Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Alles mooi opgedeeld in vakken. Zo kennen we de onderwijspraktijk. Een perfect organisatieprincipe of een historisch achterhaald gegeven? Medewerkers en vrienden van het Pedagogisch Bureau van het Vlaams Secretariaat van het Katholiek Onderwijs schrijven bedenkingen en ervaringen neer. An de hand van enkele vakoverschrijdendethema's zoals politieke, Europese en mundiale vorming wordt gepleit voor een realiteitsgericht onderwijs waar ook woorden en levensbeschouwing een plaats krijgen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- #GSDBP --- gelegenheidspublicatie --- katholiek onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Duyver, Wilfried (1929-) --- Maatschappijleer ; onderwijs --- Mondiale vorming ; onderwijs --- Vakkenintegratie --- Vakoverschrijdende eindtermen --- 454.23 --- Vakoverschrijdend werken --- 042397.jpg --- Vakoverschrijdend onderwijs --- Didactische principes --- Politieke vorming --- Europese vorming --- Mondiale vorming --- Didactisch principe
Choose an application
Deze uitgave bevat lesmodellen voor de realisatie van vakoverstijgende eindtermen vanuit het vak Nederlands. Het uitgangspunt voor de opdrachten is reisliteratuur. Reisverhalen zijn erg toegankelijk en brengen de leerlingen in contact met andere culturen en plaatsen. Hierdoor kan er een link gelegd worden naar andere vakken als geschiedenis, aardrijkskunde, godsdienst, esthetica of economie. Ook eindtermen uit burgerzin, milieu-educatie, leren leren, gezondheidsopvoeding, sociale vaardigheden en muzisch-creatieve opvoeding worden geconcretiseerd. De opdrachten voor de leerlingen zijn op kopieerbare werkbladen gebundeld. In het pakket opdrachten zijn leerplandoelen voor verschillende vakken opgenomen. Er zijn verplichte opdrachten waarmee de leerkracht de basisdoelen voor het vak bereikt. Daarnaast zijn er keuzeopdrachten die afgestemd kunnen worden op de leerstijl en het ontwikkelingsniveau van de leerlingen. De uitgave is samengesteld volgens het principe van het begeleid zelfstandig leren. Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan evaluatie.
Didactics of Dutch --- vakoverschrijdende eindtermen --- vakoverschrijdende thema's --- C3 --- leerproces (x) --- reisverhaal --- secundair onderwijs (x) --- taalonderwijs (x) --- reisverhalen --- secundair onderwijs --- vakoverschrijdende vorming --- 484.23 --- didactiek --- didactische werkvormen --- vakoverschrijdend werken --- 454.21 --- 1ste graad secundair onderwijs --- 2de graad secundair onderwijs --- 485 --- 485.1 --- Nederlands --- Reisverhalen --- Vakoverschrijdend werken --- Vakoverschrijdende eindtermen --- Vakoverschrijdende thema's --- 474.9 --- Nederlands: didactiek secundair onderwijs --- Kunst en cultuur --- didactiek secundair onderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische werkvormen --- Algemeen vormende vakken --- Nederlandse taal- en letterkunde --- 2e graad secundair onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Reisverhaal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Het handboek bevat algemene beschouwingen over erfgoed in Europa en spitst zich toe op de manier waarop leerkrachten dit erfgoed in hun lessen kunnen integreren, zowel in het basis- als in het secundair/voortgezet onderwijs. De teksten zijn geschreven met het oog op de praktijk. Het boek besluit met een reeks van 34 inspirerende praktijkvoorbeelden uit vijf Europese landen en een selectieve bibliografie over het onderwerp.Uit de inhoud: Een klasreis naar vroeger, met de blik op de toekomst - Erfgoededucatie, Europa en identiteit - Leren met en van erfgoed - Erfgoedprojecten in alle maten - Voorbeelden uit de praktijk
Didactics of secundary education --- vakoverschrijdende thema's --- Didactics of history --- cultureel erfgoed --- Didactics of the arts --- History of civilization --- Didactics of primary education --- Cultureel erfgoed --- Enseignement --- Europa --- Europe --- Onderwijs --- Patrimoine culturel --- onderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Projectonderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- 905.1 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Cultureel erfgoed ; onderwijs --- Cultuurgeschiedenis; algemeen --- onderwijs. --- Onderwijs. --- #SMV:museum --- C3 --- erfgoed --- handboek --- Europa [werelddeel] --- erfgoededucatie --- #VCV monografie 2005 gratis --- #FARO gidsen_publiekswerking --- 72.025 --- 456.6 --- 476.4 --- 485.6 --- Basisonderwijs --- Erfgoededucatie --- Geschiedenisonderwijs --- Musea --- cultuurgeschiedenis --- didactiek (ler) --- 102785.jpg --- Erfgoed --- #BSCH: vak : geschiedenis --- Kunst en cultuur --- renovatie, monumentenzorg, erfgoed --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Geschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- cultureel erfgoed.
Choose an application
Kleuters ontdekken kunst in 45 originele en gevarieerde activiteiten, verspreid over tien thema's. In De kleine kunstenaar wordt elke activiteit voorgesteld in een stappenplan met vier foto’s, aangevuld met pedagogische suggesties: voorstelling van de activiteit, de beoogde vaardigheden, het nodige materiaal, informatie over het thema, handige tips en voorstellen voor uitgebreidere opdrachten. Het pakket bevat ook tien grote posters in kleur. Een bron van ideeën om kinderen te introduceren in de wereld van de kunst en hun kleine handjes creatief aan het werk te zetten!
Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Manuele expressie ; kleuteronderwijs --- Kunst --- Kunstenaars --- 624.9 --- C6 --- kleuters (x) --- creatieve expressie --- kleuters --- beeldopvoeding --- 471.45 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- expressie --- creativiteit --- knutselen --- vakoverschrijdend werken --- Expressie --- Creativiteit --- kunst --- kunstenaars --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- kunst en wiskunde --- wereldkunst --- kleuren --- vormen --- 472.5 --- Knutselen met méér dan één materiaal --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek kleuteronderwijs - beeldende opvoeding --- Beeldende opvoeding --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- muzische vorming --- Kindergarten --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kunstopvoeding --- PXL-Education 2017 --- beeldende expressie --- Knutselen met méér dan één materiaal --- Knutselen met méér dan één materiaal
Choose an application
Kinderen van de basisschoolleeftijd krijgen in de klas te weinig kansen om te bewegen, terwijl juist op deze leeftijd beweging essentieel is. De auteur toont aan dat kinderen niet hoeven te wachten op het speelkwartier en de les lichamelijke opvoeding om te mogen bewegen. Ook binnen de klas, binnen afzonderlijke vakken, maar nog beter binnen een project, kan heel wat bewogen worden. Dit uitgewerkt verslag, gedistilleerd uit twee projecten van respectievelijk 4 en 8 weken, bevat heel wat inhoudelijke motivatie én een massa praktijkmateriaal om dadelijk mee aan de slag te gaan.
373.3 --- #SMV:België --- #SMV:Nederland --- #SMV:algemeen sport --- #SMV:agogiek --- #SMV:000001 --- 373.3 <493> --- C6 --- bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- didactiek --- 477.8 --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- D071143.jpg --- 372.879.6 --- #BSCH: vak: lichamelijke opvoeding --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerkrachten en pedagogische studenten --- Bewegingsopvoeding --- Vakoverschrijdend werken --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N
Choose an application
Social change --- Science --- Arbeid [Menselijke ] --- Biological neural networks --- Chronometrie [Mentale ] --- Chronometry [Mental ] --- Chronométrie mentale --- Duration [Intuition of ] --- Durée [Intuition de la ] --- Emploi [Prevision de l'] --- Emploi--Prevision --- Employment forecasting --- Forecasting [Employment ] --- Intuition de la durée --- Intuition of duration --- Intuïtie van de tijdsduur --- Labor --- Labor supply--Forecasting --- Maatschappij --- Mental chronometry --- Mentale chronometrie --- Nets [Neural ] (Neurobiology) --- Networks [Neural ] (Neurobiology) --- Neural nets (Neurobiology) --- Neural networks (Neurobiology) --- Neurale netwerken (Neurobiologie) --- Perceptie van de tijd --- Réseaux neuraux (Neurobiologie) --- Secularisatie (Theologie) --- Secularization (Theology) --- Société --- Sécularisation (Théologie) --- Temps [Perception du ] --- Temps--Durée--Intuition --- Temps--Estimation --- Tijd--Duur--Intuïtie --- Tijd--Perceptie --- Tijd--Schatting --- Tijd--Waarneming --- Tijdsduur--Intuïtie --- Tijdwaarneming --- Time [Cognition of ] --- Time estimation --- Time perception --- Time--Perception --- Travail humain --- Voorspelling van werkgelegenheid --- Werkgelegenheid [Voorspelling van] --- 001 --- 008.2 --- 378.4 <493 KUL> --- 364.2 --- #SBIB:3 G --- #gsdbf --- Academic collection --- 378.4 <493> --- #A9712A --- Algemeenheden 0 --- arbeid --- hersenen --- neurale netwerken --- religies --- secularisatie --- tijdsbeleving --- werken --- arbeidsmarkt --- cultuur --- godsdienst --- securite sociale --- vooruitzichten --- 003 --- 004 --- Arbeid --- Evolutie --- Fysica --- Godsdienst --- Hersenen --- Laaggeschoolden --- Loopbaan --- Netwerken --- Neurologie --- Pluralisme --- Secularisatie --- Tijd --- Toekomst --- Vakoverschrijdend --- Werkloosheid --- Wetenschappen --- evolutie --- fysica --- laaggeschoolden --- loopbaan --- netwerken --- neurologie --- pluralisme --- tijd --- toekomst --- vakoverschrijdend --- werkloosheid --- wetenschappen --- Cultuurtheorie: algemeen (cultuurfilosofie, intellectuelen) --- Filosofie: algemeen --- Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Futurologie. Prognostica. Wetenschap van de toekomst --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Bijzondere maatschappelijke problemen --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- marche du travail --- culture --- religion --- sociale zekerheid --- previsions --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- Interdisciplinaire wetenschappen --- 364.2 Bijzondere maatschappelijke problemen --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- 008.2 Futurologie. Prognostica. Wetenschap van de toekomst --- 001 Wetenschap en kennis--(algemeen)
Choose an application
59
Civilization, Modern --- Twenty-first century. --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- ethiek --- asielzoekers --- voeding --- globalisering --- demografie --- maatschappelijke ontwikkelingen --- seksualiteit --- concurrentie --- Civilisation --- energie (technologie) --- democratie --- conflicthantering --- pedagogiek --- relationele vorming --- postmodernisme (filosofie) --- wereldbeelden --- multiculturele samenleving --- wetenschap --- milieu --- 001 --- 378.4 <493 KUL> --- 008.2 --- 364.2 --- -Twenty-first century --- #GBIB:CBMER --- #GBIB:Overlegcentrum Christelijke Ethiek --- #GBIB:SMM --- #SBIB:3 G --- #SBIB:HIVA --- #gsdbf --- #psyc:gift 1996 --- Academic collection --- C3 --- #A9505A --- 003 --- Alternatieve energie --- Anticonceptie --- China --- Demografie --- Energie --- Evolutie --- Filosofie --- Geschiedenis --- Godsdienst --- Heelal --- Onderwijs --- Oorlogen --- Opvoeding --- Quantummechanica --- Relatievorming --- Samenleving --- Seksualiteit --- Sterven --- Vakoverschrijdend --- Voeding --- Vruchtbaarheid --- Wetenschappen --- Cultuurtheorie: algemeen (cultuurfilosofie, intellectuelen) --- Filosofie: algemeen --- culturele antropologie (antropologie) --- dood --- energie --- euthanasie --- fertiliteit (fertiliteitsstoornissen, infertiliteit, vruchtbaarheid) --- geboorteregeling (anticonceptie) --- geschiedenis --- godsdienst --- politiek --- stervensbegeleiding --- voedingshygiëne (voedingsgewoonten) --- vredesproblematiek --- Cultuurgeschiedenis --- Wetenschap en ethiek --- Wetenschap en wereldbeeld --- cosmologie --- cultuur --- cultuurfilosofie --- derdewereldproblematiek --- energie: alternatieve --- energievoorziening --- filosofie --- gezondheid --- honger --- levensbeschouwingen --- oorlog --- opvoedkunde --- quantummechanica --- racisme --- seksuele ethiek --- sterrenkunde --- voedselvoorziening --- wereldbeeld --- 21st century --- Third millennium --- 364.2 Bijzondere maatschappelijke problemen --- Bijzondere maatschappelijke problemen --- 008.2 Futurologie. Prognostica. Wetenschap van de toekomst --- Futurologie. Prognostica. Wetenschap van de toekomst --- Modern civilization --- Modernity --- Civilization --- Renaissance --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- 001 Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Kunst en cultuur --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- (zie ook: rouw) --- (zie ook: terminale zorgen) --- (zie ook: dood, euthanasie, palliatieve zorgen, rouw, terminale zorgen) --- 008 --- 327 --- 620.9 --- 179.7 --- 2 --- 325 --- 392.6 --- History --- Civilization [Modern ] --- 1950-.... --- Twenty-first century --- Interdisciplinaire wetenschappen --- Wetenschap --- Interdisciplinaire wetenschap --- Voorlichting --- Maatschappij --- Geschiedenis van de nieuwste tijden
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|