Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Krachtig communiceren voor bedrijven in een nieuw tijdperk. Maak het verschil met communicatie: tien kritische succesfactoren van Jan Withofs en Noël Slangen Gebaseerd op interviews met CEO's, managers en communicatiemensen. Een verrassend pleidooi voor beslissen na een verlammende periode: communicatie is de key factor die organisaties na een crisis weer in beweging krijgt. Hoe maak je als onderneming of organisatie het verschil in het nieuwe tijdperk van The New Normal? En wat is de rol van communicatie hierin? Bron : http://www.boekenbank.be
Communicatiemanagement. --- marketingcommunicatie --- bedrijfscommunicatie --- Mass communications --- Corporate governance --- Industrial management --- Organizational behavior --- Massacommunicatie --- Communicatie --- Kritieke succesfactoren --- Economische crisis --- Stakeholders --- Duurzaam ondernemen --- Communicatiemanagement --- Communicatiestrategieën --- Stakeholder --- Communicatiestrategie --- Kritieke succesfactor
Choose an application
Het eerste boek over corporate governance in de Vlaamse cultuursector. Met sprekende praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland en andere sectoren.Na het bedrijfsleven, het hoger onderwijs, de gezondheidszorg voelt ook de cultuursector de nood aan goed bestuur. Maar wat houdt dat precies in? De vraag van de overheid naar meer transparantie en efficiëntie versterkt het belang van duidelijke richtlijnen. Goed bestuur vormt het sluitstuk van het professionaliseringsproces. Het Gallo-Romeins museum, het Kaaitheater, deFilharmonie en andere Vlaamse cultuurhuizen vertellen hoe zij 'goed bestuur' realiseren in hun organisatie
Cultural industries --- Nonprofit organizations --- Cultuursector --- Management --- Vlaanderen. --- Beleid. --- Sociology of cultural policy --- Flanders --- Cultuur --- Corporate governance --- Vlaanderen --- Kunst en cultuur --- Organisatieleer --- Kunsten --- Cultuurbeleid --- 497.3 --- Cultuurbeleid--Vlaanderen --- Kunst --- Toerisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Emigratie --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Zijn economie en ethiek gescheiden werelden ? Welke gevolgen heeft de scheidingsthese op bedrijven ? Wat met globalisering, bedrijfscultuur of organisatiestructuur ? Hoe omgaan met ethische dilemma's in het bedrijf ? In de moderne economie speelt de ethiek een belangrijke rol. Toch worden de twee domeinen niet vaak met elkaar in verband gebracht. De separation thesis, de idee dat beide niet ingrijpen in elkaar, heeft een muur gecreëerd tussen de twee. Ethiek en bedrijf slaat een brug tussen de beide fenomenen. Via een historisch overzicht en relevante inzichten van onder meer Aristoteles, Kant en Rawls onderzoekt dit handboek de rol van ethiek in de moderne bedrijfswereld. Aan de hand van bekende cases en praktijkvoorbeelden legt het boek daarbij de link met de dagelijkse praktijk. Bron : http://www.bol.com
Ethiek --- Managementethiek --- Economie --- bedrijfsethiek --- Business management --- Professional ethics. Deontology --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Ethisch ondernemen. --- Business enterprises --- Moral and ethical aspects --- Entrepreneurship --- PXL-Business 2017 --- organisatiestructuur --- globalisering --- Bedrijfsethiek --- 174 --- Ondernemingsethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Bedrijven --- Corporate governance
Choose an application
Our world is changing fast. Global events are occurring more often and have a bigger impact on societies and economies than ever before. The current (business) environment shows that things have in order to guarantee meaningful lives for future generations. In the past, securing social and environmental stability was regarded as the sole responsibility of the government and non-profit organisations. Businesses, on the other hand, had only one objective: maximising shareholder value. However, due to the impact of businesses on social and environmental issues, governments and non-profit organisations can no longer deal with these problems by themselves. A shift towards sustainable business management has become a hot topic.If we want future business leaders to care more about sustainability when making decisions, we should introduce sustainable business management to students and ask them to reflect critically on the current situation and the possible solutions for our future. This book is meant to share the current state of affairs and give an extensive overview of relevant theories and ideas on sustainability, on an economic, social and environmental level. This book is an invitation for students and anyone who's interested to learn about sustainability, to get informed and share their thoughts with one another.Bron : http://www.standaardboekhandel.be
Management --- Duurzaam ondernemen --- Ecologische voetafdruk --- Stakeholders --- Circulaire economie --- Professional ethics. Deontology --- Sociology of environment --- Community organization --- Firms and enterprises --- Business management --- duurzame ontwikkeling --- corporate governance --- Ethisch ondernemen. --- duurzaam --- Digitalisering --- 658.11 --- Ethisch ondernemen --- Stakeholder --- Duurzaamheid --- 366.4 --- duurzaamheid --- bedrijfsleiding, management --- Duurzaam --- Bedrijfsleiding, management
Choose an application
De auteurs stelden een ethisch, democratisch en juridisch deficit vast in het huidige beleid, dat bijzonder sterk op repressie gericht is, tegen de instroom van nieuwe asielzoekers. Een dergelijk beleid kan geen menselijke oplossing bieden voor de opvang. Gepoogd wordt de contexten van migratie en asiel aan te duiden en te verhelderen vanuit een andere visie, de visie 'van onderuit', van de asielzoeker zelf.
Asylum, Right of --- Political refugees --- 325.254 <493> --- 341.43 <493> --- corporate governance --- demografie --- ethiek --- Etnisch-culturele minderheden --- immigratie --- Migratie --- politiek, binnenland --- recht, internationaal --- Sociaal werk --- 313.2 --- 341.43 --- Asielbeleid . België --- asielzoekers --- België --- mensenhandel --- vluchtelingen --- asielbeleid --- 668.1 Migrantenbeleid --- 844.3 Migratie en vluchtelingen --- #A0111A --- Asylum seekers --- Refugees, Political --- Refugees --- Right of asylum --- Sanctuary (Law) --- Defection --- Deportation --- Extradition --- (zie ook: vluchtelingen) --- 325 --- 493 --- Law and legislation --- Legal status, laws, etc. --- Sociology of minorities --- Social policy and particular groups --- Migration. Refugees --- International law --- vreemdelingenrecht --- integratiebeleid --- Belgium --- Asielbeleid --- België. --- Vluchtelingenbeleid ; België --- Vreemdelingenrecht --- Asielbeleid . België --- België --- Vluchtelingenbeleid ; België
Choose an application
23 p.
Communicatiemanagement. --- Crisiscommunicatie. --- Crisismanagement. --- crisismanagement --- crisiscommunicatie --- Organization theory --- Mass communications --- Communicatiemanagement --- Crisismanagement --- 658.01 --- #KVHB:Crisiscommunicatie --- 659.3 --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Organisatieleer --- Massacommunicatie --- Crisiscommunicatie --- Casestudies --- Communicatie --- 659 communicatie --- AA / International- internationaal --- 659 --- 650 --- #gsdbS --- #SBIB:031.AANKOOP --- #SBIB:309H250 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- communicatie --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #A0112A --- 366.42 --- 098 Bedrijfskunde --- Communication de crise Crisiscommunicatie --- Corporate governance Behoorlijk bestuur --- Crise Crisis --- Image (relations publiques) Beeld (public relations) --- Management (cas concrets) Concreet management --- Médias Media --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- Reclame - Public relations --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- communicatiemanagement --- management --- ondernemingsbeleid --- communication --- politique de l'entreprise --- Casestudy --- 431 --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Dit heldere en toegankelijke boek argumenteert dat ondernemen niet alleen een instrumenteel handelen is in verhouding tot economische doelen, maar ook een intrinsiek ethische praktijk zou moeten zijn. De auteurs werken deze stelling uit in verschillende domeinen, van eerlijke handel, over rechten en plichten van de verschillende betrokken partijen, tot de ecologische problematiek. Deze vierde druk van 'Business en ethiek' verschilt niet van de vorige uit 2002, die wel een volledig herwerkte versie was van dit voor de eerste maal in 1990 uitgebrachte boek. Die derde editie hadden de auteurs voorzien van talrijke nieuwe casussen en een praktisch overzicht van methodes en instrumenten. Ook hadden ze nieuwe inzichten verwerkt over maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethisch beleggen en de ethische audit.
bedrijfsethiek --- marketing --- ethiek --- economie --- zakenethiek --- ondernemingsethiek --- corporate governance --- social auditing --- 241.67 --- 17 --- 65 --- 174.5 --- 340.8 --- economie (gez) --- ethisch ondernemen --- Academic collection --- 241.67 Business ethics. Corporate ethics. Bedrijfscodes. Management en ethiek. Zakenmoraal --- Business ethics. Corporate ethics. Bedrijfscodes. Management en ethiek. Zakenmoraal --- 65 Management and organization of industry, trade and communication --- Management and organization of industry, trade and communication --- 17 Filosofische ethiek --- Filosofische ethiek --- 174.5 Economische ethiek. Speculatie --- Economische ethiek. Speculatie --- ondernemen --- management --- Professional ethics. Deontology --- Business policy --- Business management --- 461 Bedrijfsleven --- 061 Ethische problemen --- 241.66*1 --- 174 --- 174.4 --- 658.011 --- Business ethics --- AA / International- internationaal --- 338.040 --- Business --- Businesspeople --- Commercial ethics --- Corporate ethics --- Corporation ethics --- Professional ethics --- Wealth --- 174.4 Bedrijfsethiek. Zakenmoraal --- Bedrijfsethiek. Zakenmoraal --- 174 Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- 241.66*1 Theologische ethiek: beroepsethiek; zakenmoraal --- Theologische ethiek: beroepsethiek; zakenmoraal --- Beroepsethiek. Deontologie --- Bedrijfsbeleid --- Verband tussen de ethiek en de economie. Ethiek en bedrijf. --- Ondernemingen: algemeenheden. --- Moral and ethical aspects --- Ethisch ondernemen. --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 65 Communicatie en transport. Accountancy. Bedrijfskunde. Public relations --- Communicatie en transport. Accountancy. Bedrijfskunde. Public relations --- 17 Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy --- Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy --- Verband tussen de ethiek en de economie. Ethiek en bedrijf --- Ondernemingen: algemeenheden
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|