Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Beaux-arts --- Peinture --- Schilderkunst --- Schone kunsten --- Rome --- 75 (493 : 456.3 R.) " 16 "
Choose an application
Topografische bronnen --- Italië. Musea --- Kunstcollecties. --- Musea. --- Vaticaanstad. --- 069 (456.3 R.) --- kunst --- kunstgeschiedenis --- musea --- Vaticaan --- Italië --- Rome --- 7.078 --- #GGSB: Kunst --- C1 --- Kerken en religie --- Kunst
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Een van de kerntaken van wiskundeonderwijs is het bijbrengen van wiskundige geletterdheid om in de maatschappij naar behoren te functioneren. Voor het beroepsonderwijs ligt daarbij het accent op functionele rekenvaardigheid en wiskundige denkstrategieën. Beroepsleerlingen moeten namelijk probleemoplossend kunnen denken in concrete beroeps- en maatschappelijke contexten. Dat is echter geen evidentie! Zowel wiskunde in de B-stroom als functionele rekenvaardigheid (in PAV) in het bso veronderstellen bepaalde didactische en inhoudelijke competenties om functionele rekenvaardigheid en wiskundige denkstrategieën doelmatig en in levensechte contexten aan te brengen en om beroepsleerlingen uit te dagen met functionele wiskundeproblemen. Binnen School of Education deden lerarenopleiders van KHLeuven, KHLim, Thomas More-Mechelen en CVO-Limlo onderzoek naar die problematiek. Het resultaat vind je in dit werk. Daarin wordt beschreven wat functionele wiskunde in het beroepsonderwijs moet zijn en hoe domeinspecifieke kennis, wiskundige denkstrategieën, contexten en wiskundige verbeelding daarin een rol spelen.
Wiskunde --- Probleemoplossend denken. --- Beroepsonderwijs. --- B-stroom --- probleemoplossend denken --- Didactics of mathematics --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- PAV (project algemene vakken) --- Wiskunde ; beroepsonderwijs --- 485.30 --- didactiek --- beroepsonderwijs --- wiskunde --- 456.3 --- rekenvaardigheid --- denktechnieken --- Wiskunde ; beroepsonderwijs ; didactiek --- BSO --- 485.3 --- Didactiek --- Wiskunde : didactiek --- Beroepsonderwijs --- 485.35 --- Wiskunde - vakdidactiek --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- PXL-Education 2013 --- wiskunde : didactiek --- PAV --- Probleemoplossend denken --- Beroepssecundair onderwijs --- Functionele gecijferdheid --- Project algemene vakken
Choose an application
STEM is voor kinderen vaak een andere manier van leren. Het wordt dan geassocieerd met een verschuiving van het leren van geïsoleerde losstaande feiten en vaardigheden naar het geïntegreerd werken vanuit uitdagende probleemstellingen. Zelf een uitdagend probleem oplossen, op onderzoek gaan, creatief en kritisch denken. Je begrijpt toch zelf ook beter waarover het gaat als het écht bestaat en je meteen de link ziet met de wereld om je heen? Met deze gids kom je te weten waarom STEM een meerwaarde betekent voor kinderen, wat het precies inhoudt en hoe het vorm kan krijgen in de lagere school. De gids wil daarbij een praktische leidraad zijn die, aan de hand van laagdrempelige praktijkvoorbeelden, de weg effent naar een duurzame STEM-aanpak binnen het lager onderwijs. Hij is het resultaat van praktijkonderzoek dat liep in samenwerking met talrijke basisscholen, leerkrachten en directies. Met dit boek sta je al heel wat verder in het openen van een nieuwe wereld (en de ogen van de leerlingen) op het vlak van dat mysterieuze vierletterwoord.
wetenschappen ; basisonderwijs ; didactiek --- technologie --- STEM --- 456.3 --- didactiek --- basisonderwijs --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- STEM (concept) ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wetenschappen ; basisonderwijs --- Techniek ; basisonderwijs --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- WO (wereldoriëntatie) --- technologische opvoeding --- Didactics of sciences --- wiskunde --- techniek
Choose an application
Een inspiratiegids over STEM, over wetenschappen, techniek en wiskunde in de kleuterklas. Sterk in STEM wil iedereen inspireren die met jonge kinderen werkt en die deze jonge kinderen ruime en diverse ontwikkelingskansen wil bieden. Centraal staan een divers beeld van STEM en de idee om kansen te leren zien om STEM deel uit te laten maken van de dagelijkse klaspraktijk. Deze gids is het resultaat van de samenwerking met kleuterleid(st)ers. Hun praktijkervaringen worden gekoppeld aan theoretische inzichten. Aan de hand van levendige praktijkvoorbeelden reikt dit boek stapsgewijs inzichten en inspiratie aan om STEM een duurzame plek te geven in de kleuterschool. Je komt te weten waarom STEM een meerwaarde betekent voor kleuters, wat STEM inhoudt en hoe STEM vorm kan krijgen met jonge kinderen. (flaptekst)
456.3 --- didactiek --- technologie --- STEM --- kleuters --- Kleuteronderwijs --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- kleuteronderwijs --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of sciences --- lerarenopleiding --- STEM (concept) ; kleuteronderwijs --- Techniek ; kleuteronderwijs --- technologische opvoeding --- STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Wetenschappen --- Wiskunde --- Techniek --- Didactiek --- Wetenschap --- Techniek (wetenschap) --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Stem
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|