Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Leren na je 25, het lijkt vanzelfsprekend met 'levenslang leren', de toverwoorden van het moment. Maar hoe combineer je een druk privé-leven, een veeleisende job én een opleiding, zonder te bezwijken onder het gewicht ervan? De oplossing ligt erin van leren een vanzelfsprekende instelling te maken, door de voorwaarden te scheppen waarin mensen met 'goesting' leren, zowel in als buiten hun job. In dit boek wordt beschreven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de bestaande vragen van de deelnemers, en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle expertise die in de groep aanwezig is, wordt gebruikt. De essentie van de beschreven aanpak is een leerklimaat waarin onderling vertrouwen en openheid de basis vormen, en waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling organisch in elkaar overvloeien. Dit boek is bestemd voor iedereen die nood heeft aan inzichten en methodes om van leren voor volwassenen een boeiend avontuur te maken. Ook de professional die zoekt naar een zinvolle bijscholing, geïntegreerd in zijn persoonlijk leven, zal door dit boek worden geholpen om bewuster te kiezen uit het grote aanbod aan opleidingen Dit boek biedt lesgevers inzichten en methodes om leren voor volwassenen boeiend te maken. De auteurs beschrijven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de bestaande vragen van de deelnemers en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle deskundigheid die in de groep aanwezig is, wordt gebruikt. De essentie van de beschreven aanpak is een leerklimaat waarin onderling vertrouwen en openheid de basis vormen, en waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling organisch in elkaar overvloeien. Het boek is geschreven in een eenvoudige taal, zonder te veel vakjargon. De volgende aspecten worden belicht: de waarden waarop de aanpak gebaseerd is, leren met anderen, de rol van de begeleider, evalueren en integreren.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Permanente vorming --- Permanente vorming. --- Volwassenenvorming --- Lerarenvervolmaking en research. --- Sociaal-cultureel werk. --- Methodiek. --- pedagogiek --- onderwijsvormen --- Adult education. Lifelong learning --- Higher education --- Belgium --- 65.01 --- Levenslang leren --- volwassenenonderwijs --- #SBIB:316.334.1O329 --- Formation continuée Permanente opleiding --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- 493 --- permanente vorming --- volwassenenvorming --- 493.3 --- levenslang leren --- volwassenonderwijs --- 159.95 --- Leren --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 374.7 --- 375 --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Permanente educatie
Choose an application
In een bedrijf gaat men van elke investering het rendement na. Ook in de opleidingswereld groeit de behoefte om de effectiviteit en het rendement van leeractiviteiten te kunnen bepalen en optimaliseren. Hebben al die opleidingen wel effect? Dragen ze bij tot de organisatieresultaten? Leveren de leeractiviteiten financieel iets op? Dit boek helpt om deze vragen te beantwoorden. Het gaat over leren in bedrijven en organisaties, en hoe we de effecten daarvan kunnen meten. Die drang naar meten past in de moderne bedrijfsvoering, de zorg voor kwaliteit en voor toegevoegde waarde. In dit boek staan een aantal denkpisten en technieken beschreven die bruikbaar zijn om de effectiviteit van leerprocessen te beoordelen. Er wordt daarbij gekeken naar de kwaliteit van leerprocessen en vooral naar het resultaat ervan. De harde economische aanpak wordt niet geschuwd: hoeveel euro kost het leren, en hoeveel euro brengt het op? De kracht van dit boek zit in de vele praktijkvoorbeelden. Via de vele handige tips en tools wil het boek HR- of opleidingsverantwoordelijken ondersteunen bij het beoordelen van de effecten van leeractiviteiten en het becijferen van het opleidingsrendement.Met een woord vooraf door Luc Sels (K.U. Leuven).
didactische processen --- Didactics --- Personnel management --- HO (hoger onderwijs) --- HRM (human resource management) --- School management --- opleidingen --- 37 --- #SBIB:316.334.1O130 --- #SBIB:316.334.1O300 --- #SBIB:316.334.1O350 --- Analyses (formation) Analyse (opleiding) --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Leermethoden 371.3 --- 650 --- AA / International- internationaal --- 371.26 --- 371.3 --- 378:331 --- evaluatie --- leerprocessen --- leren --- onderwijs- en leermiddelen --- onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Methoden van onderwijsonderzoek --- Doel en functie van het onderwijs en studeren: algemeen --- Onderwijs en economie --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- hogescholen en de bedrijfswereld --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- cultuur, personeel, talenten, team --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- 37 Education --- Education
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|