Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek wil de lezer inzicht bieden in de fundamentele betekenis van leren en van leren leren. Het illustreert op afdoende wijze dat de leervaardigheid van leerlingen sterk afhangt van de manier waarop de leerkracht zijn didactische opdracht interpreteert. De inhoud belicht heel wat mogelijkheden tot geïntegreerd onderwijs in plannen en organiseren, informatie opnemen, memoriseren, structureren en schematiseren, tekstvakken leren,zelfevaluatie en probleemoplossend denken. De voorgestelde ideeën en maatregelen leiden ertoe dat de passieve ingesteldheid van de leerling 'het leren overkomt mij' wordt omgebogen naar de actieve instelling 'leren is een activiteit die ik beheers'.
Leerlingbegeleiding. --- Studievaardigheden. --- Nederlands --- leren leren --- studiebegeleiding --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- didactiek --- 371.02 --- handleiding --- leraren --- onderwijs --- 450.8 --- Didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Informatie --- Leerkrachten --- Leren --- Leren leren --- Memoriseren --- Organiseren --- Plannen --- Probleemoplossend denken --- Structureren --- Zelfevaluatie --- Onderwijs --- leren leren (ler) --- Leerlingbegeleiding --- Studievaardigheden --- studiemethode --- 371.02 Didaktiek --(lager en middelbaar onderwijs) --- Didaktiek --(lager en middelbaar onderwijs) --- Methodiek van het studeren --- Studiemethoden --- Studiemethode
Choose an application
Breintrein 3.0 is een actieve gids door het boeiende land van leren leren. De uitgave biedt antwoorden op allerlei vragen zoals: welke veranderingen spelen zich af in mijn puberbrein en hoe ga ik daarmee om? Hoe maak én volg ik een eigen planning? Hoe leer ik grotere gehelen? Informatie en actieve oefeningen stimuleren de leerlingen om een eigen krachtige leermethode te ontwikkelen. In de geactualiseerde versie is er een sterkere online-ondersteuning met links naar nuttige websites, downloadbaar materiaal, oefeningen en wetenschappelijke updates. De leerlingen ontwikkelen gaandeweg belangrijke vaardigheden, zoals het opstellen en uitvoeren van een goede planning, het schematiseren van een tekst, efficiënt memoriseren ... Zo biedt Breintrein 3.0 een hele reeks aanknopingspunten voor betere leerresultaten. Leren leren in de 2e graad is een belangrijke schakel in het verwerven van meer leerzelfstandigheid op een aantal domeinen. Breintrein 3.0 begeleidt leerlingen bij het actief verwerven van nieuwe leermethodes en specifieke vaardigheden.
Leren leren --- C6 --- pedagogiek --- leerboeken --- secundair onderwijs --- leren leren --- 450.8 --- Schoolbooks - Didactic material --- Studievaardigheden --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- PXL-Education 2015
Choose an application
1. Je kunt het! Een boost voor je motivatie Hoe staat het met jouw motivatie? Je motivatiekillers te lijf Motivatieboosters: een keuze uit de positieve waaier2. Ben je al in topvorm? Goed voor je brein is goed voor jou Je bent wat je eet Rust en concentratie Je vrije tijd: op zoek naar de beste breintraining Slaap3. Hier gaat veel stof opwaaien! Snellezen Start: een eerste leestekst om je huidige snelheid te bepalen Eerste ronde: technieken om sneller te lezen Tweede ronde: slimmer lezen4. Je weg vinden in de stof. Greep krijgen op je cursussen Hoofd- en bijzaken onderscheiden Zelfstandig werk Groot, groter, grootst5. Mag ik mijn joker inzetten? Nieuwe vraagtypes en mondelinge examens6. De researchafdeling. Een onderzoeksopdracht uitwerken7. (Er is een tijd van) kiezen en (een tijd van) gaan! Afronden en doorstarten
Leren. --- Study methods --- leermethoden --- leren leren --- Higher education --- competenties --- C6 --- leerlingen --- leermiddelen --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- 450.8 --- leren --- motivatie --- studiemethode --- werkboek --- Leren leren --- Motivatie --- Studiemethode --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Studiemethoden --- Leren --- Plannen --- Examens --- 3e graad secundair onderwijs --- evaluatie --- examinering --- leerstoornissen --- onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- Planning --- Examen
Choose an application
Leerbeest 3.0 is een praktisch boek voor alle leerlingen van de 1e graad. Hoe plan je? Hoe kun je goede notities nemen? Hoe leer je je les? Hoe bereid je examens voor? Hoe verzamel je informatie om een werkje of spreekbeurt te maken? Hoe analyseer je je fouten? De succesuitgave is toe aan een derde update na tal van herdrukken! De inhoud werd volledig geactualiseerd op basis van nieuw wetenschappelijk onderzoek en speelt in op de nieuwste tendensen in het onderwijs. Bovendien wordt het gedrukte boek aangevuld met digitaal materiaal dat de leerling ondersteunt bij het uitwerken van een goede leerstrategie. De tekst is geschreven in een taal op maat van de leerling en verpakt in kleine deeltjes die vlot in de les kunnen worden geïntegreerd of door leerlingen zelfstandig kunnen worden verwerkt.
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- C6 --- leermiddelen --- leerlingen --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- 450.8 --- Leren leren --- Studiemethoden --- secundair onderwijs --- leerboeken --- leren leren --- Studiebegeleiding --- KHLIM --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2015 --- Secundair onderwijs --- Leren --- Plannen --- Examens --- 1e graad secundair onderwijs --- Didactic strategies --- zelfstudie --- leermethoden --- leren --- secundair onderwijs 1ste graad --- Studiemethode --- Planning --- Examen
Choose an application
Study methods --- Secondary education --- leren leren --- studiemethoden --- C3 --- handleiding --- secundair onderwijs (x) --- studie --- 450.8 --- Leren leren --- Secundair onderwijs --- 1e graad s.o. --- Conditie --- Geheugentraining --- Mindmapping --- Planning --- Stress --- leren leren (ler) --- Studiemethoden --- Kunst en cultuur --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e graad s.o
Choose an application
handleiding --- secundair onderwijs (x) --- studie --- 450.8 --- leren leren --- studiemethoden --- Leren leren --- Organiseren --- Plannen --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Planning --- leren leren (ler) --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Study methods --- Secondary education
Choose an application
Voor elk leerjaar/elke groep zijn er 8 leerladders (fiches voor de leerling) waarin telkens één aspect van leren leren behandeld wordt. Deze leerladders geven telkens een korte, duidelijke instructie. In het werkboekje vind je enkele werkblaadjes bij elke leerladder. Die bieden een waaier aan oefenkansen, waarbij de leerlingen de theorie omzetten in de praktijk, om zo het geleerde te integreren.
371.67 --- 373.3 --- C6 --- leermiddelen --- leermoeilijkheden --- lager onderwijs --- leerboeken --- leren leren --- 450.8 --- Leren leren --- 475.6 --- Studiemethode --- 474.21 --- Leren --- Studiemethoden --- Basisonderwijs --- 485.3 --- schoolboeken --- studiemethoden --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
C6 --- leermiddelen --- leerlingen --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- leren leren --- PXL-Education 2015 --- Didactic strategies --- zelfstudie --- leermethoden --- leren --- secundair onderwijs 1ste graad
Choose an application
Breintrein is een praktisch boek dat leerlingen aanzet om actief hun eigen leren te onderzoeken en te verbeteren. Via opdrachten, oefeningen en toepassingen op de eigen leerstof ontwikkelen leerlingen stap voor stap belangrijke vaardigheden zoals efficiënt memoriseren, het opstellen en uitvoeren van een goede planning of het schematiseren van een tekst. Daarnaast verwerven de leerlingen inzicht in hoe leren in het algemeen én voor henzelf werkt. Bovendien leren ze hoe ze zichzelf kunnen motiveren om stapsgewijs nieuwe leermethodes op te bouwen. Zo vormt Breintrein een sterke ondersteuning voor leerkrachten en leerlingen in de tweede graad als een schakel naar meer leerzelfstandigheid. Er kan klassikaal mee gewerkt worden, maar de leerlingen kunnen er ook individueel mee aan de slag
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Study methods --- C3 --- geheugen (x) --- handleiding --- middelbaar onderwijs (x) --- leren leren --- secundair onderwijs --- geheugen --- studiemethoden --- 450.8 --- leren leren (ler) --- Kunst en cultuur --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
C6 --- handleiding --- secundair onderwijs --- didactiek --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|