Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
kleuteronderwijs --- voorbereidend rekenen --- speelwerkbladen --- Belangstellingscentra --- Speelwerkbladen --- kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
Kleuteronderwijs en basisonderwijs --- Speelwerkbladen --- Aansluiting. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
Als Tibe praat, dan gebeurt het wel eens dat hij een woord moet herhalen of bij bepaald woord blijft haperen.
Stotteren --- Vertelkastje(Kamishibai) --- Prentenboeken --- Stotteren. --- leerlingvolgsystemen --- kindvolgsystemen --- 471.42 --- kleuteronderwijs --- didactiek --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- vertelplaten --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Vertelkastje --- Vertelplaten --- Kamishibai --- Vertelplaat --- ADHD
Choose an application
Rekenbeestje 1 leert spelenderwijs het getalbegrip tot 3 of 6, ruimtelijk inzicht en de begrippen boven, onder, links en rechts. Kinderen doen dit door groenten te planten met Knabbel.Bron: https://www.diekeure.be/nl-be/educatief/kleuteronderwijs/beestig/klassikaal-materiaal/rekenbeestje#edumethod-content
Wiskunde --- Rekenen --- Getallen. --- Educatieve spellen --- Kleuteronderwijs. --- 471.42 --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- speelwerkbladen --- #PBIB:+111.54 --- Wiskundige initiatie --- Getalbegrip --- Ruimtelijk inzicht --- kleuteronderwijs --- rekenen --- 472.2 --- getalbegrip --- ruimtelijk inzicht --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- 3-jarigen --- Ruimtelijke oriëntatie --- 3-jarige --- Groente
Choose an application
Kijk- en denkvragen voor kleuters.
Educatieve spellen. --- Quiz. --- Spelen --- Kleuters. --- 471.42 --- educatieve spellen --- kwissen --- spelmaterialen --- 621.7 --- Denkspelen (Quiz) --- Ontluikende geletterdheid --- Taal --- Wereldoriëntatie --- Wiskundige initiatie --- 2de kleuterklas --- Quizzen --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Denksport --- Games --- Kleuteronderwijs --- Quizvragen --- Educatieve spelen --- Quizvraag
Choose an application
In dit boek wordt een reeks uitgewerkte suggesties aangedragen voor telactiviteiten: de knopendoos ; kabouterhuisjes ; de piratenschat ; wintervoorraad ; gaatjeskleden maken ; eerlijk delen ; de ballonnentraktatie ; winkeltje spelen ; lieveheersbeestjes ; de muizenfamilie. Deze activiteiten die in groter en kleiner groepsverband plaatsvinden, leggen een sterk accent op het sociale aspect van het leren. Hoofddoel daarbij is niet om het tellen als een geïsoleerde vaardigheid aan te leren, maar om de kinderen in aanvulling op de meer individueel opgedane ervaringen, te prikkelen en te inspireren, daarmee een nadere bewustwording stimulerend van een aantal fundamentele aspecten van het tellen.
Voorbereidend rekenen. --- Tellen : kleuteronderwijs --- 471.42 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- tellen --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Kleuteronderwijs : didactiek --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- Rekenen --- 472.2
Choose an application
De bedoeling van het spel Balletjes in de soep is dat spelers hun soepkommen vullen met het juiste aantal soepballetjes dat wordt aangegeven op de kaart. Zo oefenen ze het tellen van 1 tot 5 en de bijhorende getalbeelden.(http://www.kleuterspellen.be/index.php/spellen-vanaf-3-jaar/31-balletjes-in-de-soep)
Voorbereidend rekenen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of sports and games --- voorbereidend rekenen --- didactisch materiaal --- educatieve spellen --- kleuteronderwijs --- wiskunde --- 471.42 --- spelmaterialen --- Cijfers --- Getalbeeld --- Spelen met opdrachtmateriaal --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- Getalbegrip --- Optellen --- Soepen --- getalbegrip --- optellen --- Didactisch materiaal --- Educatieve spelen --- Getalbegrip ; kleuteronderwijs --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- Getallenkennis --- Kleuteronderwijs --- Spel; opvoeding --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Games --- Cognitieve opvoeding --- Ontwikkelingsproblemen --- Rekenen --- Educatief spelmateriaal --- Ontwikkelingsprobleem
Choose an application
Jonge kinderen en rekenen en wiskunde? Is dat niet een beetje overdreven? Nee, hoor. Jonge kinderen zijn spelenderwijs al heel vroeg bezig met rekenen. Zijn er genoeg bekers voor iedereen? Hoeveel borden hebben we nodig op tafel? Welke dag is het vandaag? Die grote pop past niet in de kinderwagen. Waar ligt jouw knuffel? Tijd om het speelgoed op te ruimen; de blokken bij de blokken en de auto's bij de auto's. Daarnaast toont recent Amerikaans onderzoek aan dat de vaardigheid met getallen bij jonge kinderen hun latere schoolprestaties in rekenen en lezen het beste voorspelt. Een pleidooi om je vooral bij jonge kinderen sterk te richten op het stimuleren van de reken-wiskundeontwikkeling. In Spelend rekenen met peuters en kleuters worden praktische rekenroutines aangereikt, waarmee u de reken-wiskundeontwikkeling van jonge kinderen spelenderwijs stimuleert. De rekenroutines zijn herkenbare en terugkerende reken-wiskundeactiviteiten die de kinderen met plezier zullen uitvoeren, omdat ze voor hen betekenisvol zijn. De rekenroutines nodigen uit tot handelen, interactie, ontdekken en redeneren. Spelend rekenen sluit aan bij de behoefte van leidsters en leerkrachten om de reken-wiskundeontwikkeling van kinderen door spel te stimuleren. De rekenroutines kunnen binnen elke visie of werkwijze worden ingezet. Het boek geeft u handvatten om samen met de kinderen spelend te rekenen en hun vaardigheden te ontwikkelen. Het boek biedt u praktische ideeën voor uitdagende en betekenisvolle reken-wiskundeactiviteiten. Met de rekenroutines werkt u op een speelse, maar ook doelgerichte wijze aan het stimuleren van de reken-wiskundeontwikkeling van jonge kinderen. Met een doordacht onderwijs- en activiteitenaanbod en een uitdagende speelleeromgeving als gevolg. In Spelend Rekenen met peuters en kleuters wordt op een heel praktische manier beschreven hoe u de rekenwiskundeontwikkeling van jonge kinderen spelenderwijs kunt stimuleren. Het boek reikt hiervoor een schat aan inspirerende ideeën aan voor uitdagende en betekenisvolle activiteiten, die u direct in de praktijk kunt gebruiken. Op deze manier kunt u een doordacht onderwijs- en activiteitenaanbod en een uitdagende speelleeromgeving realiseren.
Rekenen --- Wiskunde --- Kleuters. --- Peuters. --- Kleuteronderwijs. --- voorbereidend rekenen --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- peuters --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 471.42 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- Peuters --- Spelend leren --- Wiskundige initiatie --- Cijfers --- Getalbegrip --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leeromgeving --- Meten --- Peuterklassen --- Sorteren --- Tellen --- Tijdmeting --- Wegen --- 472.2 --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Kleuter --- Peuter
Choose an application
#KVHB:Rekenmoeilijkheden --- logopedie --- therapiemateriaal --- voorbereidend rekenen --- wiskundige initiatie --- wiskunde --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- kleuteronderwijs --- 471.42 --- Getalbegrip ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Voorbereidend rekenen ; basiseducatie ; didactiek --- Ontwikkelingsmaterialen: kleuters --- Ontwikkelingsmaterialen: rekenen --- Rekenen: kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Games --- Rekenen --- Getalbegrip --- Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Basisonderwijs --- Remediëring --- Wiskundige initiatie --- Zorgverbreding --- Rekenvoorwaarden --- Wiskunde --- Didactiek --- Rekenstoornissen --- Voorbereidend rekenen --- Rekenstoornissen. --- Voorbereidend rekenen. --- kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
De map Als kleuters leren tellen... bevat een beschrijving van verschillende rekenspelletjes. Met deze spelletjes kan de leerkracht het getalbegrip peilen bij kinderen in groep 1 en 2. Bij elk spel worden suggesties gegeven voor het stellen van vragen, doen van interventies en geven van extra hulp. De map geeft achtergrondinformatie over tellen en getalbegrip en bevat observatieformulieren, waarbij ook wordt aangegeven wat kinderen moeten kunnen om in groep 3/het 1ste leerjaar met vertrouwen aan het rekenonderwijs uit de rekenmethode deel te kunnen nemen.
Voorbereidend rekenen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend rekenen --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- tellen --- kleuters --- rekenen --- wiskundige initiatie --- getalbegrip --- #PBIB:+111.53 --- 471.42 --- aanvankelijk rekenen --- didactiek --- wiskunde --- Getalbegrip --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- 472.2 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- PXL-Education 2013 --- cognitieve didactiek --- Kleuters --- Rekenen --- Kleuteronderwijs --- Kleuter
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|