Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Creativiteit geeft mensen vleugels. Het creëert kansen voor verbindende en verrijkende ontmoetingen, die leiden tot anders en beter communiceren. Het is meer dan ooit een instrument om te werken met mensen in de opleiding van orthoagogen. Creatieve zorgbemiddelaars durven opnieuw geloven in de mogelijkheden van individuen en laten diverse doelgroepen met nieuwe en inspirerende ervaringen kennismaken.Bron : https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/sociale-wetenschappen/9789401443418/bart-d-hauwe-peter-boone/creativiteit-werkt
art education --- Orthopedagogics --- sociaal-agogisch werk --- Didactics of the arts --- begeleidingsmethodieken --- orthopedagogiek --- creativiteit --- creativity --- Creativiteit --- Agogie --- agologie --- 37.013 --- PXL-Social Work 2018 --- sociaalpedagogische hulpverlening --- agogie --- Sociaal werk --- 376 --- Agogiek --- Muzische vorming --- Agogische vaardigheden --- Werkvormen --- Creatieve activiteiten --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Werkvorm --- Musiceren
Choose an application
Inhoud: 1. Wat is kunst? 2. Bouwstenen schilderkunst 3. Bouwstenen beeldhouwkunst 4. Bouwstenen architectuur 5. Bouwtenen muziek 6. Bouwstenen film 7. Kijk- en luisterwijzers 8. Naakt 9. Prehistorie 10. Natuurgetrouw 11. Al-Andalus 12. Renaissance en Barok 13. Michelangelo 14. Romantiek 15. Beethoven 16. Opera 17. Bouwen in de 19e eeuw 18. Licht en kleur 19. Klassieke of moderne bouwkunst? 20. expressionisme en Fauvisme 21. Postmodernisme 22. Design 23. Alfred Hitchcock 24. Pop 25. New York School 26. High Tech 27. Eros en Thanatos 28. Oorlog en geweld 29. Hemels 30. Kunst en wetenschap 31. de werkelijkheid voorbij 32. Tussen kunst en kitsch 33. Het verhaal in de film 34. Kunst als pamflet! 35. Wereldkunst en wereldmuziek 36. Echt is anders 37. Symbool en betekenis 38. Strips gestript Kernbegrippen Index op persoonsnamen Tijdlijn
Esthetica --- Kunstfilosofie. --- Kunstgeschiedenis. --- Secundair onderwijs. --- kunstopvoeding --- kunstonderwijs --- Art --- kunstgeschiedenis --- art education --- art history --- art appreciation --- 7 --- #BSCH: vak: kunstgeschiedenis --- #BSCH: vak: geschiedenis --- #KVHA:Kunstgeschiedenis --- 373.67.01 --- 7.01 --- CD-ROMS --- Kunstbeschouwing ; kunstonderwijs ; esthetica --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 644 --- 486.83 --- 701.1 --- Architectuur --- Barok --- Beeldhouwkunst --- Bouwkunst --- Design --- Eros --- Expressionisme --- Fauvisme --- Film --- Geschiedenis --- Hightech --- Hitchcock --- Kitsch --- Kleur --- Kunst --- Licht --- Michelangelo --- Muziek --- Naakt --- New York school --- Oorlog --- Opera --- Pop --- Postmodernisme --- Prehistorie --- Renaissance --- Romantiek --- Schilderkunst --- Strips --- Symbool --- Thanatos --- Van Beethoven, Ludwig --- Wereldmuziek --- Wetenschap --- 485.52 --- 700 )* KUNST --- Geschiedenis (ler) --- Handboek/cursus --- architectuur --- beeldhouwkunst --- bouwkunst --- film --- muziek --- schilderkunst --- 485.5 --- 7 Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel --- Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Secundair onderwijs - Kunst- en cultuureducatie --- Beeldende expressie --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- algemene kunstgeschiedenis, inleidingen - hand- en leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- Kunstgeschiedenis --- Tekenkunst --- Film (cinematografie) --- Afrika --- Archief --- Compositie (muziek) --- Digitalisering --- Godsdienst --- Cultuur --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Kunst- en cultuureducatie
Choose an application
Een handleiding om te verdwalen lijkt een tegenstelling. Handleidingen en gidsen moeten de onwetende reiziger helpen om via een uitgestippelde route te ontdekken wat anderen als belangrijk beschouwen. Ontvlambare vingers daagt de lezer juist uit de bekende paden te verlaten. Volgens auteurs Caroline Boudry en Herwig De Weerdt scheppen kinderen zelf een omgeving waarin zij zich goed voelen en kunnen groeien. Hun dagelijkse creëren vergelijken ze dan ook met de passie van kunstenaars. Net zoals kinderen benaderen zij het alledaagse met verwondering. Dit boek inspireert de lezer om hierin mee te gaan. Ontvlambare vingers is bedoeld voor iedereen die geboeid is door kinderen, als professional en ouder. Het boek en de dvd willen het vuur in hen aanwakkeren met woord, beeld, muziek en dans.
Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- ontwikkelingspsychologie --- beeldende expressie --- handvaardigheid --- peuters --- expressie --- kleuters --- kunst --- 471.45 --- Anders zijn --- Bewegingsexpressie --- Creativiteit --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Handvaardigheid --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muzische vorming --- Peuters --- Tijd --- 477 --- Experimenteren --- Kunstzinnige vorming --- 471.45 ) beeldende opvoeding --- beeldopvoeding --- dansante vorming --- diversiteit --- kinderen --- kunstzinnige vorming --- muzikale opvoeding --- muzische opvoeding --- 379.825 --- Dans --- Kinderen --- Kunst --- 416.3 --- Creativiteit: kinderen --- kunstzinnige opvoeding --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- 37.03 --- Contains audio-visual material --- Beeldeducatie --- Muzikale opvoeding --- Dansante vorming --- Diversiteit --- Muzische opvoeding --- kunsteducatie --- kind --- Ontwikkelingspsychologie --- Kleuters. --- art education --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Kunsteducatie --- Educational psychology --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Children --- Psychology --- Developmental psychology --- Do-it-yourself work --- Museum techniques --- Art --- Study and teaching --- opvoeding --- Museology --- kunsteducatie. --- kind.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|