Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Wat is de rol van de mens in de economie van de toekomst?Is ons onderwijssysteem klaar om de digitalisering ten volle te benutten?Brengt technologische verandering ons naar een nieuw samenlevingsmodel?De vierde industriële revolutie - de opkomst van artificiële intelligentie en versnelde automatisering - maakt onze toekomst meer onvoorspelbaar dan ooit. Blijft alles bij het oude of moeten we straks allemaal weer naar school? Of pikken robots onze jobs in en worden we allemaal werkloos in een 'Robocalyps'?Waardevol werkloos ontwikkelt vier mogelijke toekomsten en plaatst ze in een breder perspectief. In die scenario's schuilen niet enkel bedreigingen, maar ook tal van kansen. Om die te benutten, moeten we met open vizier naar de toekomst kijken en ons niet krampachtig vastklampen aan één onwrikbaar toekomstbeeld.Via de juiste inzichten, achtergrondkennis en kritische vragen vormt dit boek een voorbereiding op de vraagstukken van morgen, en een uitnodiging om de toekomst zelf vorm te geven.Bron: https://www.lannoo.be/nl/waardevol-werkloos
Economie : maatschappij. --- Maatschappij: digitalisering. --- Arbeidsmarkt --- Maatschappelijke veranderingen --- Robots --- Digitalisering --- Artificiële intelligentie --- Toekomstvisies --- Levenslang leren --- Samenleving --- Werkgelegenheid --- Toekomst --- Economie --- robotisering --- abeidsmarkt 331.526 --- Arbeid 31 --- C5 --- werkgelegenheid --- werkloosheid --- economisch stelsel --- Automatisatie --- travail --- arbeidsmarkt --- automatisering --- systemes economiques --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- arbeid --- marche du travail --- automatisation --- economische systemen --- Sociology of work --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Sociale verandering --- Robot --- Toekomstvisie --- Bewegingsonderwijs --- Politiek --- #gsdbS
Choose an application
In dit werk geeft de auteur een grondig inzicht in het leren van volwassenen en in de wijze waarop aan dat leren optimale kansen kan worden gegeven. Hij ontwikkelde een eigen visie en praktijk. Zijn benadering is het best te karakteriseren als integraal: alle aspecten mee verrekenend, en integratief: gericht op een zo groot mogelijke integratie of heelheid bij de betrokkenen. Steeds wordt een leren-met-de-gehele-persoon beoogd. Dat perspectief kan vooral in vormingsprogramma's van lange duur, maar niet enkel daar, bewust worden vastgehouden. In ons westers leef- en werkklimaat is een dergelijke benadering eigenzinnig, ja zelfs tegendraads te noemen, omdat zij ingaat tegen de eenzijdige klemtonen die momenteel courant worden gelegd. Inhoudsopgave : Een eigenzinnige onderneming Hoofdstuk 1: Een werkzame basisfilosofie Een doordachte grondvisie Onze leefwereld Fundamentele spanningsvelden Een unieke levensloop Het eigen levensverhaal Verwevenheid mens-samenleving Karakteristieken van mijn totaalvisie Terug naar het uitgangspunt Noten Hoofdstuk 2: Leven - leren - zich vormen Lerend leven/levend leren Polariteiten van leren Vier componenten Waartoe leren kan leiden Een uitgelezen weg Leren als volwassene Zich vormen Noten Hoofdstuk 3: Vormingswerk, een vak apart Een tegendraadse opstelling Kortdurende vormingsprogramma's Langlopende vormingsprojecten Ervaringsberichten Noten Hoofdstuk 4: De vormingswerker in beeld Vormingswerk gestalte geven De vormingsdeskundigheid ontvouwd De vormingswerker 'in vorm' Een positieve balans Ervaringsbericht Noten De fakkel overdragen
Volwassenenvorming --- Volwassenenvorming. --- Methodiek. --- volwasseneneducatie --- Adult education. Lifelong learning --- 374.7 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pastoraal --- #PBIB:2005.2 --- #gsdbP --- C6 --- volwassenen --- vorming --- vormingswerk --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- #KVHB:Volwasseneneducatie --- 493 --- andragogie --- volwassenenonderwijs --- volwassenenvorming --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- sociaal-cultureel werk --- 113883.jpg --- Volwassenenvorming ; Vlaanderen --- sociaal-cultureel werkers --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- sociaal-cultureel werk, volwasseneneducatie, permanente educatie, educatief verlof --- Volwasseneneducatie --- 374 --- Adulthood --- Psychological aspects --- Levenslang leren --- Vormingswerker --- Begeleiden --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Sociaal-cultureel werker --- Begeleiding --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pastoraal
Choose an application
volwasseneneducatie --- Adult education. Lifelong learning --- anno 1980-1989 --- Education permanente --- Permanente vorming --- 378.018.43 --- Adult education --- -Academic collection --- C8 --- verslaggeving --- vormingswerk --- volwassenen --- C6 --- vredesopvoeding --- multiculturele samenleving --- milieubeheer --- technologie --- energiebeleid --- sociaal-cultureel werk --- volwassenenvorming --- volwassenenonderwijs --- sociale opvoeding --- vredesbeweging --- sociaal-cultureel werkers, opleiding --- computers in het sociaal-cultureel werk --- #C9205 --- Onderwijs 37 --- Volwassenenonderwijs 373.7 --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- Adults, Education of --- Education of adults --- Education --- Continuing education --- Open learning --- Open universiteit. Permanente vorming aan de universiteit. Volwassenenopleiding --- Congresses --- Ideologie en politiek --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 374 --- 374.7 --- 375 --- 37.03 --- 327 --- Conferences - Meetings --- Volwasseneneducatie --- Sociaal-cultureel werk --- Milieu --- Arbeid --- Vrede --- Ontwikkeling --- Migratie --- Technologie --- Universiteiten --- Arbeidsmigratie --- Sociale agogiek --- Congresses. --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- 378.018.43 Open universiteit. Permanente vorming aan de universiteit. Volwassenenopleiding --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- Permanente vorming en volwasseneneducatie. --- Academic collection
Choose an application
In dit leerwerkboek sta je stil bij de verschillende functies van kleren. Je beschermt er jezelf mee, maar je onderscheidt je er ook mee van andere mensen. Je kleren tonen wie je bent. Maar maken de kleren de man of gaat het eerder om een wolf in schaapskleren? Er hangt immers altijd een letterlijk en figuurlijk prijskaartje aan kleren: je broek heeft misschien niet zo'n eerlijke weg afgelegd vooraleer hij in de winkel terechtkwam. Het is belangrijk om daarbij stil te staan. Dit leerwerkboek kruipt dus zeker niet in je kouwe kleren!
Didactics of religion --- zelfdoding --- leven --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- psychologie van leven en dood --- geluk --- arbeidsmarkt --- werkloosheid --- sociale economie --- levenslang leren --- biologische voeding --- consumptie --- klimaatveranderingen --- consumentengedrag --- arbeidsbelasting --- online werken --- tijdsbesteding --- flexibiliteit --- wereldgodsdiensten --- nieuwsberichtgeving --- journalistiek --- sociale media --- kleding --- mode --- Didactics of secundary education --- levensbeschouwing --- bijbelverhalen --- 485.6 --- project algemene vakken --- tijdsbeleving --- Religies --- culturen --- nieuws --- Kledij --- Eerlijke handel --- Ecologische voetafdruk --- Koopgedrag --- God --- werken --- Arbeid --- Godsdienst --- C6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.9 --- godsdienst --- klimaatverandering --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Mode --- Journalistieke ethiek --- Sociale media --- Mediawijsheid --- Toekomstperspectieven --- Godsbegrip --- Tijdsbesteding --- Vrijetijdsbesteding --- Voeding --- Consumptiemaatschappij --- Bijbelverhalen --- Jaïnisme --- Milieubewustzijn --- Natuurvoeding --- Arbeidsreglementering --- Rechtvaardigheid --- Rechten van de mens --- Werkloosheid --- Studeren --- Zingeving --- Zelfmoord --- Psychosociale problemen --- B-stroom --- Recreatie --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Bijbelverhaal --- Biologische voeding --- Drank --- Gezondheid --- Toekomstperspectief --- Mensenrechten --- Psychosociaal probleem
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Adult education. Lifelong learning --- cultureel werk --- Flanders --- Physical Education and Training --- #TS:KOMA --- C3 --- C6 --- 714 Sociaal-cultureel vormingswerk --- Tijdschrift --- Tijdschriften SAW --- sociaal cultureel werk --- volwasseneneducatie --- vormingswerk --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- Vormingswerk (sociaal-cultureel werk) --- Vormingswerk, organisatie en beleid --- 374.7 --- Nederland --- Vlaanderen --- agologie --- basiseducatie --- sociaal-cultureel werk --- volwassenenonderwijs --- volwassenenvorming --- vormingsbeleid --- Education, Physical --- Physical Education --- Physical Education, Training --- Media en communicatie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 492 --- 493.8 --- 37.013 --- 375 --- 374 --- #SBIB:316.334.5U34 --- #SBIB:316.334.5U43 --- duurzaamheid --- duurzame ontwikkeling --- 614.61 --- globalisering --- opbouwwerk --- Sociologie van stad en platteland: milieuproblematiek --- Sociologie van stad en platteland: milieubewegingen --- Milieubeleid; algemeen - Milieurecht; algemeen --- Sociaal-cultureel werk --- Volwassenenvorming --- Tijdschriften. --- Tijdschriften
Choose an application
In deze studie ontwikkelt de auteur eerst een nieuwe cultuursociologische benadering van het fenomeen verzuiling. Hij verbindt het proces van zuilvorming met de modernisering van de Westeuropese cultuur. Verzuiling was onder meer een antwoord op de doorbraak van de moderne consumptiecultuur en van professioneel-wetenschappelijke inzichten vanaf de tweede helft van de negentiende eeuw. Vervolgens gaat hij na hoe de katholieke zuil in Vlaanderen reageerde op de groeiende individualisering tijdens de recente naoorlogse periode. Almaar meer mensen stellen zich autonomer en onafhankelijker op tegenover voorgegeven tradities en tegenover de verwachtingen van instituties als het gezin of instellingen als de Kerk. Hoe kan een zuil deze tendens pareren ? Om deze vraag te beantwoorden onderzoekt hij vooral de verschuivingen in de publieke standpunten van de ACW-vormingsorganisaties omtrent het geloof, het gezin, de consumptie en de vrijetijdsbesteding. Dit leidt tot een genuanceerd antwoord op de vraag naar het contemporaine lot van de katholieke zuil in Vlaanderen. (Bron: covertekst)
Sociology of culture --- Belgium --- moderniteit --- Algemeen Christelijk Werkersverbond [Brussel] --- volwassenenvorming --- KWB --- KAJ --- KAV --- volwassenenvorming, verenigingen --- ACW (Christelijke Arbeidersbeweging) --- KAJ (Katholieke Arbeidersjeugd) --- KAV (Kristelijke Arbeidersvrouwenbeweging) --- VKAJ (Vrouwelijke Katholieke Arbeidersjeugd) --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- Vormingswerk (sociaal-cultureel werk) --- Vormingswerk voor jongeren --- 374.73 --- -37 <09> --- 329.3 --- 331.88 ACW --- #SBIB:316.331H370 --- #SBIB:316.331H372 --- doctoraatsverhandeling --- ACW Koepel van Christelijke Werknemersorganisaties / Mouvement Ouvrier Chrétien (1921-heden) --- KAJ (1924-heden) --- VKAJ (1925-1995) --- KWB (1941-heden) --- belangengroepen --- confessionele partij - verzuiling, politieke --- Koepel van Christelijke Werknemersorganisaties - ACW --- Godsdienst en verzuiling: algemeen --- Godsdienst en verzuiling in de socio-culturele sector --- Algemeen Christelijk Werkersverbond --- A.C.W. (Algemeen Christelijk Werkersverbond) --- ACW --- Ligue nationale des travailleurs chrétiens --- LNTC --- Christian Workers Movement (Belgium : Dutch-speaking) --- Mouvement ouvrier chrétien (Belgium) --- Algemeen Christen Werkersverbond van Belgie --- Algemeen kristen demokratisch verbond van België --- Church and labor --- politiek, binnenland --- Femma (1920-heden) --- KADOC (x) --- sociologie (x) --- verzuiling --- vormingswerk --- Academic collection --- #SBIB:316.7C140 --- 316:2 --- 37 <09> --- #A9401A --- 37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- 316:2 Godsdienstsociologie --- Godsdienstsociologie --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Algemeen Christelijk Werkersverbond. --- Theses --- 301.18 --- verenigingsleven --- individualisering --- Church and labor - Belgium. --- Sociologie --- Verenigingen --- Permanente vorming
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|