Narrow your search

Library

Hogeschool West-Vlaanderen (25)

Thomas More Mechelen (23)

UCLL (23)

VIVES (22)

Arteveldehogeschool (21)

Odisee (21)

Hogeschool Gent (20)

Thomas More Kempen (17)

AP (10)

KDG (9)

More...

Resource type

book (25)

object (8)

image (2)


Language

Dutch (23)

Undetermined (2)


Year
From To Submit

2013 (2)

2012 (3)

2011 (5)

2010 (1)

2009 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Met Jo en Sofie
Authors: --- ---
ISBN: 9030103981 903010399X Year: 1996 Publisher: Antwerpen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Max en Mie's doeboek.
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Mechelen : Wolters Plantyn,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Bollewolle heeft het altijd druk
Author:
ISBN: 9789074798129 Year: 2011 Publisher: Cego Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als Tibe praat, dan gebeurt het wel eens dat hij een woord moet herhalen of bij bepaald woord blijft haperen.


Multi
Beestig : rekenbeestje 1
Author:
ISBN: 9789048617272 Year: 2012 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rekenbeestje 1 leert spelenderwijs het getalbegrip tot 3 of 6, ruimtelijk inzicht en de begrippen boven, onder, links en rechts. Kinderen doen dit door groenten te planten met Knabbel.Bron: https://www.diekeure.be/nl-be/educatief/kleuteronderwijs/beestig/klassikaal-materiaal/rekenbeestje#edumethod-content


Multi
Kwiskids : 2de kleuterklas : 120 leuke vragen voor onderweg
Authors: --- ---
ISBN: 9789030129752 Year: 2010 Volume: *49 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kijk- en denkvragen voor kleuters.


Book
Telactiviteiten voor kleuters.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9026229046 9789026229046 Year: 2011 Publisher: Baarn Amersfoort Bekadidact Thieme Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt een reeks uitgewerkte suggesties aangedragen voor telactiviteiten: de knopendoos ; kabouterhuisjes ; de piratenschat ; wintervoorraad ; gaatjeskleden maken ; eerlijk delen ; de ballonnentraktatie ; winkeltje spelen ; lieveheersbeestjes ; de muizenfamilie. Deze activiteiten die in groter en kleiner groepsverband plaatsvinden, leggen een sterk accent op het sociale aspect van het leren. Hoofddoel daarbij is niet om het tellen als een geïsoleerde vaardigheid aan te leren, maar om de kinderen in aanvulling op de meer individueel opgedane ervaringen, te prikkelen en te inspireren, daarmee een nadere bewustwording stimulerend van een aantal fundamentele aspecten van het tellen.


Multi
Balletjes in de soep : een speelse kennismaking met voorbereidend rekenen
Authors: --- ---
ISBN: 9789030129172 Year: 2009 Volume: *21 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De bedoeling van het spel Balletjes in de soep is dat spelers hun soepkommen vullen met het juiste aantal soepballetjes dat wordt aangegeven op de kaart. Zo oefenen ze het tellen van 1 tot 5 en de bijhorende getalbeelden.(http://www.kleuterspellen.be/index.php/spellen-vanaf-3-jaar/31-balletjes-in-de-soep)


Book
Spelend rekenen met peuters en kleuters
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789053003145 Publisher: Sprang-Capelle Delubas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jonge kinderen en rekenen en wiskunde? Is dat niet een beetje overdreven? Nee, hoor. Jonge kinderen zijn spelenderwijs al heel vroeg bezig met rekenen. Zijn er genoeg bekers voor iedereen? Hoeveel borden hebben we nodig op tafel? Welke dag is het vandaag? Die grote pop past niet in de kinderwagen. Waar ligt jouw knuffel? Tijd om het speelgoed op te ruimen; de blokken bij de blokken en de auto's bij de auto's. Daarnaast toont recent Amerikaans onderzoek aan dat de vaardigheid met getallen bij jonge kinderen hun latere schoolprestaties in rekenen en lezen het beste voorspelt. Een pleidooi om je vooral bij jonge kinderen sterk te richten op het stimuleren van de reken-wiskundeontwikkeling. In Spelend rekenen met peuters en kleuters worden praktische rekenroutines aangereikt, waarmee u de reken-wiskundeontwikkeling van jonge kinderen spelenderwijs stimuleert. De rekenroutines zijn herkenbare en terugkerende reken-wiskundeactiviteiten die de kinderen met plezier zullen uitvoeren, omdat ze voor hen betekenisvol zijn. De rekenroutines nodigen uit tot handelen, interactie, ontdekken en redeneren. Spelend rekenen sluit aan bij de behoefte van leidsters en leerkrachten om de reken-wiskundeontwikkeling van kinderen door spel te stimuleren. De rekenroutines kunnen binnen elke visie of werkwijze worden ingezet. Het boek geeft u handvatten om samen met de kinderen spelend te rekenen en hun vaardigheden te ontwikkelen. Het boek biedt u praktische ideeën voor uitdagende en betekenisvolle reken-wiskundeactiviteiten. Met de rekenroutines werkt u op een speelse, maar ook doelgerichte wijze aan het stimuleren van de reken-wiskundeontwikkeling van jonge kinderen. Met een doordacht onderwijs- en activiteitenaanbod en een uitdagende speelleeromgeving als gevolg. In Spelend Rekenen met peuters en kleuters wordt op een heel praktische manier beschreven hoe u de rekenwiskundeontwikkeling van jonge kinderen spelenderwijs kunt stimuleren. Het boek reikt hiervoor een schat aan inspirerende ideeën aan voor uitdagende en betekenisvolle activiteiten, die u direct in de praktijk kunt gebruiken. Op deze manier kunt u een doordacht onderwijs- en activiteitenaanbod en een uitdagende speelleeromgeving realiseren.


Book
Als kleuters leren tellen : peilen en stimuleren van getalbegrip bij jonge kinderen
Authors: --- ---
ISBN: 9789065086273 Year: 2012 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De map Als kleuters leren tellen... bevat een beschrijving van verschillende rekenspelletjes. Met deze spelletjes kan de leerkracht het getalbegrip peilen bij kinderen in groep 1 en 2. Bij elk spel worden suggesties gegeven voor het stellen van vragen, doen van interventies en geven van extra hulp. De map geeft achtergrondinformatie over tellen en getalbegrip en bevat observatieformulieren, waarbij ook wordt aangegeven wat kinderen moeten kunnen om in groep 3/het 1ste leerjaar met vertrouwen aan het rekenonderwijs uit de rekenmethode deel te kunnen nemen.

Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by