Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Interculturele samenwerking in organisaties
Author:
ISBN: 9789046900840 9046900843 Year: 2008 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Nederland komen mensen met verschillende sociale en culturele achtergronden elkaar tegen op kantoor, in de tram of in de sportschool. Soms leven en werken zij daadwerkelijk samen, vaak ook lijken ze langs elkaar heen te leven. En soms leiden vooroordelen, misverstanden en angst voor het onbekende tot spanningen. Dit heeft geresulteerd in een bezinning op identiteit en een integratiedebat. Interculturele samenwerking in organisaties biedt de lezer vaardigheden en inzichten om juist voordeel te halen uit culturele diversiteit. Het boek beschrijft concrete technieken voor de (toekomstige) professional om inclusief beleid te implementeren, te werken in divers samengestelde teams en om te gaan met culturele dilemma's. Thema's als globalisering, identiteit, verhouding wij/zij, begrip van culturen en (tegengaan van) discriminatie komen diepgaand aan bod. De theorie en de technieken worden verduidelijkt met voorbeelden uit de praktijk en er zijn reflectievragen, tussenvragen en toepassingsopdrachten. Het boek is geschikt voor alle hbo-opleidingen waarbij interactie, communicatie en organisatiedynamiek een rol spelen. Deze herziene druk bevat actuele thema's, zoals de globale arbeidsmarkt, reshoring als vervolgstap op outsourcing en het jihadisme in de westerse samenlevingen. Ook is de theorie geactualiseerd met de vijfde cultuurdimensie van Hofstede, wordt er dieper ingegaan op Pinto's onderscheid tussen F- en G-culturen en is het vraagstuk van de grenzen aan de vrije meningsuiting in een breder kader geplaatst. De website bevat antwoorden bij de opdrachten, rollenspelen en checklists. Dr. Herman Blom was hoofddocent aan de Hanzehogeschool Groningen en werkte aan de Hochschule Osnabrück. Sinds 2011 is hij directeur Academisering bij Stenden Hogeschool. Daarnaast is hij consultant op het gebied van Nederlands-Duitse samenwerking.


Book
A student's guide to data and error analysis
Author:
ISBN: 9780521134927 9780521119405 0521134927 0521119405 9780511921247 9781139079822 1139079824 9781139077538 1139077538 9781139082099 1139082094 0511921241 1107083427 110721310X 1283110903 1139075276 9786613110909 1139069500 9781107083424 9781283110907 9781139075275 6613110906 9781139069502 Year: 2011 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"All students taking laboratory courses within the physical sciences and engineering will benefit from this book, whilst researchers will find it an invaluable reference. This concise, practical guide brings the reader up-to-speed on the proper handling and presentation of scientific data and its inaccuracies. It covers all the vital topics with practical guidelines, computer programs (in Python), and recipes for handling experimental errors and reporting experimental data. In addition to the essentials, it also provides further background material for advanced readers who want to understand how the methods work. Plenty of examples, exercises and solutions are provided to aid and test understanding, whilst useful data, tables and formulas are compiled in a handy section for easy reference"--


Book
Assessment in onderwijs : nieuwe toetsvormen en examinering in studentgericht onderwijs en competentiegericht onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9059310152 9789059310155 Year: 2002 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Assesment in onderwijs geeft een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op het vlak van assessment. Ook worden de consequenties voor het huidige onderwijs in kaart gebracht. Er wordt aandacht geschonken aan de kwaliteit van nieuwe assessmentvormen en de criteria die hiervoor wenselijk zijn. De auteurs geven een overzicht van diverse assessmentvormen, geven richtlijnen voor het gebruik en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Ten slotte is er aandacht voor concrete uitwerking op opleidingsniveau. Uit verschillende instellingen wordt het proces en de concrete invulling van de curriculuminnovatie gericht op het toepassen van een aangepaste assessment beschreven en met voorbeelden geillustreerd. Inhoud: 1. Nieuwe ontwikkelingen: de assessmentcultuur; 2. Assessment: betekenis en assessmentvormen; 3. Kwaliteit van assessment: de bruikbaarheid van klassieke toetsen binnen student gericht en competentiegericht onderwijs. 4. De actuele kwaliteit van assessment; ontwikkeling in de edumetrie; 5. De OverAll Toets: assessment van competenties; 6. Innovatie en nieuwe toetsvormen in de praktijk; 7. Assessment centers als onderdeel van een competentiegerichte leeromgeving; 8. Studentbetrokkenheid in toetsing door peer-assessment; 9. Portfolio's: een instrument voor toetsing en begeleiding, 10. Toets- en assessmentbeleid op opleidingsniveau en praktische richtlijnen.

Keywords

Evaluatietechnieken --- Assessment centers --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiegericht leren. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Nederland. --- Handboeken en inleidingen. --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- onderwijs --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Assessment-center-methode --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- #PBIB:2003.3 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Toetsen --- 371.25 --- assessment --- portfolio's --- toetsen --- 454.4 --- competenties --- evaluatie --- krachtige leeromgevingen --- probleemgestuurd leren --- studentgecentreerd onderwijs --- vaardigheden --- 371.26 --- 378.1 --- 450.46 --- 489.4 --- 489.54 --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- examen --- examens --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- leerprocessen --- onderwijsvernieuwing --- pedagogie --- secundair onderwijs --- toetsvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Portfolio's --- Studentgericht onderwijs --- Toetsen --- 489.54 )* Examens --- competenties (gez) --- peer assessment --- studentenbegeleiding (gez) --- Assessment --- Competenties --- Evaluatie ; onderwijs --- Evaluaties --- Kwaliteit --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijsmethoden --- Portfolio --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties; onderwijs --- Evaluatie --- Onderwijsevaluatie --- Onderwijsstrategieën --- 042647.jpg --- Assessment: hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- leermethoden --- leerplanontwikkeling --- leerproces --- studentenbegeleiding --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didactische evaluatie --- organisatie van het hoger onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 371 --- Onderwijsonderzoek --- Teaching --- Onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiemethoden --- Examineren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Examen --- Competentie --- Studiemethode --- Kwaliteit (proceskenmerk)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by