Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Binnen de welzijnssector is de probleemstelling al langer gekend: mensen hebben nu eenmaal onvoldoende informatie over het bestaande hulpverleningsaanbod en lopen daardoor soms professionele hulp mis. Dit komt omdat de klassieke bekendmaking van organisaties niet altijd samenvalt met de wijze waarop mensen informatie zoeken. Heel vaak worden we in ons dagelijkse leven geholpen, doordat iemand die we kennen een goede tip geeft waar en bij wie we terecht kunnen met bepaalde vragen. Deze vragen kunnen zeer divers zijn. Helaas merken we dat mensen die in armoede leven, ouderen, vereenzaamde mensen, nieuwkomers, kortom vele kwetsbare personen over een 'verschraald' netwerk beschikken, waar weinig 'tipgevers' aanwezig zijn. Toch zijn er op het terrein, in de Brusselse wijken, sterke sleutelfiguren te vinden die de zorg voor hun naaste willen opnemen. Deze sleutelfiguren zijn, mits de nodige vorming en omkadering, de ideale 'bruggenbouwers' voor informatiedoorstroming en naar hulpverlening.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|