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English fiction --- 20th century --- History and criticism --- ROMAN ANGLAIS --- 20E SIECLE --- HISTOIRE ET CRITIQUE
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The aim of this collection is to explore representations of London in contemporary literature from two main perspectives: the city as observed by British-born Londoners and the new multicultural London. The British capital is sometimes presented as a labyrinthine, hostile and even occult city which is now no longer the centre of the Empire and is a place of chaos, decay, disorder, corruption and alienation. But it can also be considered in a creative and dynamic perspective as the source of endless imagination and regeneration, as the place for growth and change, for new beginnings and possibilities. This volume examines fresh ways of re-mapping the metropolis and redefining its contours in novels from the 1960’s to the present, with special focus on Graham Swift, Salman Rushdie, Ian McEwan, Zadie Smith, Peter Ackroyd, Will Self, Caryl Phillips, Doris Lessing, Jenny Diski, Tibor Fischer and Monica Ali.
Littérature anglaise --- Londres (GB) --- 1945-.... --- Thèmes, motifs --- Dans la littérature
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Les articles qui composent ce recueil abordent la question de la porosité générique de la littérature de voyage et s'interrogent sur les interactions éventuelles entre récits de voyage et romans qui intègrent des voyages ou "romans-voyageurs". Les ouvrages étudiés empruntent tant au récit qu'au roman, et mettent en évidence la multiplicité des formes du discours du voyage. Lawrence Durrell et Bruce Chatwin brouillent les normes génériques et redessinent les contours du récit-roman de voyage, tandis que des romanciers contemporains tels que Angela Carter, Joseph O'Connor V. S. Naipaul ou Ian Rankin intègrent le discours du voyage, de l'errance, de l'égarement ou de l'exil dans leurs romans et se jouent des frontières et conventions en un mouvement général de ré-enchantement de la littérature et de ses codes. L'ouvrage se conclut par un voyage vers la Tasmanie par le biais du désormais célèbre English Passengers dont l'auteur, Matthew Kneale, retrace la genèse.
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