Narrow your search

Library

EHC (1)

KBR (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

VIVES (1)

VUB (1)


Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2010 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Irrationeel : Grafische vormgeving en de context van de beeldcultuur
Author:
ISBN: 9789056296339 9789048513109 9048513103 1283050315 9786613050311 Year: 2010 Volume: *76 Publisher: Amsterdam : Vossiuspers UvA,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De werking en effecten van massamedia worden in pers en wetenschap veel besproken. Recentelijk is ook de aandacht voor de plaats van het beeld in media en cultuur toegenomen en is het begrip beeldcultuur ingeburgerd geraakt. Typografie en grafische vormgeving zijn integraal onderdeel van de massamedia (met inbegrip van het boek) en grafisch ontwerpers drukken een grote stempel op ons beeldgebruik. Het zou daarom mogen worden verwacht dat de tradities, werkingswijzen en effecten van de grafische vormgeving vanzelfsprekend onderdeel zijn van onderzoek naar de geschiedenis van de moderne beeldcul

Listing 1 - 1 of 1
Sort by