Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Une nouvelle édition enrichie d'un chapitre sur la place à donner à l'apprentissage du lexique, dans une approche communicative ou actionnelle. La classe de langue, nouvelle édition est un outil d'autoformation pour répondre aux questions théoriques et pratiques que pose l'enseignement des langues. La partie consacrée à la reflexion porte sur : - la langue enseignée, - l'enseignant et sa formation, - l'apprenant, ses motivations et ses stratégies d'apprentissage, - la classe et les différents approches didactiques. Les fiches pratiques proposent des activités de classe concernant la civilisation, l'oral, l'écrit, la littérature, la grammaire, le visuel et l'audiovisuel.
didactiek --- Didactics of French --- Frans --- Didactiek --- Vreemde talen onderwijs --- 831.2 --- Langues --- Français (langue) --- Étude et enseignement. --- Étude et enseignement -- Allophones. --- Franse taal --- Didactiek. --- Français langue étrangère. --- Didactics of secundary education --- SO (secundair onderwijs) --- didactische werkvormen
Choose an application
De interesse voor het aanbieden van middelbare schoolvakken in een vreemde taal (CLIL of Content-and- Language Integrated Learning) is de laatste jaren sterk gegroeid. In 2014 zullen alle middelbare scholen van de Vlaamse Gemeenschap CLIL-programma's kunnen aanbieden aan hun leerlingen voor maximum 20% van de zaakvakken, een percentage dat na positieve evaluatie na 2 jaar verhoogd kan worden.Dit boekje wil een leidraad zijn voor scholen en leerkrachten die met CLIL willen starten. In een eerste deel wordt verduidelijkt wat CLIL wel en niet is en aan welke voorwaarden goed CLIL-onderwijs moet voldoen. Daarbij staat niet alleen de specifi eke onderwijsaanpak eigen aan dit soort onderwijs centraal. Er wordt ook ruim aandacht besteed aan de taal- en zaakvakkennis en -vaardigheden waarover CLIL-leerkrachten moeten beschikken. Ook de kwaliteitseisen waaraan CLIL-scholen moeten voldoen, worden belicht. Alle aangereikte principes worden geïllustreerd en verder verduidelijkt aan de hand van voorbeeldmateriaal en concrete cases.Het boekje is een must voor elke lerarenopleider, leraar, student-leraar en pedagogische begeleider, of ze nu een taal of een niet-taalvak geven of begeleiden. Als e-book biedt het boekje toegang tot bijkomende online informatie, verwerkingsopdrachten met feedback en concreet lesmateriaal.Bron : http://www.bol.com
Dutch language --- Study and teaching --- Didactics of secundary education --- talenonderwijs --- onderwijspraktijk --- Didactics of languages --- Belgium --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- CLIL --- Taalvaardigheid ; secundair onderwijs --- 456.2 --- Vreemdetalenonderwijs --- Academic collection --- vertalen --- vreemdetalenonderwijs --- #PBIB:+110.61 --- didactiek --- 81'243 --- Vreemde talen-onderwijs --- Taalvaardigheid --- 475.3 --- taalvaardigheid --- vreemde talen-onderwijs --- Taal en letterkunde; overige talen --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- content and language integrated learning --- vreemde taal - tweede taal- non-native speakers --- Secundair onderwijs --- Moderne vreemde talen --- Frans --- Engels --- Duits --- Didactiek --- Taalgericht vakonderwijs --- Content and Language Integrated Learning --- Dutch language - Study and teaching
Choose an application
Het leren van moderne vreemde talen op de lagere en de middelbare school is voor leerlingen met dyslexie vaak een grote uitdaging. Met dit boek willen de auteurs handvatten aanreiken voor de begeleiding van leerlingen met dyslexie bij de vakken Frans en Engels.De auteurs schetsen een actuele wetenschappelijke stand van zaken over dyslexie en tweedetaalverwerving. Vanuit de praktijk vullen ze dit aan met veel concrete tips en heldere adviezen over de instructie, de remediëring en de evaluatie van lees-, schrijf-, spreek- en luistervaardigheden in moderne vreemde talen. Er wordt ook dieper ingegaan op hulpmiddelen en onderwijsmaatregelen die een steun kunnen zijn voor leerlingen met dyslexie om vlotter moderne vreemde talen aan te leren.
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- Didactics of English --- orthodidactiek --- Didactics of French --- Dyslexie --- Franse taal ; didactiek --- Engelse taal ; didactiek --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Vreemde-talenonderwijs --- Engels --- Frans --- Vreemde talen-onderwijs --- 464.1 --- vreemdetalenonderwijs --- #PBIB:+105.62 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Dyslexie --- Didactiek van het Engels --- Didactiek van het Frans --- Orthopedagogiek --- Didactiek
Choose an application
Begeleid zelfstandig leren (BZL) is de term die het onderwijs gebruikt om de kerntaak van de leerling te omschrijven: de leerling dient zelf te werken, zelfstandig te werken en zelfstandig te leren en kan daarbij rekenen op begeleiding.Dit boek is bedoeld voor taalleerkrachten, taalleraren-in-opleiding, lerarenopleiders, nascholers en ook voor taalcoördinatoren en schooldirecties die zich willen bekwamen in de BZL-didadactiek binnen de specifieke context van het talenonderwijs.
Studievaardigheden. --- Taalonderwijs --- Didactiek. --- zelfstudie --- talenonderwijs --- didactiek --- Didactics of languages --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Taalonderwijs --- BZL --- begeleid zelfstandig leren --- taalonderwijs --- 456.2 --- didactische werkvormen --- vreemdetalenonderwijs --- zelfstandig leren --- 371.31 --- 485.2 --- Begeleid zelfstandig leren --- Didactiek --- Onderwijs --- Talen --- Vreemde talen-onderwijs --- 485.2 ) Didactiek - talen - s.o --- 489.52 --- talen (ler) --- talen --- 484.21 --- 489.4 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: teleonderwijs) --- Contains audio-visual material --- Begeleiding --- Linguïstiek --- Taalverwerving --- #BSCH: vak: didactiek --- Taal --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
"In het eerste deel wordt een theoretisch raamwerk aangeboden waarmee de kwaliteit van testen in kaart kan worden gebracht. De kwaliteitsdimensies die onderscheiden worden, zijn : betrouwbaarheid, validiteit, authenticiteit, interactiviteit, impact en uitvoerbaarheid. Vervolgens worden de verschillende stadia besproken die een ontwerper van een test moet doorlopen om tot een kwalitatief hoogstaand product te kunnen komen. In het tweede deel worden voorbeelden van toetsen voor het testen van de kennis van grammatica en woordenschat, en de beheersing van de vier vaardigheden becommentarieerd in het licht van het theoretische raamwerk. Courant gebruikte toetsvormen werden op hun sterke en zwakken punten getaxeerd. Er worden voorstellen voor verbetering gesuggereerd en alternatieven aangereikt. In het derde deel wordt ingegaan op een aantal recente evoluties op het gebied van testen in het vreemdetalenonderwijs, met name op zelfevaluatie, evaluatie via portfolio en computerondersteund testen. Ook in dit deel wordt ingegaan op basisprincipes en op actuele knelpunten en punten van discussie."
Evaluatietechnieken --- Lerarenopleiding --- Onderwijs. --- (vak)didactiek talen. --- anderstaligen --- Didactic evaluation --- talenonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of languages --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatietechnieken --- Didactische evaluatie --- Didactiek van de talen --- 371.26 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Evalueren --- #KVHA:Taalonderwijs --- evaluatie --- testen --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 484.6 --- 485.210 --- 485.220 --- Didactiek --- Duits --- Engels --- Evalueren --- Frans --- Taalonderwijs --- Testen --- Toetsen --- 371.27 --- 371.31 --- 485.2 --- Evaluatie --- Examineren --- Handboek/cursus --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Sociale promotie --- Vreemde talen-onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- computerondersteund testen --- toetsen --- zelfevaluatie --- 456.1 ) Talenpracticum --- hoger onderwijs --- moderne vreemde talen --- onderwijs voor sociale promotie --- secundair onderwijs --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatie --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- Vreemdetalenonderwijs: evaluatie --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Intercultureel onderwijs --- Duits - vakdidactiek --- Engels - vakdidactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Onderwijs voor sociale promotie --- Moderne vreemde talen --- #BSCH: vak: didactiek --- Toets --- Language and languages --- Language teachers --- Examinations --- Evaluation. --- Training of.
Choose an application
Een compendium met courante uitdrukkingen in het Nederlands, Frans, Engels, Duits en Spaans voor meer dan 150 communicatieve functies.
82.085 --- 800.73 --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Conversation Gesprek --- Cours de langue (allemand) Taalcursus (Duits) --- Cours de langue (anglais) Taalcursus (Engels) --- Cours de langue (espagnol) Taalcursus (Spaans) --- Cours de langue (français) Taalcursus (Frans) --- Cours de langue (néerlandais) Taalcursus (Nederlands) --- #KVHA:Spreektaal. Woordenboeken. Meertalige --- 499.4 --- Duits --- Engels --- Frans --- Nederlands --- Spaans --- mondelinge communicatie --- Handboek/cursus --- Nederlands 800 --- communicatieve vaardigheden --- taal --- uitdrukkingen --- 371.31 --- Vreemde talen-onderwijs --- 838 --- anderstaligen --- communicatie (leesbaarheid) --- 811 --- Frans : mondeling taalgebruik --- 800.73 Tweetaligheid. Meertaligheid. Vreemde talen. Vertalen --- Tweetaligheid. Meertaligheid. Vreemde talen. Vertalen --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Communicatie --- Gesprekstechniek --- Mondelinge communicatie --- Taal --- Taalgebruik --- Spreken --- Didactics of English --- Didactics of German --- Didactics of Dutch --- Didactics of French --- Didactics of Spanish --- conversatie --- vertalen --- Meertaligheid. --- Retorica. --- Spreekvaardigheid. --- Spreekkunst.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|