Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Laat iedereen versteld staan van je algemene kennisOm de actualiteit goed te kunnen volgen, is het nodig om een aantal basisbegrippen te kennen. Het eerder verschenen 500 woorden die iedereen moet kennen plukte de meest courante uit de media en gaf er snedig tekst en uitleg bij. Het succes daarvan legde een nood bloot. Vandaar dit nieuwe boekje met 500 mensen die nu al, bij leven, een begrip zijn.Van Ahmadinejad tot Zuma, met daartussen Ben Bernanke, Lady Gaga, Edward Snowden, Peter Hicks en 494 anderen. Ook nu werkten beroepsjournalisten mee zoals Yves Desmet, Corry Hancké en Bart Van Belle.Bron : http://www.lannoocampus.be
Bekende personen. --- actualiteit --- journalistiek --- begrippenlijst --- Journalism --- Bekende personen --- Celebrities --- 20th century --- Biography --- Dictionaries --- PXL-Central Office 2016 --- politiek --- economie --- media --- sport --- wetenschap --- cultuur --- Actualiteit --- Nieuws --- Journalistiek --- Politiek --- Economie --- Media --- Cultuur --- Wetenschap --- Sport --- Toerisme --- Maatschappij --- Film --- Reizen --- Ziekte --- Technologie --- Voeding --- Vliegen (werkwoord) --- Drank --- Gezondheid --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Drawing --- cartoons [humorous images] --- Meersman, Karl --- Bekende personen --- 741.07 --- Tekenkunst ; 21ste eeuw ; 2005-2015 ; K. Meersman --- Portrettekeningen van bekende personen ; karikaturen ; K. Meersman --- Portretten ; satire --- Illustratoren ; voor Trends en Knack --- Spotprenten --- Cartoons --- Meersman, Karl °1961 (°Temse, België) --- Belgische kunstenaars --- karikaturen --- Tekenkunst ; tekenkunstenaars A - Z --- Exhibitions --- 738.8 --- schilder- en tekenkunst, geschiedenis volgens genres en motieven, karikaturen - cartoons --- Comics artists and cartoonists --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- karikaturen. --- politiek. --- Meersman, Karl. --- 21ste eeuw.
Choose an application
Fotoboek met het werk van de Amerikaanse fotografe uit de periode 2005-2016.
761.2 --- 766.2 --- 766.6 --- Leibovitz, Annie --- bekende personen --- popsterren --- portretfotografie --- 77.092.07 --- Fotografie ; 21ste eeuw ; Annie Leibovitz --- Thema's in de fotografie ; pop- en filmsterren ; celebrities ; politici ; bedrijfsleiders ; sportmensen --- fotografen, afzonderlijk --- portretfotografie - kinderfotografie, naaktfotografie --- persfotografie en fotoreportage --- Fotografen A - Z
Choose an application
Biografie van Mahatma Gandhi (1869-1948)
German literature --- Gandhi, Mahatma --- India --- Geschiedenis --- 20e eeuw --- Historische verhalen --- Biografieën --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- 323.25 --- 954.04 --- 294.5*98 --- jeugdliteratuur --- India [land in werelddeel Azië] --- geweldloosheid (x) --- geweldloosheid --- Mahatma Gandhi --- mondiale vorming --- vredesopvoeding --- 478.1 --- 741 --- Bekende personen ; verhalen --- Bekende personen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- #GGSB: Geestelijke lezing (geel) --- #GGSB: Spiritualiteit --- 954.04 Geschiedenis van India en Pakistan: onafhankelijkheid en scheuring (1947- ) --- Geschiedenis van India en Pakistan: onafhankelijkheid en scheuring (1947- ) --- 323.25 Burgerlijke ongehoorzaamheid. Passieve weerstand. Geweldloos verzet. Sociale verdediging --- Burgerlijke ongehoorzaamheid. Passieve weerstand. Geweldloos verzet. Sociale verdediging --- 294.5*98 Gandhi en de non-violence-beweging. V. Bhave --- Gandhi en de non-violence-beweging. V. Bhave --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Proza - Nederlands --- Historisch verhaal --- Biografie --- Boekdrukkunst --- Film (cinematografie) --- Literatuur --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Godsdienst --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Noorwegen --- Kafka, Franz --- Maatschappij --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Voorlichting --- Geestelijke lezing (geel) --- Spiritualiteit --- Levensbeschrijvingen
Choose an application
Was jij een lezertje, zoals Jan Leyers? Of was je gek op dieren, zoals Inge Vervotte? Speelde je graag poppenkast en deed je niets liever dan verhaaltjes vertellen, zoals Goedele Liekens? Of zong je de hele dag voor de spiegel, zoals Jo Lemaire? Je favoriete speelgoed en de dingen die je als kind het liefste deed, zeggen alles over je natuurlijke voorkeuren en de talenten die je hebt. Deze natuurlijke voorkeur is de basis van de KernTalenten-methode, die de grond van je karakter, je talent en je drijfveren blootlegt. Als je in je dagelijkse leven je KernTalenten kunt uitspelen, zit je in een natuurlijke stroom, een flow waarin je je goed voelt omdat alles is zoals het moet zijn. De KernTalentenmethode helpt je je natuurlijke voorkeuren terug te vinden en aan te scherpen. Het ontdekken van jouw favoriete kinderactiviteiten en hoe je die kennis kunt omzetten in het maken van de juiste keuzes, is een verrassende en bijzonder leuke manier om niet alleen de geknipte studie of job, maar ook meer rust en geluk te vinden.
studiekeuze --- Les Mines (Parabole biblique) --- Les Talents (Parabole biblique) --- Mines [Les ](Parabole biblique) --- Parabole des talents --- Parabole du Prince qui va se faire investir --- Pounds (Parable) --- Talents (Parable) --- Talents [Les ](Parabole biblique) --- Bekende personen --- talen --- 658.33 --- Talenten --- Talentontwikkeling --- Competenties --- Competentiemanagement --- Persoonlijkheid --- Speelgoed --- Beroepskeuze --- Studiekeuze --- competentieontwikkeling --- 159.923 --- Talent --- personeelsselectie --- 65.012.4 --- Personnalité Persoonlijkheid --- Compétences Bevoegdheden --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.37 --- welzijn --- personeelsbeleid --- bien-être --- gestion du personnel --- Studiekeuzebegeleiding --- 159.92 --- talentmanagement --- Personnel management --- zelfontplooiing --- talentontwikkeling --- loopbaanbegeleiding --- Psychological aspects --- Management --- Vocational guidance --- PXL-Central Office 2014 --- studiebegeleiding --- studiekeuzes --- beroepskeuze --- competenties --- Competentie --- Bekende persoon --- Psychologie --- Volwassene
Choose an application
Deze game is een unieke leeromgeving. Je komt terecht in een onderaards, verlaten laboratorium. Niemand weet wat er daar gebeurt en de overheid ontkent het bestaan van het lab. Met je avatar ga je op zoek naar het geheim achter dit lab. Onderweg moet je aapjes bevrijden die vastgekluisterd zitten aan breinhelmen. Deze aapjes blijken goed wiskunde te kennen en zijn waardige tegenstanders als je wiskundige problemen moet oplossen. In het laboratorium werd er immers geëxperimenteerd met het overdragen van intelligentie tussen hersenen ... Ondertussen wordt er ook flink wat wiskunde geoefend. Om naar een volgend level te gaan, moeten er leuke minigames gespeeld worden. Daarin wordt de leerstof van de basisschool herhaald. Naarmate je vordert in het spel, komt er ook nieuwe leerstof (lees:oefenstof) aan bod. Hierbij volgt de game de structuur van het leerplan en de boeken VBTL voor het eerste jaar. Er wordt zowel getallenleer als meetkunde aangeboden. Bovendien is de game zelf ook slim: wie goed scoort, krijgt moeilijkere oefeningen aangeboden. Ben je minder goed, dan word je geremedieerd met gemakkelijkere oefennigen totdat je die onder de knie hebt. Zo start elke speler met een mix van elementaire en basisoefeningen. Afhankelijk van zijn score krijgt hij meer verdiepende oefeningen of net meer elementaire oefeningen aangeboden. Ook wordt er een diagnose gemaakt van de zwakke punten van de speler. Is hij minder goed in breuken, dan zullen dat soort oefeningen meer herhaald worden. Monkey Labs is dus ideaal als remediëring of voor differentiatie, zowel naar tempo als niveau. 90% van de twaalfjarigen gamet. Monkey Labs sluit echt aan bij de leefwereld van de kinderen.Door de oefeningen aan te bieden in de context vaneen stevige verhaallijn, ontstaat er een krachtig en motiverend leermiddel.
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- taalmethode; Nederlandse taal --- Nederlands --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolomgeving --- Verhalen --- Nederlands ; basisonderwijs --- 475.2 --- Lager onderwijs --- lager onderwijs --- leerboeken --- 837 --- didactiek --- taal --- Taal --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Lezen --- 3e graad lager onderwijs --- Instructie --- Dieren --- Begrijpend lezen --- Informatie --- Dagbladen --- Zakelijke teksten --- Uitnodigen --- Fictie --- Fantastische literatuur --- Alfabet --- Woorden --- Leesbevordering --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Verhalend ontwerpen --- Reglementen --- Spelen --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Non-fiction --- Spelling --- Hobby's --- Poëzie --- Jeugdpoëzie --- Tekstsoorten --- Nieuwsberichten --- Reclameteksten --- Stripverhalen --- Bekende personen --- Taalgebruik --- 485.3 --- Wiskunde --- secundair onderwijs --- wiskunde --- Computerspelen ; secundair onderwijs --- Wiskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- Games --- Schrijven --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Verhaal --- Reglement --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Hobby --- Zakelijke communicatie --- Uitnodiging --- Tekst --- Duits --- België --- China --- Tekstsoort --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Dagblad --- Woord --- Non-fictie --- Nieuwsbericht --- Reclametekst --- Stripverhaal --- Bekende persoon --- Getallenleer. --- Meetkunde --- Secundair onderwijs. --- Fantasy --- Didactics of Dutch
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|