Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
In Nederland komen mensen met verschillende sociale en culturele achtergronden elkaar tegen op kantoor, in de tram of in de sportschool. Soms leven en werken zij daadwerkelijk samen, vaak ook lijken ze langs elkaar heen te leven. En soms leiden vooroordelen, misverstanden en angst voor het onbekende tot spanningen. Dit heeft geresulteerd in een bezinning op identiteit en een integratiedebat. Interculturele samenwerking in organisaties biedt de lezer vaardigheden en inzichten om juist voordeel te halen uit culturele diversiteit. Het boek beschrijft concrete technieken voor de (toekomstige) professional om inclusief beleid te implementeren, te werken in divers samengestelde teams en om te gaan met culturele dilemma's. Thema's als globalisering, identiteit, verhouding wij/zij, begrip van culturen en (tegengaan van) discriminatie komen diepgaand aan bod. De theorie en de technieken worden verduidelijkt met voorbeelden uit de praktijk en er zijn reflectievragen, tussenvragen en toepassingsopdrachten. Het boek is geschikt voor alle hbo-opleidingen waarbij interactie, communicatie en organisatiedynamiek een rol spelen. Deze herziene druk bevat actuele thema's, zoals de globale arbeidsmarkt, reshoring als vervolgstap op outsourcing en het jihadisme in de westerse samenlevingen. Ook is de theorie geactualiseerd met de vijfde cultuurdimensie van Hofstede, wordt er dieper ingegaan op Pinto's onderscheid tussen F- en G-culturen en is het vraagstuk van de grenzen aan de vrije meningsuiting in een breder kader geplaatst. De website bevat antwoorden bij de opdrachten, rollenspelen en checklists. Dr. Herman Blom was hoofddocent aan de Hanzehogeschool Groningen en werkte aan de Hochschule Osnabrück. Sinds 2011 is hij directeur Academisering bij Stenden Hogeschool. Daarnaast is hij consultant op het gebied van Nederlands-Duitse samenwerking.
Interculturele communicatie. --- Interne communicatie --- Ondernemingen. --- diversiteitsbeleid --- #KVHA:Interculturele communicatie; Nederlands --- Interne communicatie ; ondernemingen --- S20110147.jpg --- diversiteitsmanagement --- Multiculturaliteit --- Multiculturele samenleving --- Diversiteit --- Interculturele communicatie --- #SBIB:309H023 --- #SBIB:309H250 --- #KVHB: Interculturele communicatie --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- 328.7 --- 366.42 --- discriminatie --- diversiteit --- globalisering --- internationalisering --- racisme --- Samenwerking --- Interculturele en internationale communicatie --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Allochtone groepen --- 658.3 --- interculturaliteit --- intercultureel management --- Sociology of culture --- Sociology of organization --- Sociology of minorities --- interculturele communicatie --- cultuurverschillen --- Netherlands --- ondernemingen. --- PXL-Business 2014 --- culturele diversiteit --- Organization theory --- Mass communications --- organisatiemanagement --- communicatie --- Multiculturalisme --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
"All students taking laboratory courses within the physical sciences and engineering will benefit from this book, whilst researchers will find it an invaluable reference. This concise, practical guide brings the reader up-to-speed on the proper handling and presentation of scientific data and its inaccuracies. It covers all the vital topics with practical guidelines, computer programs (in Python), and recipes for handling experimental errors and reporting experimental data. In addition to the essentials, it also provides further background material for advanced readers who want to understand how the methods work. Plenty of examples, exercises and solutions are provided to aid and test understanding, whilst useful data, tables and formulas are compiled in a handy section for easy reference"--
Error analysis (Mathematics) --- Erreurs, Théorie des --- Error analysis (Mathematics). --- Erreurs, Théorie des --- wetenschappelijk onderzoek --- Science --- Errors, Theory of --- Instrumental variables (Statistics) --- Mathematical statistics --- Numerical analysis --- Statistics
Choose an application
Assesment in onderwijs geeft een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op het vlak van assessment. Ook worden de consequenties voor het huidige onderwijs in kaart gebracht. Er wordt aandacht geschonken aan de kwaliteit van nieuwe assessmentvormen en de criteria die hiervoor wenselijk zijn. De auteurs geven een overzicht van diverse assessmentvormen, geven richtlijnen voor het gebruik en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Ten slotte is er aandacht voor concrete uitwerking op opleidingsniveau. Uit verschillende instellingen wordt het proces en de concrete invulling van de curriculuminnovatie gericht op het toepassen van een aangepaste assessment beschreven en met voorbeelden geillustreerd. Inhoud: 1. Nieuwe ontwikkelingen: de assessmentcultuur; 2. Assessment: betekenis en assessmentvormen; 3. Kwaliteit van assessment: de bruikbaarheid van klassieke toetsen binnen student gericht en competentiegericht onderwijs. 4. De actuele kwaliteit van assessment; ontwikkeling in de edumetrie; 5. De OverAll Toets: assessment van competenties; 6. Innovatie en nieuwe toetsvormen in de praktijk; 7. Assessment centers als onderdeel van een competentiegerichte leeromgeving; 8. Studentbetrokkenheid in toetsing door peer-assessment; 9. Portfolio's: een instrument voor toetsing en begeleiding, 10. Toets- en assessmentbeleid op opleidingsniveau en praktische richtlijnen.
Evaluatietechnieken --- Assessment centers --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiegericht leren. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Nederland. --- Handboeken en inleidingen. --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- onderwijs --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Assessment-center-methode --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- #PBIB:2003.3 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Toetsen --- 371.25 --- assessment --- portfolio's --- toetsen --- 454.4 --- competenties --- evaluatie --- krachtige leeromgevingen --- probleemgestuurd leren --- studentgecentreerd onderwijs --- vaardigheden --- 371.26 --- 378.1 --- 450.46 --- 489.4 --- 489.54 --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- examen --- examens --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- leerprocessen --- onderwijsvernieuwing --- pedagogie --- secundair onderwijs --- toetsvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Portfolio's --- Studentgericht onderwijs --- Toetsen --- 489.54 )* Examens --- competenties (gez) --- peer assessment --- studentenbegeleiding (gez) --- Assessment --- Competenties --- Evaluatie ; onderwijs --- Evaluaties --- Kwaliteit --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijsmethoden --- Portfolio --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties; onderwijs --- Evaluatie --- Onderwijsevaluatie --- Onderwijsstrategieën --- 042647.jpg --- Assessment: hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- leermethoden --- leerplanontwikkeling --- leerproces --- studentenbegeleiding --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didactische evaluatie --- organisatie van het hoger onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 371 --- Onderwijsonderzoek --- Teaching --- Onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiemethoden --- Examineren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Examen --- Competentie --- Studiemethode --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|