstverlening is niet altijd in overeenstemming met wat de burger ervan verwacht. Dat geeft aanleiding tot klachten.De overheid, die streeft naar een optimale relatie met de burger, heeft al heel wat gedaan op het gebied van klachtenmanagement: de introductie van talrijke ombudsdiensten, het Vlaamse Klachtendecreet, de Klachtenordonnantie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het Gemeentedecreet zijn daar goede voorbeelden van. Maar klachtenbehandeling en klachtenmanagement bij de overheid zijn nog volop in beweging.Deze content is bedoeld als ondersteuning voor overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen. We gaan ervan uit dat er niet één weg is, niet één model dat op elke organisatie van toepassing is. Een klachtenmanagement moet men immers uitbouwen vanuit een concrete organisatie, rekening houdend met haar mogelijkheden en beperkingen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. Bestaande klachtensystemen worden geanalyseerd en beoordeeld, en een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. Er wordt op zoek gegaan naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.Deze informatie is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie zal het kunnen gebruiken in haar relaties met het publiek.

Keywords

books


Book
A dire vrai, j'abandonne
Authors: ---
ISBN: 9782930356501 Year: 2008 Publisher: Bruxelles La cinquième couche

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Books --- Titles of books


Book
Dagboek van mijn zwangerschap
Authors: ---
ISBN: 9789058979445 Year: 2008 Publisher: [Arnhem Tielt Terra Lannoo]

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Baby books --- Blank-books


Book
Connections : Our Selves - Our Books
Authors: --- --- ---
ISBN: 0929246063 Year: 1994 Publisher: Santa Monica Modoc Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Books and reading --- Books


Book
Die Siegelabdrücke von AJ. Triada und anderen zentral- und ostkretischen Fundorten. Teil 6 : unter Einbeziehung von Funden aus anderen Museen
Authors: --- ---
ISBN: 378612292X 9783786122920 Year: 1999 Volume: 6 Publisher: Berlin : Gebr. Mann,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

E-books


Book
Democracy, populism and minority rights
Authors: --- ---
ISBN: 9789282325254 Year: 2008 Publisher: Brussel Socialist Group in the European Parliament

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

E-books


Book
zes clusters en hun speerpunten
Author:
ISBN: 9789040302862 Year: 2008 Publisher: Brussel Vlaamse Raad voor Wetenschapsbeleid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De VRWB heeft in samenspraak met een 200-tal wetenschappers en bedrijfsleiders de Vlaamse regionale troeven in kaart gebracht en zes prioriteiten opgesteld voor technologie en innovatie in Vlaanderen: logistech, i-healthtech, meditech, nanotech, sociotech en ecotech. De VRWB is voortrekker geweest bij de opstart van technologische verkenningen in Vlaanderen. Hij is daardoor één van de belangrijkste Vlaamse expertisecentra op het vlak van verkenningsstudies geworden. Onder impuls van de VRWB werden eind 2006 alle betrokken actoren het eens over zes strategische technologieclusters. Samen met VOKA, de sectorfederaties en de kennisinstellingen diept de VRWB deze zes clusters verder uit, rekening houdend met de wetenschappelijke en technologische excellentie en het economische potentieel binnen Vlaanderen. Dit leidde in een eerste fase tot het formuleren, per cluster, van een of meerdere concrete speerpuntinitiatieven die voor een doorbraak kunnen zorgen. In een tweede fase zal voor elk van deze speerpunten een haalbaarheidsstudie peilen naar hun draagvlak en levensvatbaarheid. Het uiteindelijke doel is het opstellen van een businessplan voor de verschillende levensvatbare initiatieven.

Keywords

E-books


Book
Investment policy review : Nigeria
Authors: ---
ISBN: 9789211127430 9211127432 Year: 2009 Publisher: New York Nations Unies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

E-books

Listing 1 - 10 of 13347 << page
of 1335
>>
Sort by