Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Enseignement secondaire --- Flandre --- Middelbaar onderwijs --- Vlaanderen --- 371.058 --- 371.058:282 --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- algemeen --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- Algemeen. --- Secondary education --- Flanders
Choose an application
Enseignement --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Périodiques --- Tijdschriften --- 371.058 --- C6 --- onderwijs --- #PEDA:TSCAT --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Periodicals --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer)
Choose an application
En ce monde si concret et si complexe, un évêque français déclarait en septembre 2003 : " La société change, les mentalités, les situations, les attentes, les besoins de nos contemporains changent. Nous devons changer certaines de nos façons de proposer l'Évangile... inventer ". En 2005, la France célébrait le centenaire de la loi de séparation de l'Église et de l'État. Cet anniversaire authentifiait un judicieux réajustement des relations entre les religions et la laïcité. En novembre 2004, l'Enseignement catholique d'un puissant département français préparait cet anniversaire en organisant à Bruxelles un colloque dans le but d'entraîner ses partenaires à la redécouverte de la laïcité. Cet ouvrage relie ces événements autour d'une proposition. Il se veut réaliste, profondément respectueux de la laïcité qu'il met en valeur. Il réunit d'ardentes contributions d'universitaires, hommes politiques et hommes d'Église. Il sait qu'il n'est qu'un modeste et fragile chemin de dialogue entre ces héritages. Il essaie de regarder l'avenir en lien avec la parole du prophète : " Fils d'homme, je fais de toi un guetteur ".
School management --- #gsdbP --- 268.221 --- 371.058 --- C1 --- katholiek onderwijs --- lekenspiritualiteit --- Kerk en school. Christelijke school --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Kerken en religie --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Laicism --- France --- History --- 20th century --- Catholic Church --- Education
Choose an application
Drie woorden staan centraal in dit boek: dialoog, katholiek en liefde. Geen enkele van die drie termen is in een katholieke dialoogschool te begrijpen zonder de andere twee. Meer zelfs, ze vormen drie essentiële bouwstenen van elke katholieke dialoogschool. Dit boek geeft duiding bij de drie termen. Wat betekent 'dialoog' in de katholieke dialoogschool? Wat betekent 'katholiek' in de katholieke dialoogschool? En hoe 'liefde' concreet gestalte geven vanuit de combinatie van 'dialoog' en 'katholiek'? Bezig zijn met deze vragen geeft een palet van soorten of typen van katholieke dialoogscholen. Dit boek reikt inzichten aan, maar wil ook aan het werk zetten. Vandaar dat er naast theorie ook werkvragen meegegeven worden. Het project van de katholieke dialoogschool draait immers niet rond het project zelf, maar rond mensen en hun vorming. Elke school is daarbij uniek, maar katholieke scholen mogen zich met elkaar alvast verbonden weten door de combinatie van dialoog, katholicitieit en liefde.
Katholiek onderwijs --- Didactics of religion --- C1 --- katholiek onderwijs --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- multiculturaliteit --- dialoog --- Vlaanderen --- Kerken en religie --- 371.058 --- Academic collection --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 451.9 --- Dialoog --- Pastoraal --- Overige onderwerpen --- 451.2 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- 762 Gesubsidieerd vrij onderwijs --- Didactiek van de godsdienst --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- Godsdienstsociologie
Choose an application
De laatste decennia is de Vlaamse samenleving stevig veranderd. Het christelijke referentiekader is niet langer zomaar vanzelfsprekend. Bovendien is er een groeiende religieuze veelheid aanwezig. Eén van de drie werven van Katholiek Onderwijs Vlaanderen omvat dan ook de grondige vernieuwing van het levensbeschouwelijk-pedagogisch project van het katholiek onderwijs.Het project van de katholieke dialoogschool is geen meetlat voor de katholieke identiteit van de school, maar biedt een groeikans om vernieuwd te ontdekken hoe de school haar opvoedingsproject concreet vorm kan geven, in dialoog met de eigen schooltraditie, en in gesprek met alle betrokkenen op school. Want de katholieke dialoogschool is vooral iets om te doen': in het dagdagelijkse schoolleven, de omgang met de leerlingen en het personeel, de vergaderingen van het schoolbestuur, de aankooppolitiek, de planning van infrastructuur,... Een boeiende uitdaging!
School management --- Didactics of religion --- C6 --- katholiek onderwijs --- dialoog --- Katholiek onderwijs --- 451.2 --- 371.058 --- 268.221 --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- multiculturaliteit --- Vlaadnderen --- Vlaanderen --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- 268221 --- 37058. --- 371058 --- 45041 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen. --- Katholiek onderwijs. --- Vlaanderen. --- dialoog. --- katholiek onderwijs. --- multiculturaliteit. --- onderwijsfilosofie. --- Kerk en school Christelijke school. --- Bijzonder onderwijs Confessioneel onderwijs Particulier onderwijs Vrij onderwijs Autonome scholen Neutraal onderwijs Particuliere scholen --(bestuur en beheer). --- Onderwijsfilosofie. --- #gsdbP --- Pastoraal --- Godsdienstonderwijs
Choose an application
School management --- Objectives of teaching --- godsdienst --- Didactics of religion --- Christendom --- Christianisme --- Enseignement --- Onderwijs --- 371.058 --- 268.221 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdb6 --- $?$94/12 --- 282 --- 37.062 --- 244.5 --- 456.8 --- Catechese --- Godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- Katholiek onderwijs --- catechese --- godsdienstige opvoeding --- katholiek onderwijs --- Jongeren en geloof --- christelijk opvoedingsproject (ler) --- onderwijs --- religie --- religiositeit (ler) --- Godsdienstonderwijs --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Kerk en school. Christelijke school --- Vormingsgebieden --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pastoraal
Choose an application
Een visie op de spiritualiteit van een christelijke school. Dit werkboek wil een aanzet zijn om als discussiërend en/of mediterend een gesprek aan te gaan over de pedagogische opdracht als christenen. Het wil concrete inspiratie bieden voor personeelsvergaderingen, pedagogische studiedagen, denkwerkdagen, identiteitssymposia, ... Het is gebaseerd op talloze gesprekken die de auteur in de afgelopen tien jaar met onderwijsgevenden heeft gevoerd. De invalshoek is bijbels: op grond van enkele sleutelverhalen uit het Nieuwe Testament worden hedendaagse sleutelervaringen in het onderwijs vertolkt en verhelderd.
371.058 --- #gsdb6 --- C1 --- christendom --- handleiding --- onderwijs --- pedagogiek --- spiritualiteit --- 244.5 --- Christelijke opvoeding --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Spiritualiteit --- Waardevorming --- christelijk opvoedingsproject (ler) --- Christelijk onderwijs --- Christendom --- Godsdienst --- Spiritualiteit ; christendom --- 031066.jpg --- Schoolpastoraal --- Spiritualiteit: in onderwijs --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Kerken en religie --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- School management --- geloven --- Christian spirituality --- religieuze opvoeding --- Christelijke opvoedkunde --- Onderwijs --- Katholiek onderwijs --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Qu'en est-il de la spécificité de l'enseignement catholique en Belgique francophone ? Quelles identités sont aujourd'hui les siennes, collective et individuelle, institutionnelle et structurelle ? Quelle est la place de l'école libre dans une société éclatée et sécularisée ? C'est à la recherche de cette identité et de cette finalité qu'est parti l'auteur du présent essai, essentiellement sur la base, d'une part, des textes du Magistère romain sur l'éducation et l'enseignement et, d'autre part, des différents documents émanant de l'Eglise belge et des pouvoirs publics. À la lumière d'une analyse fouillée, l'école libre apparaît bien comme un espace public ouvert à la question de Dieu, identifié par un projet explicite qui fait confiance à ceux qui le portent et s'y impliquent. Un espace d'éducation, de recherche de sens, d'évangélisation et de proposition de la foi, qui s'accroît et se construit avec la liberté, l'autonomie et la créativité de ses membres...
Brussel --- Bruxelles --- Eglise catholique --- Enseignement --- Katholieke Kerk --- Onderwijs --- Wallonie --- Wallonië --- Catholic Church --- Education --- #gsdb11 --- 268.221 --- 37.01 --- 342.733 --- 371.058 --- C6 --- katholiek onderwijs --- België [land - BE] --- overzicht --- Kerk en school. Christelijke school --- Grondslagen van de opvoeding --- Vrijheid van onderwijs. Recht op onderwijs --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 342.733 Vrijheid van onderwijs. Recht op onderwijs --- 37.01 Grondslagen van de opvoeding --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school
Choose an application
onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactics of religion --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- Katholiek onderwijs --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- levensbeschouwing --- dialoog --- multiculturaliteit --- katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- 451.9 --- Geloven --- Christendom --- Maatschappij --- C6 --- religieuze vorming --- 451.2 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- Overige onderwerpen --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van de godsdienst --- 371.058 --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Dialoogscholen --- Dialoogschool --- Emigratie --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit
Choose an application
#PBIB:+SLO 200.1 --- #SBIB:3 G --- #SBIB:37H0 --- C6 --- KADOC (x) --- onderwijs --- secundair onderwijs (x) --- 701.1 --- Ecologie --- Economie --- Kunst --- Maatschappij --- Cultuurwetenschappen: handboek secundair onderwijs --- Handboeken : Secundair onderwijs : Vrij onderwijs --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Pedagogie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Algemene kunstgeschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- #BSCH: vak : PAV - project algemeen vakken --- departement Lerarenopleiding 08 --- cultuurgeschiedenis --- cultuurwetenschappen --- handboeken secundair onderwijs --- handleiding --- Cultuurwetenschappen --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Humane wetenschappen --- Cultuur --- Vrij onderwijs --- Toerisme
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|