Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek beschrijft de auteur op een eenvoudige en verhelderende wijze de vele oorzaken en verschijningsvormen van agressie bij kinderen. Aan de hand van twee testen in tekeningvorm kunnen ouders de verborgen wrevel bij hun kinderen opsporen en hun eigen stijl van opvoeden evalueren. Agressieve kinderen plaatsen hun ouders en opvoeders vaak voor een raadsel: wat hebben wij verkeerd gedaan? Hoe kunnen wij onze kinderen tot een vredelievender houding opvoeden?
Age group sociology --- kinderpsychologie --- Educational sciences --- kinderen --- Affective and dynamic functions --- agressie --- Psychische functies --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogiek --- 159.922.74 --- 316.47.053 --- #GBIB:IDGP --- #GSDBP --- C6 --- pedagogiek --- psychologie --- #KVHB:Agressie --- #KVHB:Orthopedagogie --- 416.5 --- jeugdpsychologie --- 415.3 --- Agressie --- Emoties(Gevoelens) --- Psychologie --- agressiviteit --- 467 --- agressie (ler) --- gedrag --- psychologie, sociaal --- Kinderen --- agressieve kinderen --- opvoeden --- 316.47.053 Agressief gedrag. Angst. Negatieve sociale relaties. Oppositiegedrag. Privacy --- Agressief gedrag. Angst. Negatieve sociale relaties. Oppositiegedrag. Privacy --- 159.922.74 Attitudes van kinderen --- Attitudes van kinderen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- kinder- en jeugdpsychologie - overige onderwerpen --- Uitvoerende functies --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Agressieve kinderen --- 416.5 ) Overige onderwerpen kinder- en jeugdpsychologie --- angst --- Kinderpsychologie --- Opvoeding en onderwijs --- Hulpverlening --- Kind --- Jeugdpsychologie --- Opvoeding --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs
Choose an application
Iedereen is wel eens bang. Van de donder, of van spoken, of van een straf. Sommige kinderen hebben heel veel schrik, andere zijn stouter. Een beetje bang zijn is soms goed, zoals in druk verkeer. Dan ben je voorzichtiger. Maar heel veel schrik hebben, verlamt je. Het maakt het leven een stuk moeilijker. Je hoeft niet van alles schrik te hebben. In dit boek leer je het verschil tussen verschillende soorten bangzijn. En hoe je ermee kunt omgaan. Iedereen is weleens bang. Van de donder, of van spoken, of van een straf. Sommige kinderen hebben heel veel schrik, andere zijn stouter. Een beetje bang zijn is soms goed, zoals in druk verkeer. Dan ben je voorzichtiger. Maar heel veel schrik hebben, verlamt je. Het maakt het leven een stuk moeilijker. Je hoeft niet van alles schrik te hebben. In dit boek leer je het verschil tussen verschillende soorten bang-zijn. En hoe je ermee kunt omgaan. Met activiteiten en tips voor ouders en begeleiders. (Bron: covertekst)
genre-thema"">
Choose an application
Het handboek brengt de oorzaken van agressie en geweld in kaart en geeft leerkrachten, jeugdbegeleiders en ouders concrete tips om de problemen in de opvoeding best aan te pakken. Met belangwekkende nieuwe ideeën voor iedereen die de spiraal van geweld wil doorbreken.
vredesopvoeding --- Social problems --- geweld --- Personality development --- jeugd --- jongerencriminaliteit --- Assistance sociale --- Criminologie --- Education --- Enfants --- Kinderen --- Maatschappelijk werk --- Maatschappij --- Opvoeding --- Société --- mondiale vorming --- conflicten --- vrede --- 316.647.3 --- 316.6 --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #SBIB:327.5H23 --- #gsdbP --- #gsdbS --- 301.174 --- 37.03 --- agressie --- 186.4 Jeugdwerk --- geweldloosheid --- 433.2 --- 478.1 --- didactiek --- morele opvoeding --- 307.4 --- Geweld --- Jeugd en geweld --- agressiviteit --- interculturele opvoeding --- pesten --- 416.5 --- Agressie (geweld, woede) --- Conflicten --- Geweldloosheid --- Jeugd --- Kinderen en televisie --- Massamedia (media) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Pesten --- 433.4 --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- geweldloos opvoeden (ler) --- Agressie --- Geweld in de media --- Geweldloos verzet --- Geweldloze opvoeding --- Interculturele opvoeding --- Oorlog en vrede --- Weerbaarheid --- 364.4 --- conflictbeheersing --- geweldloze opvoeding --- Conflicthantering --- Vredesopvoeding --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- pedagogiek (opvoedkunde) --- vredesproblematiek --- geweld: jeugd --- 374 --- 301.15 --- 327 --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Kerk en vredesproblemen --- Sociale problemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- morele en religieuze opvoeding --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Sociaal conflict --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: criminaliteit) --- (zie ook: psychologie) --- Intercultureel onderwijs --- Televisiegeweld --- Verbondenheid --- Democratie --- Participatie --- Adressen --- Kinderen en jeugd --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Vorming --- Geweld door kinderen --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Geweld door kinderen. --- Jeugd en geweld. --- Vredesopvoeding. --- 316.647:3 --- Developmental psychology --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Choose an application
Het boek Mijn kind is bang corrigeert op een rustige toon nogal wat kromme denkbeelden, maar wil vooral het 'probleem' op een opbouwende manier benaderen: angst hoort nu eenmaal bij het opgroeien. Het is niet zozeer met tips en cursussen dat je kinderangsten te lijf gaat, wel met een dagelijkse opvoeding tot weerbaarheid. Hoe je dit kunt doen, beschrijft Peter Adriaenssens deskundig aan de hand van vele voorbeelden uit het leven van elke dag. Die gaan vergezeld van indringende beschouwingen en doeltreffende suggesties.
kinderpsychologie --- kindermishandeling --- assertiviteitstraining --- kinderopvoeding --- kindermishandeling, seksuele --- angst --- Child. --- Anxiety. --- Fear. --- Anxiety Disorders. --- #GSDBP --- #PEDA *018.13 --- #PEDA *6.58 --- Academic collection --- C6 --- angst (x) --- kinderen --- opvoeding --- #A9707A --- #KVHB:Angst --- #KVHB:Seksueel misbruik. Zie ook: Geweld --- #KVHB:Weerbaarheid --- seksueel misbruik --- weerbaarheid --- 416.5 --- Angsten --- Psychologie --- Sociale opvoeding --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- kinderangsten --- pedagogiek --- 37.018.1 --- 433.1 --- Angst --- Angstige kinderen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Assertiviteit --- Kinderen --- Kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- Opvoeding --- Ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- Pedofilie --- Seksuele kindermishandeling --- Sprookjes --- 415.3 ) Angst --- emoties --- gedrag --- ontwikkelingspsychologie --- Assertiviteit ; kinderen --- Anxiety Neuroses --- Anxiety States, Neurotic --- Neuroses, Anxiety --- Anxiety Disorder --- Anxiety State, Neurotic --- Disorder, Anxiety --- Disorders, Anxiety --- Neurotic Anxiety State --- Neurotic Anxiety States --- State, Neurotic Anxiety --- States, Neurotic Anxiety --- Anxiety --- Anti-Anxiety Agents --- Fears --- Hypervigilance --- Nervousness --- Social Anxiety --- Anxieties, Social --- Anxiety, Social --- Social Anxieties --- Phobia, Social --- Anxiety Disorders --- Children --- Minors --- 159.987 --- 343.62 --- 361.13 --- 37 --- 159.94 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Opvoedingsstijlen --- Developmental psychology --- Ontwikkelingspsychologie --- assertiviteit --- 415.3 --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Child --- Fear --- Opvoeding en onderwijs --- Seksueel misbruik --- Preventie --- Weerbaarheid --- 433 --- 440 --- Anxiousness --- Onderwijs
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|