Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
België-Nederland : verschil moet er zijn
Author:
ISBN: 9056376969 Year: 2005 Volume: 8 Publisher: Rotterdam : Lemniscaat,


Book
Non-verbale communicatie : dat spreekt
Author:
ISBN: 9789048604609 Year: 2009 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deel 1: Verkopen is een werkwoord: zeker te weten alvorens te ageren Deel 2: De fundamentele kennisaspecten van communicatie Deel 3: Communicatie in een notendop! Deel 4: Communicatie en cultuur Deel 5: Communiceren met emoties Deel 6: Communiceren en emotionele intelligentie Deel 7: Spiegelen Deel 8: Typisch vrouwen en typisch mannen... Deel 9: Zitten of staan? Deel 10: Liegen... Deel 11: Verbaal communiceren Deel 12: Non-verbaal communiceren Deel 13: Communiceren met moeilijke en/of agressieve mensen Deel 14: Salestips vanuit communicatieoogpunt Deel 15: Dit stemt tot nadenken en werkt inspirerend


Book
Leidinggeven zonder bevelen : de outputmanager : een praktijkboek over leidinggeven vanuit visie
Authors: ---
ISBN: 9077432035 9789077432037 Year: 2006 Publisher: Leuven Schiedam LannooCampus Scriptum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deskundigen raken maar niet uitgeschreven over leidinggeven. Toch weet dit boek van Filip Vandendriessche en Jef Clement zich meteen te onderscheiden van de onophoudelijke stroom managementboeken: de auteurs spitsen zich vanuit hun eigen ervaringen voornamelijk toe op de praktijk. Het uitgangspunt is dat een leider vooral zijn medewerkers moet kunnen motiveren. Daarvoor zijn een duidelijke visie en goed afgelijnde doelen nodig. Vaak wringt daar het schoentje: managers focussen vaak te sterk op de input en nauwelijks op de output. Dat onderscheid komt grondig aan bod in het eerste hoofdstuk. Zodra ze het belang van output-denken er bij de lezer ingehamerd hebben laten de auteurs de verschillende doelniveaus waarmee managers moeten kunnen werken de revue passeren. Het belangrijkste deel van het boek hebben Vandendriessche en Clement echter gereserveerd voor het creëren van en het werken vanuit één welbepaalde visie. Tot slot komt ook de weerstand aan bod: het spreekt namelijk niet vanzelf dat alle medewerkers van een organisatie zo blij zijn met vernieuwing. Dankzij de vele voorbeelden en bijlagen is dit boek erg praktijkgericht. Het is geschreven in een heldere taal; bovendien ondersteunt de mooie lay-out de leesbaarheid. Het verdient de aandacht van zowel trainers als managers en kan ook dienst doen in het hoger onderwijs. (bron: De leeswolf)


Book
Het herexamen van een managementgeneratie : organisaties op zoek naar een nieuw evenwicht
Authors: ---
ISBN: 9034195635 Year: 1999 Publisher: Antwerpen Standaard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Management --- 65.01 --- Bedrijfsorganisatie --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Chaos Chaos --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Veranderingsmanagement --- informatietijdperk --- bedrijfsreorganisatie --- organisaties, gedrag --- psychologie, bedrijven --- Management ; algemeen --- managementorganisatie --- 658 --- 65.012.4 --- #A9907A --- Cerveau Hersenen --- Changement Verandering --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Management Management --- 366.4 --- Organisatieleer --- 005.7 --- human resources management --- leiding geven --- organisatieleer --- organisaties, verandering --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- management --- bedrijfsleer --- Organization theory --- Management. --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- INFORMATION --- Brain. --- Learning. --- Change management --- ORGANISATIONS --- Competences --- Competences management --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Cerebrum --- Mind --- Central nervous system --- Head --- Monograph

Listing 1 - 5 of 5
Sort by