Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sportclubs. --- Vrijwilligerswerk --- Non-profitorganisaties.
Choose an application
Choose an application
Het 'Spoorboekje beleidsplanning' wil een aangepaste leidraad zijn voor de organisaties binnen het sociaal-cultureel volwassenenwerk die zich op het spoor van de beleidsplanning en de beleidsontwikkeling begeven. De publicatie schenkt vooral aandacht aan de 'wissels' of kantelmomenten in de beleidsplanning die - zo toont de praktijk aan - wat moeizamer verlopen. Na een korte theoretische omkadering met achtergrondinformatie over beleidsontwikkeling volgt een tweede deel met de concrete opbouw van een beleidsplan. Deze opbouw verloopt in verschillende fases die een hulpmiddel vormen om veilig de eindstreep te halen. Telkens wordt aangegeven wat de fase inhoudt, hoe zij verloopt en waartoe zij moet leiden. De publicatie reikt bovendien technieken en instrumenten aan die hierbij kunnen helpen. Inhoudsopgave : Deel 1: de onvervangbare rol van een beleidsplan 1. De motivatie voor een beleidsplan 2. Iedereen is betrokken bij de beleidsplanning 3. Algemene aandachtspunten bij de beleidsplanning Deel 2: de concrete opmaak van een beleidsplan Fase 1 - De start: beleidsbeslissing en planningsteam Fase 2 - De missie Fase 3 - De gegevensverzameling Fase 4 - De beleidsuitdagingen Fase 5 - De doelstellingen Fase 6 - Mensen en middelen Fase 7 - De afronding Deel 3: werken met een beleidsplan 1. Vertaling van het plan naar de dagelijkse werking en voortgangsrapportage 2. Organiseren van de evaluatie van het beleidsplan, voortgangsrapportage 3. Uitwerken van een kwaliteitsplan en aanverwante meetplannen 4. Opvolging van kwaliteitsplan en meetplannen
Beleidsplannen --- Sociaal-cultureel werk. --- Non-profitorganisaties.
Choose an application
Projectmatig werken is een onmisbare methodiek voor professionals in de sociale sector om projecten te starten en te begeleiden in complexe maatschappelijke situaties. Projectmatig werken biedt praktische instrumenten voor projectuitvoering in de non-profitsector. Het is een praktijkboek: leren door doen. Daardoor kan de lezer direct aan de slag gaan met het ontwikkelen van een eigen projectvoorstel. (bron: covertekst)
S20090295.JPG --- Non-profitorganisaties --- samenlevingsopbouw --- projectorganisatie --- 366.44 --- methodiek --- non-profit sector --- projectgestuurd leren --- projectmanagement --- sociaal agogisch werk --- 361.5 --- 65.014 --- Management --- Projectmanagement --- non-profitorganisaties --- Projectmanagement. --- non-profitorganisaties. --- Non-profitorganisaties. --- projectmatig werken (maatschappelijk werk) --- Organization theory
Choose an application
Wat is een waardevol kwaliteitsbeleid? Welke methode is het meest geschikt voor systematische zelfevaluatie? Hoe creëer je een lerende organisatie?Kwaliteitszorg staat al lang in het centrum van de aandacht, zeker in de non-profitsector. Naarmate evenwel meer mensen in aanraking komen met kwaliteitsbeoordelingen, visitaties en accreditaties, groeien ook de vragen rond het thema.Zorgen voor kwaliteit plaatst het streven naar kwaliteitszorg en –ontwikkeling in een bredere maatschappelijke context. Het brengt een benadering naar voren die compatibel is met de opdracht van diverse non-profitorganisaties en bespreekt relevante modellen die in verschillende fasen van kwaliteitsontwikkeling bruikbaar zijn.Behalve een theoretische houvast komen verschillende direct toepasbare methodieken in dit boek aan bod. Het is uitgegroeid tot een standaardwerk in de hele non-profitsector, maar evenzeer in de opleidingen die een loopbaan in de sector voorbereiden
Sociologie van de organisatie --- Organisatieleer --- Productiebeleid --- zelfevaluatie --- kwaliteitsontwikkeling --- non-profitsector --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Kwaliteitszorg ; non-profitorganisaties --- Sociology of organization --- Organization theory --- Production management --- kwaliteitszorg --- Non-profitorganisaties --- Kwaliteitsontwikkeling --- 658.562 --- Kwaliteitszorg --- 658.56 --- Non-profitorganisaties. --- non-profitorganisaties --- Non-profitorganisatie
Choose an application
Eindwerk --- Externe communicatie --- Jeugdadviseurs. --- Opleidingen --- Maatschappelijk werk. --- Non-profitorganisaties.
Choose an application
Dit boek geeft antwoord op de vraag wat kwaliteitszorg is en hoe je dit binnen de organisatie met succes kunt opzetten. Het boek biedt tal van concrete methodische handreikingen. De auteur kiest voor een benadering van kwaliteitszorg waarin de betrokkenheid van de medewerkers en het klantgericht werken centraal staan. Het accent ligt op de non-profitsector.
Kwaliteitszorg --- Non-profitsector --- Non-profitorganisaties --- bedrijfscommunicatie --- klantentevredenheid --- organisatiecultuur --- arbeidstevredenheid --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Non-profitorganisaties. --- Firms and enterprises --- non-profitsector --- Non-profitorganisatie
Choose an application
Inhoudsopgave1 Organisaties en instellingen2 Soorten organisaties en instellingen3 De instelling als sociaal systeem4 De doelen van instellingen5 Organisatiestructuren6 Teamfunctioneren7 De cultuur van de organisatie8 Personeel9 Jouw plaats in de hiërarchie10 Je rechtspositie11 Management12 Beleid13 Organisatietheorieën14 Oefeningen
321.1 --- 366 --- 601.5 --- beleid --- economie --- management --- organisatiecultuur --- organisatieleer --- organisaties --- organisatiestructuren --- personeel --- teamwerk --- bedrijfscultuur --- hulpverlening --- maatschappelijk werk --- managementvaardigheden --- methodiek --- management in de welzijnsinstelling --- organisatiestructuur --- organisatietheorie --- organisatievormen --- teamwork --- Organisatie van de gezondheidszorg --- 361.03 --- 65.012.4 --- 65.014 --- 65 --- Organisatieleer --- non-profitorganisaties --- non-profitorganisaties. --- Non-profitorganisaties.
Choose an application
De non-profitsector professionaliseert zienderogen. Meer zelfs, non-profitmanagement blijkt niet langer het kneusje van de managementklas, maar is vandaag 'booming business'. Een discipline die tot volle wasdom is gekomen en de competitie met de profitsector gerust aan kan. Maar waar liggen dan precies de verschillen tussen profit- en non-profitmanagement? Aan de hand van negen gesprekken met evenveel 'captains of non-profit industry' geeft de auteur een beeld van waar non-profitmanagement vandaag staat. Daarbij geven die topmanagers hun visie op leiderschap, management en hoe hun organisatie evolueerde.Dit praktijkboek werd ook voorzien van een academische onderbouw. Zo dient het als een bron van inspiratie voor studenten, jong afgestudeerden met ambitie en medewerkers binnen non-profit. Evengoed kunnen ervaren non-profitmanagers die willen bijleren van andere succesverhalen en ervaringen er gebruik van maken. Tot slot wordt ook de profitmanager die over het muurtje wil kijken ongetwijfeld geïnspireerd door de concrete voorbeelden van aanpak.www.lannoo.be
Non-profit management. --- Organisatieleer; non-profitorganisaties. --- non-profitsector --- Firms and enterprises --- Business policy --- bedrijfsbeleid --- Management ; non-profitorganisaties --- Nonprofit organizations --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- Non-profitsector --- Leidinggeven --- Netwerkvorming --- Trends --- Veranderingsmanagement --- Netwerken --- Veranderingsproces --- non-profit sector --- management --- non-profitorganistaties --- 338.94 --- Leiderschap --- Netwerk (relationeel) --- Trend --- Netwerk (ict)
Choose an application
Goed functioneren in welzijnsorganisaties, in de gezondheidszorg, in diensten en in het onderwijs is sterk afhankelijk van de organisatorische context. Dit studieboek biedt daartoe basisinzichten in het geheel van complexe en vaak onoverzichtelijke kenmerken van en processen in organisaties. Het verschaft ook de basis voor een methodisch handelen in organisaties met het oog op de realisatie van de organisatiedoelstellingen. Het uitgangspunt daarbij is de vraag wat een medewerker in een organisatie moet weten en kunnen om zinvol, in de richting van de doelstellingen, te kunnen functioneren.www.plantyn.com
organisatiemanagement --- teamwork --- organisatiestructuren --- Organization theory --- bedrijfsleer --- projectmanagement --- VZW (vereniging zonder winstoogmerk) --- Company law. Associations --- Belgium --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- organisatieleer --- 366 --- 65.01 --- Organisatieleer --- organisatie --- PXL-Healthcare 2015 --- organisatiekunde, zorgsector --- non-profitorganisaties --- methodisch handelen --- Bedrijfseconomie --- Non-profitorganisaties --- Non-profitsector --- Management --- Verenigingen Zonder Winstoogmerk --- Organisatieculturen --- Kwaliteit --- Communicatie --- Leidinggeven --- Geldwezen --- Conflicten --- Organisatiecultuur --- Non-profitorganisatie --- Vereniging zonder winstoogmerk --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Leiderschap --- Conflict
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|