Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Jobrepair : de slimme toolkit voor meer zin en minder twijfel over het werk
Author:
ISBN: 9789401463683 Year: 2019 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ontdek hoe je een job repareert in tien minuten. Bekijk de zes pijlers van elke job en hoe belangrijk die voor jou zijn. Herken de baan die je het meest Motiveert. Het klikt niet tussen Jan en zijn nieuwe baas. Elke keer als hij naar een vergadering met zijn baas rijdt, moet hij onderweg stoppen omdat hij zware maagkrampen krijgt. Zo kan het niet langer. 'Kijk ik nu beter uit naar een andere baan?', vraagt hij zich af. Zijn werk zelf doet hij eigenlijk wel graag. En is het ergens anders wel beter? Wanneer we twijfelen aan onze baan, doen we onze taken minder goed, kost het meer tijd om ze te doen en snauwen we mensen sneller af. Als het zo doorgaat vergroot het zelfs de kans op een ontslag. Jobrepair laat aan de hand van herkenbare verhalen simpele reparatietools zien, ondersteund door wetenschappelijk onderzoek. Zo repareer je jouw werk als een expert en geraak je snel van die twijfel af. Resultaat: je hebt weer zin in een baan die beter bij je past en klaar is voor de toekomst.Bron: https://www.bol.com/nl/p/jobrepair/9200000114281384/?suggestionType=browse&bltgh=nVRP83m7Li7o-8-JxZBMrw.1_2.4.ProductPage


Book
Durven delegeren.
Author:
ISBN: 9024416639 Year: 2004 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Functie en taken van het management - 2. De kunst van het delegeren - 3. Spelregels voor het proces van effectief delegeren - 4. Randvoorwaarden bij het overdragen van taken - 5. de grenzen van het delegeren - 6. Het venijn van het 'opwaarts delegeren' - 7. Controleren, volgen en begeleiden - 8. Concrete voorbeelden van delegeertechnieken


Book
Leidinggeven zonder cijfers : van input naar output
Authors: ---
ISBN: 9789077442234 Year: 2014 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

- Hoe laat je mensen vanuit zichzelf naar een resultaat werken ?- Welke veranderingsstrategie pas je toe om een kwaliteitscultuur te bewerkstelligen ?- Hoe maak je deze verandering zonder conflict te veroorzaken ?Hiërarchie en controle zijn niet meer de primaire ingrediënten voor succes. Resultaat behalen met je organisatie gebeurt tegenwoordig meer dan ooit samen. De manier waarop je jouw organisatie leidt en met je werknemers communiceert, beïnvloedt de werking van je bedrijf dus enorm.In Leidinggeven zonder cijfers vertellen Filip Vandendriessche en Han Looten hoe je als manager het vooropgestelde doel kunt bereiken en tegelijkertijd medewerkers betrokken houdt bij de organisatie. De auteurs hebben daarbij een bijzondere aandacht voor outputmanagement. Die manier van sturing koppelt de doelstellingen van een organisatie aan een cultuur waarin de capaciteiten van de individuele werknemers tot volle wasdom komen en de klant en kwaliteit centraal staan. Outputsturing is niet de volgende managementhype, maar staat voor een andere manier van denken voor bestuurders. Het verhoogt de samenwerking binnen je bedrijf, en maakt verandering zonder conflict mogelijk. Sturen op output kun je leren, en dit boek wijst je de weg.Bron : http://www.lannoocampus.be


Book
De organisatie als netwerk : hoe mensen organisaties veranderen en organisaties mensen.
Author:
ISBN: 9014061358 Year: 1999 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom


Book
Hoe krijg ik ze zover ? : draagvlak zonder dwang
Author:
ISBN: 9789047003403 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Je loopt voorop... Stel, je organisatie of team zit in een belangrijk veranderproces. Als 'trekker' van de gedragsverandering heb je een duidelijke visie en een helder plan voor de toekomst. Je loopt als manager stevig voor de troepen uit. ...maar wie volgt? Je medewerkers wachten echter af, blijven maar vragen stellen en lijken het zekere voor het onzekere te nemen. Je geduld wordt danig op de proef gesteld. Hoe krijg je ze mee? Hou de aansluiting! Gedragsverandering is een fragiel proces dat in een aantal natuurlijke fases verloopt. Elke fase heeft tijd nodig en stelt specifieke eisen aan jou als (bege)leider. Loop je te hard van stapel, dan verlies je de aansluiting. Onbegrip, cynisme en zelfs weerstand zijn dan het gevolg. Gaat het te langzaam, dan treedt er energieverlies op en ga je kansen missen. De weg van de minste weerstand Jan van Setten vertelt hoe je je medewerkers met glashelder management door de verschillende fases heen krijgt. Hoe je mensen op een natuurlijke wijze betrokken maakt. Hoe je weerstand herkent en weerlegt. Hoe je respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt. Verwarrend eenvoudig In dit boek worden fundamentele inzichten met humor gekoppeld aan herkenbare praktijksituaties. Het zal je inspireren om het roer in handen te nemen, op een manier die gewaardeerd wordt door medewerkers, collega?s en klanten ? zelfs door je familie en vrienden. In dit studieboek vertelt de managementcoach aan de lezer (in de ik-vorm en tutoyerend) over zijn ervaringen met managers die leiding gaven aan veranderingsprocessen. Deze ervaringen zijn illustraties van zijn tips en adviezen om mensen enthousiast te krijgen voor veranderingen en het uitvoeren ervan. Hij noemt het plannen en uitvoeren van veranderingen 'TRIPpen'; dat staat voor de kennis over Talenten, Rollen, Invloeden en Posities van de betrokken managers en hun medewerkers. Voorwaarde voor het veranderingsproces is dat iedereen weet wat ze samen willen bereiken en hoe. Ook moet daarover in twee richtingen helder gecommuniceerd worden. Een manager moet leren dat de medewerkers persoonlijk gemotiveerd raken door vertrouwen en waardering en dat ze daardoor dat ook blijven tijdens de implementatie (de commitmentladder). Om deze fasen van gemotiveerdheid beter te leren staan in elk hoofdstuk algemene oefen-/praktijkopdrachten. Een niet te moeilijk studieboek over motivatie en verandermanagement, bedoeld voor managers die veranderingen in bedrijven plannen en daaraan leiding geven.


Book
Resultaten! : hoe een betere samenwerking leidt tot meer productiviteit, betrokkenheid en winst.
Author:
ISBN: 9077432019 9789077432013 Year: 2005 Publisher: Tielt : Lannoo,


Book
De driemaster van people management : strategie, cultuur en leiderschap in uw organisatie
Author:
ISBN: 9789048614066 Year: 2012 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De driemaster van people management wil de dynamiek in de driehoeksverhouding strategie, cultuur en leiderschap belichten als een bron van engagement.Het boek biedt concrete ideeën en inspiratie om anders in te spelen op het engagement van werknemers, en groei te crëeren voor de werknemers, voor de organisatie en voor de klanten.Groei in de betekenis van innerlijke groei, want werknemers die binnen je organisatie een "rol' vervullen, groeien als persoon. Ze engageren zich sterker én langer voor je organisatie. En de energie van deze geëngageerde medewerkers creëert positieve resultaten voor de organisatie en voor de klanten.Bron : http://www.business-economics.be

Keywords

HRM (human resource management) --- Organization theory --- Personnel management --- leidinggeven --- Aptitude au commandement --- Art de commander --- Chef [Fonctions de ] --- Commandement [Aptitude au ] --- Commandement [Art du ] --- Contrôle du personnel --- Direction (Commandement) --- Employee motivation --- Employés -- Supervision --- Encadrement du personnel --- Leadership --- Leiderschap --- Leiding --- Leidinggeven --- Motivation au travail --- Motivation du personnel --- Motiveren van het personeel --- Personeel -- Motiveren --- Personnel -- Encadrement --- Personnel -- Motivation --- Personnel -- Supervision --- Supervision des employés --- Supervision of employees --- Toezicht op het personeel --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H303 --- Personeelsbeleid (personeelsmanagement, personeelswerk) --- personeelsmanagement --- 65.012.4 --- personeelsbeleid --- HRM --- Management strategie beleid cultuur --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Leadership Leadership --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: mensen --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.3 --- Personeelsmanagement --- Organisatiestrategieën --- Organisatieculturen --- Organisatieleer --- Strategisch management --- Personeelsmanagement. --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Teams in the workplace --- Management --- PHL-Central Office 12 --- Organisatiecultuur --- Personeelsbeleid --- Organisatiestrategie --- Kostenbeheersing

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by