Narrow your search

Library

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

Thomas More Mechelen (3)

VIVES (3)

Arteveldehogeschool (2)

KBR (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

UCLL (2)

VUB (2)

AP (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2017 (1)

2012 (1)

1998 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
The Silent Child
Author:
ISBN: 0429483198 1280782595 9786613692986 1849409994 9781849409995 1855755181 9781855755185 9781280782596 9780429483196 9781781810910 1781810915 9781855755185 0429907966 9780429907968 6613692980 Year: 2012 Publisher: London Karnac Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Silent Child: Communication without Words describes a way of understanding and communicating with children who are not speaking, but rather using their bodies and somatic symptoms to express states of mind. Jeanne Magagna has worked for 45 years trying to find ways of helping these children, varying in age and symptoms. Using infant observation methods of understanding primitive states of mind expressed through gestures of eyes, hands, body posture, she has worked in in-patient or out-patient settings with contributors: a group of psychiatrists, psychologists, family and child psycho


Book
Spraakontwikkelingsdyspraxie : het watervalmodel in de praktijk
Author:
ISBN: 9789463441919 Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Spraakontwikkelingsdyspraxie is een complexe spraakontwikkelingsstoornis die in de praktijk veel vragen oproept. Research levert nog veel vragen en dilemma?s op, die het ?maatwerk? in de praktijk niet makkelijk maken.Dit boek biedt studenten en logopedisten in het werkveld een theoretisch onderbouwd denkkader voor procesgerichte differentiaaldiagnostiek en evidencebased therapie op maat. Het theoretisch denkkader in dit boek geeft houvast en inzicht en leidt tot een concept voor een onderzoeksbatterij en een beslissingsboom voor diagnostiek. Principes en methodes voor efficiënte therapie zijn in het kader van de ICF-filosofie voorgesteld en toegepast op een casus.Door de verwerkingsopdrachten, de filmfragmenten en het werkmateriaal is het boek behalve een gedegen studieboek ook een direct bruikbaar instrument voor de praktijk.(http://www.acco50.be/nl-be/items/9789463441919/Spraakontwikkelingsdyspraxie)


Book
Kinderen met taalontwikkelingsstoornissen
Authors: ---
ISBN: 9062838189 9789062838189 Year: 1998 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen met taalontwikkelingsstoornissen krijgen al decennialang veel wetenschappelijke aandacht. De behandeling van taalgestoorde kinderen door logopedisten gebeurde echter veelal intuïtief. Pas de laatste jaren is er meer wetenschappelijke belangstelling voor ontstaan. Taaltherapie voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen sluit daarop aan en biedt handvatten voor het geven van evidence based taaltherapie.Deze uitgave bestaat uit een boek en een cd-rom. De cd-rom bevat onder meer het computerprogramma `Behandeldoelen taalontwikkelingsstoornissen', een programma dat het de logopedist makkelijk maakt om de behandeldoelen voor taaltherapie te bepalen en deze vervolgens uit te werken tot een behandelplan voor elk individueel kind. Het programma is toegespitst op drie soorten doelen: taaldoelen, doelen voor communicatie en participatie en doelen in relatie met onderliggende stoornissen.In het boek licht de auteur het gebruik van het computerprogramma toe en legt zij een theoretische verantwoording af voor de behandeldoelen die daarin gebruikt worden.In het laatste deel van het boek worden behandelsuggesties gegeven voor kinderen met een taalniveau van 0 tot 6 jaar. Op de cd-rom zijn deze uitgewerkt in de vorm van concrete thema's, scripts met afbeeldingen en liedjes, woordenlijsten en een stappenplan voor taaltherapie met prentenboeken. Taaltherapie voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen stelt ervaren logopedisten en logopediestudenten in staat om op een eenvoudige manier een goed gefundeerd behandelplan te ontwikkelen.

Keywords

Enfant --- --Langage --- --Trouble --- --Speech disorders in children --- Taalstoornissen. --- schrijfproblemen --- taalstoornissen --- leesproblemen --- kinderen --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Educational psychology --- Paediatrics --- Taalstoornissen ; kinderen --- Language development disorders --- In infancy & childhood --- Speech disorders in children --- Language Development Disorders --- Learning Disorders --- 803.3 --- Taalontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- Communicative disorders in children --- Auditory Processing Disorder, Central --- Central Auditory Processing Disorder --- Developmental Disorder, Speech or Language --- Developmental Language Disorders --- Language Disorders, Developmental --- Semantic-Pragmatic Disorder --- Speech or Language, Developmental Disorder --- Language Delay --- Speech Delay --- Delay, Speech --- Delays, Speech --- Development Disorder, Language --- Developmental Language Disorder --- Language Delays --- Language Development Disorder --- Language Disorder, Developmental --- Semantic Pragmatic Disorder --- Semantic-Pragmatic Disorders --- Speech Delays --- etiology --- Dyslectische kinderen ; remediëring --- Kinderen met taalproblemen --- Leesproblemen --- spraakstoornissen --- Taalontwikkeling ; kinderen --- Taalstoornissen --- 463.4 --- 800 ) Taalverwerving --- kinderen met taalontwikkelingsstoornissen --- taalontwikkelingsstoornissen --- Dyslexie --- Kinderen --- Lezen --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- psycholinguistiek --- taalontwikkeling --- taalpsychologie --- taalverwerving --- therapie --- 800:159.9 --- 800.7 --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 800:159.9 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Spraak- en taalgebrekkigen --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- logopedie --- taaltest --- Nederlands: taalontwikkelingsstoornissen --- Disorder, Language Development --- Disorders, Language Development --- Specific Language Disorder --- Spraakproblemen --- Taalverwerving --- Ontwikkelingsproblemen --- Spraakstoornissen --- Kind --- Taalprobleem --- Spraakprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ontwikkelingsprobleem --- Taalstoornis --- Spraakstoornis --- Academic Disorder, Developmental --- Adult Learning Disorders --- Developmental Disorders of Scholastic Skills --- Learning Disorders, Adult --- Learning Disturbance --- Scholastic Skills Development Disorders --- Adult Learning Disabilities --- Developmental Academic Disability --- Developmental Academic Disorder --- Developmental Disabilities of Scholastic Skills --- Academic Disabilities, Developmental --- Academic Disability, Developmental --- Academic Disorders, Developmental --- Adult Learning Disability --- Adult Learning Disorder --- Developmental Academic Disabilities --- Developmental Academic Disorders --- Disabilities, Adult Learning --- Disabilities, Developmental Academic --- Disabilities, Learning --- Disability, Adult Learning --- Disability, Developmental Academic --- Disability, Learning --- Disorder, Learning --- Disorders, Learning --- Disturbance, Learning --- Disturbances, Learning --- Learning Disabilities, Adult --- Learning Disability --- Learning Disability, Adult --- Learning Disorder --- Learning Disorder, Adult --- Learning Disturbances --- Dyslexia --- Langage --- Trouble

Listing 1 - 3 of 3
Sort by