Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het begeleiden van praktijkonderzoek is een praktische handleiding voor docenten die studenten begeleiden bij hun (afstudeer)onderzoek. Het biedt docenten niet alleen theorie over het begeleiden van praktijkonderzoek, maar ook veel nuttige tips die direct kunnen worden toegepast in de praktijk. Docenten vinden in deze uitgave onder andere informatie over: • het begeleiden van onderzoek per fase; • het selecteren en begeleiden van zowel individuele studenten als groepen; • timemanagement; • het beoordelen van het onderzoeksverslag, presentaties en studiehouding. Website met extra's Op de bijbehorende website www.hetbegeleidenvanpraktijkonderzoek.nl staat extra informatie, zoals handige formulieren en logboeken, en literatuur over effectief communiceren en het ontwikkelen van een onderzoekende houding bij studenten.
Science --- Methods in social research (general) --- Higher education --- hogescholen --- praktijkonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden
Choose an application
Het Basisboek Enquêteren: - geeft aanwijzingen voor het voorbereiden en afnemen van enquêtes; - is geschreven voor studenten in het hbo en wo, maar is ook interessant voor professionals' - vereist geen specifieke voorkennis. Het Basisboek Enquêteren behandelt de praktische voorbereidingen voor het verzamelen van gegevens via een enquête: - het formuleren van 'goede' vragen en het bedenken van de 'juiste' antwoordalternatieven; - vormgeving en lay-out van een enquête; - specifieke vaardigheden voor het mondeling afnemen van enquêtes. Ieder hoofdstuk start met de leerdoelen en eindigt met alle begrippen die in dat hoofdstuk zijn behandeld. De theorie wordt met voorbeelden toegelicht en voorzien van praktische tips. Door gerichte opdrachten kan de gebruiker stap voor stap aan de opzet van een eigen enquête werken.Herdruk van dit deel van de basisboekenserie van Baarda en De Goede over het opzetten en uitvoeren van onderzoek. Dit basisboek over enquêteren is een zeer praktisch geschreven handleiding. Het is vooral bedoeld voor studenten aan hbo en universiteit. Het hele traject van een enquête afnemen wordt behandeld. Hoe verricht je veldwerk, wat is het verschil tussen open en gesloten vragen, de neutrale opstelling van de enquêteur: het komt allemaal aan bod. Met veel vraagvoorbeelden, waarbij vooral de 'foute' voorbeelden erg verhelderend zijn. Opgezet als een echt studieboek met vragen tussen de alinea's door, ruimte om daar zelf de antwoorden te noteren en een samenvatting na ieder hoofdstuk. Inhoudsopgave : Antivoorbeeld van een vragenlijst 1. Wat is enquêteren? 2. Vragen formuleren 3. Antwoordalternatieven formuleren 4. Afronding van de enquête 5. Voorbereiding van het veldwerk 6. Een mondelinge enquête afnemen
Enquêtes. --- marktonderzoek --- enquêtes --- Methods in social research (general) --- vragenlijsten --- 303.62 --- #KVHB:Enquete --- #KVHB:Vragenlijsten --- 301.08 --- enquête --- vragenlijst --- 300.6 --- 499.4 --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- Enquêtes --- Interview --- 303 ) Methode in de sociale wetenschappen --- Onderzoek --- onderzoek --- 311.21 --- S20080043.JPG --- 303.62 Enqueteren. Interviews. Ondervragen --(sociaal onderzoek) --- Enqueteren. Interviews. Ondervragen --(sociaal onderzoek) --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Mondelinge communicatie --- Shipping --- scheepvaart --- Kwantitatief onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Methodologie --- Technieken --- Enquête --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
In 'Dit is onderzoek' worden in vier stappen de essentie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek behandeld: Stap 1: de probleemformulering. Stap 2: het onderzoeksontwerp. Stap 3: de dataverzameling. Stap 4: de verwerking en analyse van en de rapportage over de onderzoeksgegevens
kwantitatief onderzoek --- sociologisch onderzoek --- Praktijkonderzoek --- 303 ) Methode in de sociale wetenschappen --- onderzoeksvaardigheden --- 450.49 --- S20090828.JPG --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- 001.891 --- 300.6 --- kwalitatief onderzoek --- Onderzoek --- Research (onderzoek) --- 303.4 --- onderzoek --- onderzoeksmethoden --- 303.1 --- Statistieken --- Kwalitatief onderzoek --- sociaal onderzoek --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Science policy --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- Higher education --- wetenschappelijk onderzoek
Choose an application
Het Basisboek Interviewen: - geeft aanwijzingen voor het afnemen van interviews; - is geschreven voor studenten in het hbo en wo, maar is ook interessant voor professionals. - voor iedereen die in het kader van zijn werk open interviews moet afnemen. - Vereist geen specifieke voorkennis. Het Basisboek Interviewen behandelt de voorbereidingen voor en het afnemen van een interview. In dit boek wordt onder meer ingegaan op de soorten interviews, de voorbereiding op het interview, de start, afronding, het doorvragen, de rol van (non-)verbale communicatie en het omgaan met stiltes. Ook gaat het in op storende factoren als bijvoorbeeld een geÂnterviewde die zichzelf tegenspreekt. De meerwaarde van dit boek is gelegen in de vele praktijkvoorbeelden die de theorie ondersteunen. Daarnaast is ook de vormgeving zeer uitnodigend met samenvattingen na elke paragraaf, voorbeeldinterviews en opdrachten. Het boek is levendig en helder geschreven en het biedt genoeg munitie voor een goed basisinterview. Basisboek Interviewen gaat in op de voorbereidingen voor en het afnemen van een interview. Het boek opent met een interview over belangrijke keuzes die mensen in hun leven maken. Dit thema vormt de rode draad aan de hand waarvan het Basisboek vele aspecten van het open interview toelicht. Uitgebreid aan de orde komen: het hanteren van stiltes, het maken van samenvattingen, het doorvragen en het reageren op moeilijke situaties. Veel voorbeelden illustreren de theorie. Tevens wordt in globale zin toegelicht hoe het gespreksmateriaal verwerkt en geanalyseerd kan worden Inhoudsopgave : 1. Wat is een interview? 1.1. Inleiding 1.2. Wat is een open interview? 1.3. Welke soorten interviews zijn er? 1.4. Hoe zit het met de betrouwbaarheid en geldigheid van een interview? 2. Hoe bereid ik mij voor op een interview? 2.1. Hoe stel ik een topiclijst op? 2.2. De introductie van een topic 2.3. Hoe werf ik mensen voor mijn interview? 2.4. Training en instructie van de interviewer? 2.5. Hoe maak ik een interviewschema? 2.6. Het proefinterview 3. Hoe begin ik het interview en hoe ga ik verder? 3.1. Hoe leid ik het interview in? 3.2. Waar moet ik op letten bij het stellen van (begin)vragen? 3.3. Welke reacties kan ik krijgen op mijn (begin)vraag? 3.4. Hoe ga ik verder? 3.5. Hoe rond ik het interview af? 4. Wanneer moet ik doorvragen en hoe doe ik dat? 4.1. Wanneer vraag ik door? 4.2. Hoe kan ik doorvragen? 5. De stilte en de samenvatting : hoe hanteer ik die? 5.1. De stilte 5.2. De samenvatting 6. Moeilijke situaties : hoe reageer ik flexilbel? 6.1. Enkel veelvoorkomende situaties : hoe reageer ik? 6.2. Wat kan ik beter niet doen?
Interviewtechnieken. --- onderzoeksmethoden --- interviewtechnieken --- Science --- Qualitative methods in social research --- 303.6 --- #SBIB:303H32 --- #KVHA:Interview --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Onderzoeksmethodologie --- #KVHA:Statistiek --- #KVHB:Interview --- 499.4 --- interviews --- 300.6 --- interview --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- Interview --- Interviews --- Onderzoek --- Bevragen --- Enquêteren --- Wetenschappelijk onderzoek --- statistiek --- S20080066.JPG --- sociaal onderzoek --- 303.6 Verzamelen van gegevens. Feiten verzamelen --(sociaal onderzoek) --- Verzamelen van gegevens. Feiten verzamelen --(sociaal onderzoek) --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Mondelinge communicatie --- 007.1 --- 301.08 --- Wetenschap --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Massacommunicatie --- communicatie --- Mass communications --- Kwantitatief onderzoek --- Enquêtes --- Methodologie --- Technieken --- Enquête --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
History of the United Kingdom and Ireland --- Scotland --- Ecosse --- Economic conditions --- Periodicals. --- History --- Social life and customs --- Conditions économiques --- Périodiques --- Histoire --- Moeurs et coutumes --- Périodiques. --- Sociaal-economische geschiedenis. --- Wirtschaftsgeschichte. --- Sozialgeschichte. --- Schottland. --- Écosse --- Mœurs et coutumes --- Business, Economy and Management --- Economics
Choose an application
sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- statistics --- Science --- Didactic evaluation --- Information systems --- Mathematical statistics --- reporting --- research [function] --- interviews --- onderzoeksmethoden --- observation --- Methods in social research (general) --- Qualitative methods in social research --- Wetenschappelijk onderzoek --- 001.891 --- 303.023 --- 301.08 --- methodologie --- wetenschappelijk onderzoek --- 300.6 --- data-analyse --- interview --- observeren --- onderzoek --- onderzoeken --- onderzoeksontwerp --- Beschrijvend onderzoek --- Chi-kwadraat --- Correlatiecoëfficiënt --- Dataverzameling --- Experimenteel onderzoek --- Exploratief onderzoek --- Frequenties --- Gegevensverzameling --- Interview --- Nederlands, rapporteren --- Observatie --- Onderzoek --- Populatie --- Probleemstelling --- Quasi-experimenteel onderzoek --- Rapporteren --- Steekproef --- Survey-onderzoek --- T-waarde --- 003 --- wetenschappelijk onderzoek (gez) --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Kwantitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Diagnose --- Methodologie --- Technieken --- 303.023 Kwantitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschap --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Didactische evaluatie --- Wiskundige statistiek --- Informatiesystemen --- statistiek --- wetenschappelijk onderzoeken --- verslaggeven --- observatie --- Shipping --- scheepvaart --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
welzijnswerk --- sociaal werk --- Social welfare methods --- Social Welfare --- Social Work --- Social service --- Service social --- Periodicals. --- Case studies --- Periodicals --- Psychological aspects --- Etudes de cas --- Périodiques --- Aspect psychologique --- Social Welfare. --- Social Work. --- Pratique --- Social Sciences --- General and Others --- Sociology. --- Law --- Crime, Criminology and Law Enforcement --- Sociology --- Social Sciences.
Choose an application
Sociology of social care --- Sociology --- sociaal werk --- United States --- Social Medicine --- Social Work --- Social Work, Psychiatric --- Social service --- Service social --- Periodicals. --- Périodiques --- Social Work. --- Social Problems. --- Sociology. --- Social service. --- Periodicals --- Law --- Social Sciences --- Crime, Criminology and Law Enforcement --- Community Based Awareness and Relief Service --- General and Others --- Public Policy & Administration --- United States of America
Choose an application
Op school krijgen we les in scheikunde, wiskunde en geschiedenis, maar het moeilijkste vak, 'hoe verhoud ik mij tot de ander?', wordt niet gegeven. Door schade en schande worden we... handig. Maar of dat wijs is? We zijn aan onszelf gewend en vinden onszelf de maatstaf der dingen, maar ons gedrag is niet zo normaal als we onszelf voorhouden. Ons gedrag leren we van mensen, zoals onze ouders, die zelf ook zijn vastgelopen in hun manier van communiceren. Veel problemen houden we zelf in stand zonder ons eigen gedrag nog ter discussie te stellen. Alle gedrag is communicatie is geschreven voor iedereen die meer wil weten over hoe hij communiceert en wat hij of zij er nog voor invloed op kan hebben. De doorgewinterde communicatiedeskundige vindt hier een herwaardering van de fundamenten waar de meeste communicatietheorieën van vandaag de dag (valselijk) op zijn gebaseerd. Voor de eerste keer worden in één boek de drie grote revoluties in het denken over communicatie samengebracht. Ze worden met voorbeelden en toepassingen gelardeerd
communicatietheorieën --- Semiotics --- communicatiewetenschappen --- Social psychology --- interpersonele communicatie --- communicatie --- sociaal gedrag --- Mass communications --- Communicatie --- Gedrag --- Gedragscodes --- Gedragsleer --- Communicatiesociologie --- Macht --- Communicatiestoornissen --- Systeemdenken --- Psychiatrie --- Psychologie --- Interpersoonlijke communicatie --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Sociale psychologie --- 316.77 --- Techniek --- Transactionele Analyse --- Communicatieleer --- Communicatietechnieken --- Communicatietheorie --- Non-verbale communicatie --- S2007356.JPG --- 007 --- Gedragscode --- Gedragswetenschap --- Communicatiestoornis --- Man --- Volwassene
Choose an application
Youth --- Adolescence --- Jeunesse --- Periodicals. --- Périodiques --- Jongeren. --- Sociaal gedrag. --- Social aspects --- Periodicals --- Arts and Humanities --- Business, Economy and Management --- Law --- Social Sciences --- Education & Careers --- Society and Culture --- Economics --- Crime, Criminology and Law Enforcement --- General and Others --- Youth. --- Social aspects. --- Child & Youth Development --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|