Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
heilsdenken --- educatie --- spirituele pedagogiek --- holistisch onderwijs --- NLP
Choose an application
De steinerschool: dan hebben we het enerzijds over mooie slagzinnen, wervende teksten, sfeervolle verhalen en gezellige opendeurdagen of schoolfeesten. Anderzijds zijn er de veel voorkomende knelpunten: pseudowetenschappelijke leringen, absurde straffen, omstreden leermethodes, autoriteit van de leraar, temperamentenleer, karma en reïncarnatie, het label 'sekte', enzovoort. Dit en nog veel meer behoort ontegensprekelijk tot het beeld van de steinerschool anno 2009. Ramon De Jonghe (Herentals, 1969) is vader van vier kinderen waarvan er drie naar de steinerschool gingen. Hij studeerde aan een antroposofische hogeschool, was opvoeder en bestuurslid in een steinerschool en medewerker in een bibliotheek van de Rudolf Steiner Academie. (Bron: www.uniboek.be)
102977.jpg --- Antropsofisch onderwijs --- steinerschool --- Steiner --- didactische antroposofie --- rassenleer --- pedagogie --- onderwijs
Choose an application
Scandinavian literature --- PXL-Education 2018 --- secundair onderwijs --- fictie --- vanaf 15 jaar --- sekten --- Snow White trilogie
Choose an application
Christendom --- Nederland --- Christelijke organisaties --- ethiek --- verzuiling --- Kerkelijke organisaties --- parakerkelijke organisaties --- Media --- Onderwijs --- vorming
Choose an application
nieuwetijdskinderen --- gezin --- onderwijs --- hulpverlening --- spiritueel mensbeeld --- gedrag --- intuïtie --- leerproblemen --- gedragsproblemen --- dyslexie --- ADHD --- autisme --- Platform Nieuwetijdskinderen --- Nederland
Choose an application
Op basis van veldonderzoek waarbij gedurende vier opeenvolgende schooljaren zowel individuele als klasgesprekken werden gevoerd met leerlingen van het basis- en secundair onderwijs van Scholengroep Brussel, wordt in dit boek een overzicht geboden van de bezorgdheden en verzuchtingen van kinderen en jongeren. Montasser Alde'emeh hield openhartige gesprekken met leerlingen, van het eerste leerjaar lager onderwijs tot het laatste jaar secundair onderwijs, over identiteit, persoonlijke bekommernissen, culturele verschillen, racisme, gender, religieuze denkbeelden en geopolitieke problematieken, waarbij hij hen voortdurend aanzette tot kritische zelfreflectie. Deze gevoelige thema's werden door hem geordend en geanalyseerd volgens vier grote assen: identiteit, socio-economische achtergrond, religieuze en culturele aanhorigheid, en geopolitieke betrokkenheid.Werner de Saeger voorzag de thema's van een theoretisch/academische omkadering rond het herkennen van veelvoorkomende denkfouten, het belang van mensenrechtenonderwijs en de noodzaak om in een pluralistische samenleving religieuze tradities te contextualiseren en cultureel te benaderen. Deze kaders lopen duidelijk zichtbaar als een tweede laag doorheen het werk, waardoor het op twee manieren kan worden gelezen.Dit boek wil concrete pedagogische en didactische handvaten aanreiken aan directeurs, zorgcoördinatoren, leerlingbegeleiders, opvoeders en leerkrachten om via grensverleggende en interactieve gesprekken positief in te spelen op de groeiende diversiteit van de leerlingenpopulatie in Brussel, de Vlaamse rand en de Vlaamse centrumsteden. https://www.aspeditions.be/nl-be/book/in-dialoog/17973.htm
PXL-Central Office 2020 --- onderwijs en maatschappij --- identiteit --- multiculturele samenleving --- Didactics --- DIversiteit --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of religion --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Diversiteit --- 742 Scholieren en studenten --- Intercultureel onderwijs --- Sociology of education --- Research on teaching --- Didactics of social education --- concentratiescholen --- interactief onderwijs --- maatschappelijke vorming --- leerlingenparticipatie --- waardenonderwijs --- klassengesprekken --- kritisch denken --- allochtone jongeren --- argumenteren --- evaluatie (onderwijs) --- discussiemethoden --- intercultureel onderwijs --- culturele diversiteit --- Onderwijs --- Mensenrechten --- Didactiek --- Identiteit --- Vrouwenrechten --- Godsdienst --- Democratisch onderwijs --- Gender --- Racisme --- Geopolitiek --- radicalisering --- basis- en secundair onderwijs --- bezorgdheden en verzuchtingen van kinderen en jongeren --- culturele verschillen --- racisme --- gender --- religieuze denkbeelden --- geopolitieke problematieken --- kritische zelfreflectie --- socio-economische achtergrond --- religieuze en culturele aanhorigheid --- geopolitieke betrokkenheid --- denkfouten --- mensenrechtenonderwijs --- pluralistische samenleving --- religieuze tradities --- pedagogie --- didactiek --- diversiteit van de leerlingenpopulatie
Choose an application
Heel veel scholen, leerkrachten, CLB-medewerkers, ouders, leerlingen? hebben vragen over hoe je in de praktijk best omgaat met allerlei vragen die een religie als islam oproept. Wat is voor moslims halal (toegestaan) en wat niet, en waarom? En hoever moet je gaan om daaraan tegemoet te komen op school? Wat met de vraag naar gescheiden zwemmen, hoofddoeken, halal eten, islamitische feestdagen? In hoeverre hou je rekening met de islam in de inhoud van de leerstof? Wat zijn mogelijke tekenen van radicalisering en hoe ga je daarmee om?Khalid Benhaddou, imam en deradicaliseringsexpert, legt uit wat de religieuze en culturele achtergrond en waarde is van wat (sommige) moslims vragen of hoe ze zich gedragen. Emilie Le Roi werkt als 'aanspreekpunt deradicalisering en polarisering' voor het departement Onderwijs en Vorming en bekijkt wat de regelgeving zegt. Samen komen ze tot een weloverwogen en bruikbaar advies.(https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/halal-of-niet)
Intercultureel onderwijs. --- Sociology of religion --- Islam --- multiculturele samenleving --- didactiek --- Sociology of education --- Flanders --- intercultureel onderwijs --- onderwijs --- 454.6 --- islam --- 37.014 --- 2 --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijs en maatschappij --- onderwijs en allochtonen --- Islambeleving --- Islam ; Vlaanderen --- Intercultureel onderwijs --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.331H421 --- #SBIB:316.331H344 --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Morfologie van de godsdiensten: Islam --- Godsdienst en onderwijs --- Onderwijs --- Voeding --- Sport --- Hoofddoek --- Feestdagen --- Radicalisering --- Wetgeving --- Ramadan --- Ouderparticipatie --- 371 <493-17> --- 297.15 --- 297 <493> --- 371.014.2 --- 371.014.2 Onderwijs. Schoolonderwijs --(maatschappelijke betekenis) --- Onderwijs. Schoolonderwijs --(maatschappelijke betekenis) --- 297 <493> Islamisme. Mahométisme--België --- 297 <493> Islam. Mohammedanisme--België --- Islamisme. Mahométisme--België --- Islam. Mohammedanisme--België --- 297.15 Islam: ethiek; religieuze wetten --- Islam: ethiek; religieuze wetten --- 371 <493-17> Onderwijs. Schoolwezen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijs. Schoolwezen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 370 --- Feestdag --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Technologie --- Media --- Kleuter --- Drank --- Gezondheid --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- islamregels --- de vier wetscholen --- bezwaar tegen het volgen van de lessen wegens de inhoud van de leerstof --- activiteiten buiten de schoolmuren --- het vak levensbeschouwing en interlevensbeschouwelijke competenties --- de Ramadan --- afwezigheden op school omwille van overlijden van een familieilid, religieuze feestdagen en het gebed --- conflicten op school met leerlingen en of ouders --- radicalisering --- leerlingenbegeleiding --- medische consulten --- genitale verminking --- gedwongen (kind)huwelijken --- de hoofddoek --- ouderbetrokkenheid --- ouderparticipatie --- Ouderbetrokkenheid --- Leerlingbegeleiding --- Polarisering --- Diversiteit --- Godsdienstfanatisme
Choose an application
#GGSB: Psychologie --- C6 --- intelligentie (x) --- zingeving --- Spirituele intelligentie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Psychologie --- emotionele intelligentie --- traditionele intelligentie --- spirituele intelligentie --- tests
Choose an application
Islam --- gebedsruimten --- moskeëen --- imams --- rituelen --- cultuur --- voeding --- gezondheidszorg --- economie --- onderwijs --- belangenbehartiging --- poltiek --- media --- Nederland --- gids --- adressen --- woordvoerders
Choose an application
Krishnamurti --- biografie --- pacifisme en milieu --- menselijke betrekkingen --- de relatie Krishnamurti — Rajagopal --- fysica --- opvoedng en onderwijs --- mutatie in het brein --- healing --- sensitiviteit --- zintuigen --- meditatie --- de natuur
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|