Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
415.2 --- Aanraakspelen --- Aanraken --- Lichaamscontact --- Massage --- Tastzin --- Verbondenheid --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Aanrakingen ; kinderen.
Choose an application
non-verbaal gedrag --- Mass communications --- non-verbale communicatie --- Semiotics --- Communication non verbale --- Non-verbale communicatie --- 800.95 --- 316.77 --- Academic collection --- communicatie --- 415.2 --- gebarentaal --- lichaamstaal --- D111161.jpg --- Communicatiesociologie --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- 007 --- Communicatie --- Lichaamstaal --- Gedrag --- Psychologie --- Verbale communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- 316.77 Communicatiesociologie --- 800.95 Non-verbale communicatie --- Lichaamstaal. --- Non-verbale communicatie.
Choose an application
In dit boek zijn de vijf zintuigen zien, horen, voelen, ruiken en proeven verbeeld. Hoewel alleen zien daadwerkelijk geprikkeld kan worden, worden de andere zintuigen eveneens door middel van beelden voorgesteld; dit gebeurt vooral in de prenten zelf en soms door een enkel woord of korte zin. Het boek bestaat uit een tientalle losse prenten waarop voorwerpen of dingen staan afgebeeld die een sterke associatie oproepen met een bepaald zintuig. Voorbeelden hiervan zijn het braille-alfabet bij voelen, herfstbladeren en parfum bij geuren, graten in vissen bij proeven en gezoem van insecten bij horen. Om de associaties te versterken zijn de prenten fel van kleur, druk en soms bijna schreeuwerig. Dit boek laat kinderen zien hoe je zintuigen kunt verbeelden. Het biedt echter geen doorlopend verhaal waardoor het boek veel begeleiding van een volwassene vergt die het kind (vanaf ca. 5 jaar) in eerste instantie moet prikkelen en enthousiasmeren om dit boek te pakken.NBD Biblion Hannie Humme
Physiology of nerves and sense organs --- muzische vorming --- prentenboeken (genre) --- zintuigen --- Zintuigen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Prentenboeken --- Zintuigen. --- JB TULL --- prentenboeken --- 415.2 --- 3-6 jr --- Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) --- Waarneming --- Lichaam --- 472.3 --- Zintuigen : kleuteronderwijs --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Horen --- Smaak --- Tastzin --- Zien --- Zintuig
Choose an application
Neem eens een bladerdouche, ga rock 'n rollen met alikruiken. Met deze en vele andere doe-ideeën laat dit boek zien hoe je kinderen natuur kunt laten beleven aan de hand van zes zintuigen. Het enige wat daarvoor nodig is, is nieuwsgierigheid; de enige voorwaarde is vies mogen worden. Het boek is overzichtelijk ingedeeld en vertelt over de werking van elk zintuig bij mens en dier. Het boek prikkelt vooral om zelf op ontdekking te gaan; in een bos of sloot, maar ook gewoon in de achtertuin. De beschreven groepsactiviteiten zijn uiteenlopend, van een specht lokken met een steentje, samen een natuurmozaïek maken, tot luisteren naar het overdonderende geluid van poepende rupsen. Dit is een praktisch boek vol leuke doe-dingen en verbazingwekkende feitjes voor mensen die zich bezig houden met natuureducatie voor kinderen.
Didactics of biology --- natuureducatie --- 577.2 --- Natuur --- Natuurbeleving --- Natuureducatie --- Waarneming --- 415.2 --- Natuur- en milieueducatie --- Zintuigen --- 476.55 --- natuurbeleving --- De levende natuur in woord en beeld --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- wero (ler) --- natuur- en milieueducatie --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- buitenspelen --- lager onderwijs (doelgroep) --- zintuigen --- WO (wereldoriëntatie) --- basisonderwijs --- 476.5 Didactiek van de afzonderlijke vakken - Natuurkennis --- 471.43 Kleuteronderwijs - Wereldoriëntatie --- kunsteducatie --- zintuiglijk spel --- Didactics of social education --- Environmental protection. Environmental technology
Choose an application
Een empirische blik op de artistieke visuele trukendoosHoe verwerken we de beelden om ons heen, zowel van onze omgeving als van de beeldcultuur ?Welke evolutionaire voordelen heeft de kunst en esthetiek opgeleverd ?Beeld en visuele waarneming biedt een toegankelijke inleiding in de visuele perceptie van zowel natuurlijke als artificiële beelden (foto's, schilderijen, films, strips ...). Het bundelt het actuele wetenschappelijke onderzoek rond het thema vanuit een interdisciplinaire benadering.Dit boek presenteert de biologische en psychologische onderbouw van de perceptie, zonder cultuur, emotie en context van het beeld uit het oog te verliezen. Ook het vertellen met beelden en het waarheidsgehalte van documentaires komt aan bod.Aan de hand van een verklarende woordenlijst, diverse bijlagen, huidige wetenschappelijke discussies en tal van voorbeelden van beelden uit verschillende culturen en tijden vormt Beeld en visuele waarneming een handige handleiding voor iedereen die in visuele waarneming geïnteresseerd is of zelf met beelden aan de slag gaat.Bron : http://www.lannoocampus.be
Beeldcultuur --- Visuele communicatie --- neurowetenschappen --- visualisatie --- visuele communicatie --- zintuigelijke indrukken --- waarneming --- Psychology --- #SBIB:309H526 --- kunst --- kunsttheorie --- 7.01 --- psychologie --- esthetica --- strips --- beeldverhaal --- film --- fotografie --- perceptie --- 700.6 --- waarnemingspsychologie --- 415.2 --- Psychologie van de audiovisuele boodschap --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- algemene psychologie, zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Physiology of nerves and sense organs --- Affective and dynamic functions --- visuele waarneming --- beelden --- Visual perception --- PXL-Central Office 2018 --- zintuiglijke waarnemingen --- cultuur --- wetenschappelijke inzichten --- visual perception --- beeldcultuur --- Kunst ; psychologie --- Zien --- Waarnemingspsychologie --- Esthetica
Choose an application
Konijntje Mie speelt met haar vriendjes dat ze een stoere piraat is, maar als het donker wordt, durft ze niet meer buiten te spelen. Prentenboek met grote illustraties in kleur en beknopte informatie over infraroodcamera's. Vanaf ca. 4 jaar.Claudine Vandendriessche, 22 januari 2015Mie doet altijd stoer en speelt dat zij een piraat is. Zij is voor niemand of niets bang, behalve voor het donker. Een nachtspel met haar vrienden ziet ze echt niet zitten. In het donker kan zij niets zien, maar papa Vleermuis helpt haar: zij krijgt een speciale nachtbril. Mooi geschreven kleuterboek over stoer zijn, maar ook over het kleine hartje dat daar vaak mee gepaard gaat. Een verhaal waar kleuters zich in kunnen terugvinden. Het taalgebruik is duidelijk, kleurrijk en fantasierijk. Ook de tekeningen in zachte tinten zitten vol beweging en expressie. Ze vertellen vaak meer dan de tekst. Op de prent van Mie achterop de fiets bij haar papa zie je bijvoorbeeld met welke ingenieuze verlichtingsapparaten ze het donker overwinnen. Op het einde van het boekje is er een informatief gedeelte over infraroodcamera's en een uitleg over de nachtbril van Mie. Het boek kwam tot stand in samenwerking met het Leuvense nano- elektronica onderzoekscentrum IMEC en de RVO-Society. In de reeks rond technologie en zintuigen is dit het tweede boek. Leuk prentenboek dat niet alleen een mooi verhaaltje brengt, maar ook informatief is voor kleuters.22 januari 2015© Pluizer30http://www.pluizer.be
Didactics of technology --- Didactics of Kindergarten --- Physiology of nerves and sense organs --- beeldverwerking --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- audiovisuele technologie --- visualisatie --- ogen --- kleuters --- motorische ontwikkeling --- gezichtsvermogen --- Zeerover --- Technologie --- Technologische opvoeding --- Bang zijn --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- Zien --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Beeld --- beelden --- kijken --- prentenboeken --- zien --- zintuigen --- zintuiglijk spel --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- 415.2 --- 471.43 --- Licht --- Ogen --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Techniek --- Verrekijkers --- Waarneming --- Zeerovers (Piraten) --- Zien(Gezicht) --- Donker --- Kijken --- Zintuigen --- wereldoriëntatie --- Beelden --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Waarneming ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Zintuigen ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Contains audio-visual material --- D100392.jpg --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Dutch literature --- piraten --- infraroodcamera's --- nachtzien --- prentenboeken (genre) --- angst --- Fiction --- Jeugdboeken --- bang zijn --- verhalen + 5 jaar --- zeerovers --- Bang zijn ; verhalen --- Piraten; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Blindheid. --- Slechtziendheid. --- Zien. --- Kleuteronderwijs. --- Bang zijn. --- Zeerovers. --- D100395.jpg --- Piraten --- Leesboeken ; kleuters. --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of technology. --- Physiology of nerves and sense organs. --- audiovisuele technologie. --- beeldverwerking. --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs. --- gezichtsvermogen. --- kleuters. --- ogen. --- vakoverschrijdende thema's. --- Beeld (afbeelding) --- Spel --- Speelgoed --- Infrarood --- Camera --- Zintuiglijke ontwikkeling
Choose an application
Spitstechnologie voor de allerkleinsten (3j. tot 6j.). Wardje hoort niet goed?. Technologie brengt de oplossing! Een prentenboek en een didactisch pakket over technologie en gehoorproblemen. Je kind hoort slecht? Je wilt lesgeven over de zintuigen, over gehoorproblematiek en hoe technologie hierop inspeelt? Je wilt ouders, broertjes en zusjes leren omgaan met gehoorgestoorden? Laat je dan helpen door Oortjes gespitst!, een didactisch pakket rond het prentenboek Wardje. Het didactische pakket: > De handleiding biedt naast achtergrondinformatie ook activiteiten aan rond 25 experimenten met materialen en geluiden > Op de CD-ROM kunnen de kinderen het verhaal van Wardje beluisteren zoals zij het zelf horen, maar ook zoals Wardje het hoort via zijn cochleair implantaat. En verder zijn er verschillende speelse luisteropdrachten die de kleuters zelfstandig op de PC kunnen uitvoeren > De illustraties van de opdrachtkaarten zetten de kinderen op weg in het experiment. Het prentenboek Wardje is een eerste realisatie en richt zich naar kinderen van 3 tot 6 jaar. Het dompelt ze onder in de leefwereld van een doof konijntje en leert ze hoe technologie toch een normaal leven mogelijk maakt.
371.014 --- 700 Pedagogie --- 771 Kleuteronderwijs --- 772 Basisonderwijs --- 773 Secundair onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijsvernieuwing --- zorgverbreding --- 451.3 --- onderwijs --- 454 --- 473 --- Competentiegericht onderwijs --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- Schoolmanagement --- Schoolmoeheid --- Secundair onderwijs --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Video-interactiebegeleiding --- Zorgbeleid --- 450.46 --- 474.22 --- Onderwijsstijlen --- 061172.jpg --- Didactiek --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- Didactiek; algemeen --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Didactische principes --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #PBIB:+110.40 --- Luisteren --- doofheid --- gehoor --- geluiden --- kleuteronderwijs --- slechthorenden --- zintuigen --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- 415.2 --- 471.43 --- 539.3 --- Dove kinderen --- Ervaringsgericht werken --- Gehoor(Horen) --- Geluid --- Geluiden --- Slechthorende kinderen --- Gehoor --- Handboek/cursus --- Technologische opvoeding --- Wereldoriëntatie --- 471.43 ) Wereldoriëntatie --- CD-ROM 375 --- CD-ROM --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Doofheid --- Doven en slechthorenden --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Geluiden ; kleuteronderwijs --- Oren --- 472.3 --- Geluiden : kleuteronderwijs --- Horen : kleuteronderwijs --- D100389.jpg --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Geluidsleer --- Contains audio-visual material --- Teaching --- participatieraden --- participatie --- Didactics of technology --- Didactics of Kindergarten --- Physiology of nerves and sense organs --- vakoverschrijdende thema's --- auditieve waarneming --- luisteroefeningen --- personen met een auditieve beperking --- kleuters --- Nieuwe Leren. --- Didactiek. --- Doofheid. --- Horen. --- Slechthorendheid. --- Kleuteronderwijs. --- Onderwijs --- Zintuigen --- Didactics of the arts --- PXL-Education 2019 --- kleuterdidactiek --- zintuiglijke waarnemingen --- didactisch materiaal --- kinderboek --- D100390.jpg --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Zintuig --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|