Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Education --- Opvoeding --- Training --- Teaching --- Formation --- Enseignement --- Aids and devices --- Matériel didactique --- Educational psychology --- Social aspects --- -Education --- -37 --- -C6 --- opvoeding --- pedagogiek --- onderwijs --- vorming --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- -onderwijs en opvoeding --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Matériel didactique --- 37 --- C6 --- onderwijs en opvoeding --- Education - Belgium --- Education - Social aspects - Belgium --- Educational psychology - Belgium
Choose an application
Vanuit heel eigen invalshoeken geven specialisten terzake hun mening over de erg belangrijke relatie tussen Europa en onderwijs. Zo wil dit boek een efficiënte gedachtenwisseling op gang brengen.
Didactics of social education --- onderwijs in het buitenland --- Levels of education --- onderwijs --- School management --- Higher education --- Europe --- Enseignement --- Europa --- Onderwijs --- 37 --- 329.272 <493> --- 37.017.4 --- #GBIB:CBMER --- #PEDA xgiftkd --- Europa [werelddeel] --- Europese eenmaking --- 37.035 --- (4-67EU) --- $?$90/12 --- 37 EUR --- #A91J2 --- Onderwijs ; Europa --- (4-672EEG) --- Europese Gemeenschap: in onderwijs --- onderwijs en opvoeding --- Federalisten--België --- Staatsburgerlijke opvoeding --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactische principes --- algemeen. --- didactische principes. --- 37.017.4 Staatsburgerlijke opvoeding --- 329.272 <493> Federalisten--België --- Algemeen. --- Didactische principes.
Choose an application
History of education and educational sciences --- anno 1800-1999 --- Belgium --- Belgique ; histoire --- België ; geschiedenis --- Enseignement --- Onderwijs --- Teaching --- Education --- Education and state --- History --- Histoire --- Politique gouvernementale --- 37 --- P091 --- 37 <09> <493> --- Academic collection --- C6 --- onderwijs --- geschiedenis --- België [land - BE] --- #A9810A --- enseignement --- histoire generalite --- belgique --- BE / Belgium - België - Belgique --- 470 --- onderwijs en opvoeding --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- geschiedenis algemeen --- belgie --- Openbaar onderwijs: algemeenheden. --- Geschiedenis --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Onderwijspolitiek --- Politieke geschiedenis --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Onderwijspolitiek. --- Politieke geschiedenis. --- onderwijs. --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- onderwijsgeschiedenis --- pedagogiek --- België --- ENSEIGNEMENT --- BELGIQUE --- POLITIQUE SCOLAIRE --- HISTOIRE --- 19E-20E SIECLES --- België.
Choose an application
Dutch language --- Teaching --- didactiek --- Education --- Dictionaries --- Dutch. --- Dictionnaires néerlandais --- 371.01 --- #gsdbP --- -371 <03> --- #C9201 --- 430.1 --- onderwijs --- terminologie --- woordenboeken --- onderwijskunde : woordenboek (ler) --- 450.4 --- Onderwijskunde --- Pedagogie --- Woordenboeken --- 450 --- D080097.jpg --- Onderwijs ; woordenboeken --- 371.3 --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Training --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- -Flemish --- Onderwijs. Schoolwezen--Naslagwerken. Referentiewerken --- Encyclopedische werken --- Pedagogiek --- Onderwijs en opvoeding --- 371 <03> Onderwijs. Schoolwezen--Naslagwerken. Referentiewerken --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- woordenboeken. --- Dictionnaires néerlandais --- Dutch --- Woordenboeken. --- 371 <03> --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Ce livre d’histoire traite de problèmes majeurs d’aujourd’hui : rôle et devenir du syndicalisme, transformation du salariat, formes et contenus de l’État social, perspectives d’Europe sociale, etc. Le regard neuf qu’il jette sur les syndicalismes européens à leur apogée éclaire les réalités actuelles par un retour sur les débats et les choix des années 1960- 1985, période de transition des derniers feux des Trente Glorieuses vers les temps difficiles qui allaient suivre. L’analyse proposée par une trentaine de spécialistes de six pays (historiens, sociologues, politologues) repose sur la prise en compte de différents types de situations et de questions. Elle envisage les orientations et pratiques syndicales dans deux secteurs d’activité (automobile et enseignement), face aux institutions (l’entreprise et l’État social) et aux nouveaux mouvements sociaux. Elle évoque également les mutations du militantisme, des représentations et des imaginaires à travers l’étude de l’évolution des opinions publiques et des modes de communication. L’étude se distingue des travaux antérieurs par la richesse de l’information réunie, des voies explorées comme des interprétations avancées, et par l’option comparative retenue et appliquée.
Labor unions --- Syndicats --- C5 --- arbeidersbeweging --- C6 --- comparatief onderzoek --- syndicalisme --- transportsector --- onderwijs --- West-Europa (x) --- na 1945 (x) --- militanten (x) --- sociaal beleid --- protestbeweging --- 331.881 --- 331.881 (091) --- P4-15 --- 301.18 --- 37 --- 629.113 --- 339.11 --- 338.93 --- 331.881-05 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- syndicalisme - vakbeweging --- vakbeweging, geschiedenis --- West Europa - EU landen --- sociale bewegingen --- onderwijs en opvoeding --- autoindustrie --- welvaart - welvaartstaat - welzijn - rijkdom - verzorgingsstaat --- ondernemingsproblematiek --- vakbondsmilitanten - syndicalisten - voordelen aan gesyndiceerden - syndicale premie --- Labor unions - Europe --- Syndicats - Europe --- History --- apogée --- histoire --- État --- salariat --- militantisme --- opinion publique --- mouvement social --- Syndicalisme --- Pays de l'Union européenne --- 1945-1990 --- Europe de l'Ouest
Choose an application
Het boek beschrijft principes en technieken waarmee leerkrachten kunnen werken om hun eigen aanpak verder uit te bouwen, en besteedt ook de nodige aandacht aan een goede samenwerking met collega's binnen de typische schoolomgeving. In deze nieuwe editie vindt de lezer een interessant inleidend hoofdstuk over de tendensen in het onderwijs, een nieuwe beschrijving van de communicatietechnieken die leerkrachten kunnen hanteren, een aanvulling op het deel over assertiviteit met een hoofdstuk over pesten en plagen, en meer aandacht voor goede denkstijlen, ideeën over teamwork en emotionele intelligentie. In deze wegwijzer voor leerkrachten worden aan de hand van talrijke praktijkvoorbeelden tips gegeven hoe het beste op een passende en toch professionele manier gewerkt en omgegaan kan worden met kinderen in de klas. In deze sterk herziene en geactualiseerde versie van een al in 1996 voor het eerst gepubliceerd boek wordt nu extra ingezoomd op het belang van een goede communicatie (principes/technieken), zelfreflectie, interactie met leerlingen, de eigen denkstijl en het effect ervan op leerlingen etc. Maar natuurlijk worden ook zaken als omgang met pestgedrag beschreven. Het taalgebruik is eenvoudig, terwijl de inhoud op een zeer positieve en motiverende manier is verwoord. Het verzorgde boek is bestemd voor leerkrachten van met name basisscholen. Bevat als bijlage een overzicht hoe een les opgebouwd kan worden, een literatuuroverzicht, maar ook (heel praktisch) een trefwoordenregister.
Onderwijs en opvoeding. --- Pedagogie. --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- C3 --- C6 --- handleiding --- onderwijzend personeel --- opvoeding --- pedagogiek --- #A0303A --- 720 Onderwijs --- belonen en straffen --- communicatie --- feedback --- negatief klasgedrag --- vergadertechnieken --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Opvoeding --- 37.064 --- Communicatie --- Conflicten --- Denken --- Feedback --- Interactie --- Omgangskunde --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- (zie ook: teleonderwijs) --- #PBIB:+107.10 --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Pedagogiek --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Conflicthantering --- Teamverpleegkunde --- Intelligentie --- 37.02 --- Didactisch proces (leerproces) --- Pedagogiek (opvoedkunde) --- 454.22 --- Assertiviteit --- Mondeling --- Onderwijzend personeel --- Opvoeders --- Opvoedkunde --- Organisatiecultuur --- Scholen --- Spreekkunst --- Straffen --- Taalvaardigheid --- Vergadertechnieken --- Onderwijsstijlen --- Leraar --- Directie
Choose an application
In 1893 werd tijdens het congres van de Belgische Volksbond voor het eerst een afzonderlijke afdeling voor onderwijzers opgericht. Initiatiefnemer was de Vlaamsgezinde, christen-democratische dorpsonderwijzer Kamiel Van Caeneghem. Deze eerste bijeenkomst van christelijke onderwijzers was de aanzet tot de stichting van het Algemeen Christelijk Onderwijzersverbond - COV. Naast het verbeteren van de beroepsbekwaamheid van zijn leden wilde het COV de materiële belangen van de leerkrachten behartigen. Gedurende al die jaren is deze doelstelling nauwelijks veranderd. Tot op vandaag blijven de syndicale en pedagogische werking de twee belangrijkste pijlers van deze vakbond. Hoewel het COV zich van bij zijn ontstaan als een christelijke vakbond wilde profiteren, duurde het tot na de Tweede Wereldoorlog voor het officieel deel ging uitmaken van het ACV. Het is intrigerend hoe de onderwijzersbond al die tijd, en ook de daaropvolgende decennia, zijn eigen weg wenste te volgen. Onderwijzerssyndicalisme kon volgens de vele leden niet vergeleken worden met arbeiderssyndicalisme. Treffend is dan ook de moeite die de leerkrachten hadden om zich met syndicale actiemiddelen zoals betoging en staking te verzoenen. (Bron: covertekst) Voorwoord: De geschiedenis van het COV en de relatie van het COV met de geschiedenis - Inleiding - 1. De groei naar een zelfbewust onderwijzerssyndicalisme 1893-1940. - 2. De naoorlogse jaren 1944-1950. - 3. De schoolstrijd 1950-1958 - 4. Van schoolpact tot herziening 1958-1973. - 5. Crisis en federalisering 1973-1983. Algemeen besluit
History of education and educational sciences --- Christen Onderwijzersverbond van België --- Belgium --- Geschiedenis van het onderwijs --- Histoire de l'enseignement --- Syndicalisme --- Vakbeweging --- Teachers' unions --- History --- Christelijk Onderwijzers Verbond --- 37 <09> <493> --- 371.16 --- 331.105.44 --- #PBIB:2003.4 --- #PBIB:gift 2003 --- #gsdb8 --- overzicht --- geschiedenis --- Christelijk Onderwijzersverbond (1893-) --- syndicalisme --- onderwijzend personeel --- vakbonden --- lager onderwijs (x) --- KADOC (x) --- C5 --- arbeidersbeweging --- #A0405A --- 453.1 Vakbonden --- 750 Onderwijspersoneel --- vakbond --- onderwijs --- 331.881 ACV-COV --- 37.014.3 --- 37.014.5 --- 37 (091) --- 371 --- 090867.jpg --- Christelijk Onderwijzersverbond --- Vakbewegingen en onderwijs ; Vlaanderen --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Onderwijzenden:organisaties --- Vakbeweging. Vakvereniging. Vakbond --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- ACV, Algemeen Christelijk Onderwijzersverbond van België - COV --- onderwijshervormingen --- onderwijspolitiek - schoolpact --- onderwijs en opvoeding, geschiedenis --- onderwijs - school --- 94 --- 331.881 --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- 331.105.44 Vakbeweging. Vakvereniging. Vakbond --- 371.16 Onderwijzenden:organisaties --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Handboeken en inleidingen. --- Teacher associations --- Teacher organizations --- Teachers --- Labor unions --- COV --- C.O.V. --- History. --- ACV, Algemeen Christelijk Onderwijzersverbond van België - COV --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Teachers' unions - Belgium - History - 20th century
Choose an application
Migraties en de multiculturen die daar rechtstreeks uit voortvloeien, zijn door de hele beschavingsgeschiedenis eerder regel dan uitzondering. In elk rijk werd er gemengd en gemixt, geëmigreerd en geïmmigreerd, meestal met véél bloed, zweet en tranen. Toch heeft het ontzettend lang geduurd alvorens de wetten en mores die stelden wat mocht en niet mocht kritisch in vraag werden gesteld. De mensenrechten bijvoorbeeld, een vrij recente humane uitvinding, wordenbegrijpelijkerwijs met alle kracht verdedigd en het minste euvel in dat verband wordt als een onmiddellijk te verwijderen smet gezien. De dwangmatigheid echter waarmee dat geschiedde en de naïviteit die daarbij tentoongespreid werd, leverden een hysterische politieke correctheid op, die, na het failliet van het communisme (marxisme), de behoefte aan een utopie bleef invullen via de nieuwe ideologie van een overspannen multiculturalistische idylle. Pas na 9/11 werd dan toch voorzichtig plaats ingeruimd voor een kritiek op het naïeve en hyperkinetische multiculturalisme en werd gepleit voor de terugkeer van wat gezond verstand. Dit boek gaat in op de progressivistische gedachteloosheid van de multiculturalistische elite. Het houdt tegelijk, onder meer geïnspireerd door intellectuelen uit de moslimwereld, een kritisch pleidooi voor een bedachtzamer omgang met de multicultuur
Multiculturalism. --- Multiculturele samenleving. --- Multiculturele samenleving --- Christendom --- Islam --- Migratie --- Multiculturaliteit --- Geschiedenis --- Kritiek --- 008 --- 2 --- 323.1 --- 325 --- 37 --- 297 --- BPB0903 --- Pluralisme culturel --- 668.6 Multiculturele samenleving --- 668.7 Racisme --- Antisemitisme --- diversiteit --- negationisme --- 313.1 --- islam --- migranten --- multiculturaliteit --- politiek --- racisme --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- S20080332.JPG --- multiculturele samenleving --- #SBIB:17H22 --- #SBIB:39A6 --- cultuur - beschaving --- godsdienst --- rassenvraagstukken - nationaliteitenvraagstukken - racisme - diversiteit --- migratie - landverhuizing - plattelandsvlucht --- onderwijs en opvoeding --- Culturele verscheidenheid --- Rassen- en minderhedenvraagstuk --- Sociale wijsbegeerte: samenleving --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- Multiculturalism --- Cultural diversity policy --- Cultural pluralism --- Cultural pluralism policy --- Ethnic diversity policy --- Social policy --- Anti-racism --- Ethnicity --- Cultural fusion --- Government policy --- 316.3 --- Integratie --- Racisme --- Sociology of minorities --- Sociology of culture --- Political and social philosophers --- maatschappijkritiek --- cultuursociologie --- interculturaliteit --- C5 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Diversiteit --- Migranten --- Sociale agogiek --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- PXL-Social Work 2015 --- kulturell mångfald --- kulturní pluralismus --- kultūru daudzveidīgums --- culturele verscheidenheid --- културен плурализъм --- kultuuride paljusus --- kulttuurin monimuotoisuus --- pluralism cultural --- pluralizëm kulturor --- културни плурализам --- wielokulturowość --- cultural pluralism --- kulturni pluralizem --- kultūrinis pliuralizmas --- pluralismo cultural --- kultúrny pluralizmus --- pluralismo culturale --- multikulturalnost --- πολιτιστικός πλουραλισμός --- kulturelle Vielfalt --- културен плурализам --- kulturális pluralizmus --- pluraliżmu kulturali --- kulturel pluralisme --- multikulturāla sabiedrība --- mångkulturalism --- dvojkultúra --- monikulttuurisuus --- kultūrų pliuralizmas --- diversité culturelle --- културна разноличност --- kaksikulttuurisuus --- shoqëri multikulturore --- културна разноврсност --- multikulturalizmus --- pluralita kultur --- bikulturalizëm --- pluralitatea culturilor --- dubbele cultuur --- cultureel pluralisme --- biculturalismo --- societate multiculturală --- πολιτιστική πολυφωνία --- multicultural society --- plurality of cultures --- mitmekultuuriline ühiskond --- bikulturālisms --- kulturní rozmanitost --- priklausymas dviem kultūroms --- multiculturalismo --- rozmanitosť kultúr --- multikulturalisme --- multikulturális társadalom --- sameksistens mellem to kulturer --- daugiakultūrė visuomenė --- мултикултурно друштво --- mnohokultúrna spoločnosť --- mångkulturalitet --- mitmekultuurilisus --- společnost mnoha kultur --- мултикултурализам --- dvojí kultura --- multiculturalisme --- biculturalism --- kulturni pluralizam --- Kulturpluralismus --- bikulturalizmus --- културна разноликост --- biculturalisme --- мултикултурно општество --- πολιτιστική συνύπαρξη --- shumësi e kulturave --- rozmanitost kultur --- културна различност --- diversitate culturală --- diversidade cultural --- kulturális sokszínűség --- kultúrna rozmanitosť --- kulturel mangfoldighed --- diversità kulturali --- kultuuriline mitmekesisus --- kulturna raznolikost --- culturele diversiteit --- kulttuurinen moninaisuus --- kultūrinė įvairovė --- kultūru daudzveidība --- diversità culturale --- diversidad cultural --- cultural diversity --- културно многообразие --- πολιτισμική πολυμορφία --- różnorodność kulturowa --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Man --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Voorlichting --- Multiculturalisme --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- iolrachas cultúrtha
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|