Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Toen Nietzsche overstapte van handschrift naar typemachine werden zijn zinnen korter en zijn beweringen stelliger. De komst van de plattegrond zorgde ervoor dat we op grote schaal getraind werden in 'conceptueel nadenken'. De uitvinding van de klok heeft ons de deterministische manier van denken gebracht die uiteindelijk uitmondde in de industriële revolutie. Elk van deze uitvindingen bracht niet alleen nieuwe capaciteiten met zich mee, maar ook een nieuwe manier van denken die vaak pas later goed zichtbaar werd. Het internet is de nieuwste in een reeks uitvindingen die ook wel de 'gereedschappen van het brein' genoemd worden. Nicholas Carr, auteur van het veelbesproken artikel 'Is google making us stupid?' en van The Big Switch, buigt zich nu over de vraag hoe het internet ons van binnenuit aan het veranderen is. Gebruikmakend van nieuw onderzoek naar de plasticiteit van het brein en naar de werking van ons geheugen, toont hij op elegante wijze hoe het internet niet alleen 'nuttig gereedschap' oplevert, maar ook voor een deel onze identiteit en de structuur van onze hersenen aan het veranderen is. Carr introduceert hiermee een nieuwe dimensie in de discussie over de gevolgen van het internet.
Internet --- Internet. --- Neuropsychology. --- Psychologie. --- Physiological effect. --- Psychological aspects. --- Developmental psychology --- Computer architecture. Operating systems --- Neuropsychology --- Neurophysiology --- Psychophysiology --- DARPA Internet --- Internet (Computer network) --- Wide area networks (Computer networks) --- World Wide Web --- Physiological effect --- Psychological aspects --- Neuropsychologie --- Psychologie --- Informatieverwerking --- Beïnvloeding --- Hersenen --- Man --- Volwassene
Choose an application
Zowat alle organisaties, zowel in de profit als in de social profit, opereren in een veranderende, turbulente omgeving. Staande blijven is een kwestie van het produceren en aanbieden van kwaliteitsvolle goederen en diensten, die in grote mate kennisintensief zijn. Medewerkers zijn dan ook "kenniswerkers" aan wie steeds meer en hogere eisen qua competenties en blijvende ontwikkeling worden gesteld. Hen aantrekken en vooral hen goed inzetten en houden, vereist dat werkend leren en lerend werken dagelijks hand in hand gaan. Dat op een geïntegreerde wijze tot stand brengen in een hedendaagse organisatie is de uitdaging van een strategisch ingebed leer- en VTO-beleid - Vorming, Training, Opleiding. Werk maken van leren biedt een visie en aanpak voor het voeren van een strategisch leer-en VTO-beleid. Zo komen onder meer aan bod: competentie- en talentmanagement, kennismanagement, redenen om te investeren in VTO, duurzame leerpatronen, VTO-beleidsplannen voor organisaties en medewerkers, optimalisering van opleidingen en het bevorderen van werkplekleren. Het boek is een praktische gids voor wie betrokken is bij het beleid van leren en VTO in organisaties: o.a. directies, VTO-coördinatoren, personeelsverantwoordelijken en opleidingsmanagers. Het biedt een leidraad voor het opstarten en verder optimaliseren van het leren binnen de eigen organisatie. Daarbij combineert het een wetenschappelijk onderbouwde benadering met een grote vertrouwdheid met de dagelijkse praktijk.
Competentiemanagement. --- VTO-beleid (Vorming Training Opleiding) --- Personnel management --- kennismanagement --- talentmanagement --- Planning (firm) --- Adult education. Lifelong learning --- organisatiestrategieën --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- 65.012 --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.2A86 --- Formation Opleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Talentmanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Bedrijfsopleidingen --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Personeelsbeleid --- 367.2 --- 450.7 --- Competentiegericht onderwijs --- Leren --- Personeelsbeleid --- Professionalisering --- Training --- Werkplekleren --- competenties --- werkplekleren --- Levenslang leren --- 366.4 --- Competentiemanagement --- Kennismanagement --- Management strategie organisatie kennis leren --- 65.012 Methods --- Methods --- Onderwijs en economie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Opleiding en bijscholing --- Management ; algemeen --- PHL-Central Office 12 --- levenslang leren --- vorming --- Opleidingen --- Personeelsmanagement --- Talentontwikkeling --- Volwassenen --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Opleiding --- Volwassene --- Arbeidsmarkt --- Training (sport) --- Training (vorming)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|