Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Eerste Nederlandstalige handboek over journalistiek vanuit academische invalshoek Journalistiek in maatschappelijk perspectief is het eerste Nederlandstalige handboek dat het studiedomein van de journalistiek beschouwt vanuit een academische invalshoek. Het illustreert diverse perspectieven op journalistieke actoren, processen en thema's en baseert zich hiervoor op standaardwerken binnen het domein van Journalism Studies. Elk hoofdstuk vertrekt vanuit de belangrijkste klassieke studies in de massamaatschappij. Vervolgens wordt besproken hoe die studies worden uitgedaagd door de huidige netwerkmaatschappij. De auteurs leggen uit wat een journalist doet en hoe redacties werken, waarbij ze onder meer focussen op het profiel van de journalist, het nieuwsselectie- en nieuwsproductieproces en de gangbare businessmodellen binnen de journalistiek. Verder is er ook aandacht voor de nieuwsconsument, die een steeds actievere rol speelt via smartphones en sociale media. Ten slotte gaan de auteurs ook in op een actuele kwestie: het publieke debat over fake news. Dit boek is geschikt voor iedereen die voor het eerst kennismaakt met journalistiek als studiedomein, maar ook voor wie een breed inzicht wil krijgen in het functioneren en de rol van journalistiek in de maatschappij.
Journalism --- journalistieke opleiding --- journalistiek --- Journalistiek --- Sociology of occupations
Choose an application
Inhoudsopgave : 1. Ergotherapie 2. Historisch perspectief 3. Handelen 4. Cliënt 5. Activiteiten 6. Contect 7. Ergotherapeut 8. Methodisch handelen 9. Kwaliteit 10. Beroepsontwikkeling 11. Wet- en regelgeving
Professional ethics. Deontology --- Sociology of occupations --- Physiotherapy. Alternative treatments --- paramedische beroepen --- beroepsprofielen --- ergotherapie --- Netherlands --- Ergotherapie --- Beroep.
Choose an application
Een veranderende maatschappij en groeiende inhoudelijke kennis maken dat het beroep van ergotherapeut zich ontwikkelt. Ergotherapeuten werken steeds meer op nieuwe terreinen in de gezondheidszorg of binnen de aangrenzende gebieden van welzijn, zakelijke dienstverlening en het algemeen en bijzonder onderwijs.
Professional ethics. Deontology --- Sociology of occupations --- Physiotherapy. Alternative treatments --- paramedische beroepen --- beroepsprofielen --- ergotherapie --- Netherlands --- Ergotherapie --- Beroep.
Choose an application
Doel van het spel is blije klanten verzamelen om te winnen! Met als resultaat bewustwording, reflectie, samenwerking, inspiratie, motivatie en klantgedrevenheid. Service is en blijft mensenwerk. Overal en altijd. In de beleving en de verwachting van de ontvangers van die service, speelt de medewerker van een organisatie een sleutelrol. Met dit spel oefen je de grondhouding van klantgericht denken en handelen en vertaal je die naar concrete actie. Het spel geeft je inzicht in herkenbare situaties met klanten én in hoe je die zelf kunt beïnvloeden. Dat geeft jou en je klanten een goed gevoel over je relatie en zorgt voor wederzijds vertrouwen. Met Het Klantenspel haal je een beknopte training klantvriendelijkheid in huis. - Volledig herziene remake van dit al jaren succesvolle spel over klantgerichtheid - Spelenderwijs oefenen met vakkundig omgaan met klanten - Ook zeer geschikt voor het onderwijs, het spelformat leent zich didactisch gezien uitstekend voor een jongere doelgroep
Secondary education --- klantentevredenheid --- Consumer behavior --- SO (secundair onderwijs) --- Klantentevredenheid --- Klantgerichtheid --- Professionalisering --- Retail --- retailmarketing --- Games --- Sociology of occupations --- Labour market
Choose an application
Na meneer Doktoor en meneer de Burgemeester brengt Peter Vandekerckhove verhalen uit de leraarskamer. Een 50-tal leraars en leraressen uit alle onderwijsnetten vertellen honderduit over hun belevenissen voor de klas.De oudste is 100 jaar, de jongste 52. De leraars (M/V) vertellen over hun opleiding en hun carrière, over collega's en de directie, over inspecteurs en de vele ministers van onderwijs. En natuurlijk over de studenten. Pakkende verhalen vaak over orde en tucht, over spieken en spijbelen, over strafstudie en oudercontacten. Ook de evolutie van hun vak komt natuurlijk aan bod. De schoolstrijd, de opkomst van het VSO, gemengd onderwijs: het passeert allemaal de revue. Alle onderwijsniveau's komen aan bod: van 'Latijns-Grieks' in een college tot 'garagist' in het deeltijds Onderwijs.
onderwijs --- leerkracht --- 20ste eeuw --- Vlaanderen --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen. --- Sociology of occupations --- Secondary education --- History of education and educational sciences --- Flanders --- #gsdb8 --- leraar --- 950 --- onderwijsgeschiedenis --- cultuurgeschiedenis --- histoire culturelle --- leraar. --- onderwijs. --- 20ste eeuw.
Choose an application
'Geitenwollen sokken', dat is het beeld dat lange tijd aan ze kleefde: jongerenwerkers, sociaal-cultureel werkers, opbouwwerkers en vormingswerkers. Het dateert uit de jaren zestig en zeventig, de periode waarin deze sociaal-culturele professionals het meest van zich lieten horen. Minder bekend is dat ze de 'uitvinders' zijn van allerlei vernieuwingen, zoals dorps- en buurthuizen, bibliotheken, speeltuinen, activering van werklozen, kinderopvang, volwasseneneducatie, poppodia, buurtbemiddeling en 'community arts'. De auteur beschrijft de stormachtige ontwikkeling van de sociaal-culturele beroepen na WOII in Nederland. Hij laat zien hoe de naoorlogse politieke en culturele elite deze kersverse professionals opzadelde met torenhoge verwachtingen ten aanzien van modernisering en individuele ontplooiing. Hoe in de jaren '60 en '70 het werk radicaliseerde, en in de decennia daarna de ontnuchtering en bezuinigingen volgden. Maar ook dat na de politieke moorden van deze eeuw de belangstelling voor deze beroepen terugkeerde.De recente opkomst van de participatiesamenleving plaatst sociaal-culturele professionals in het hart van de maatschappelijke ontwikkelingen. Opmerkelijk is hoe jongerenwerkers, sociaal-cultureel werkers, opbouwwerkers en vormingswerkers er in al die stormen in slagen om hun professionaliteit, vakmanschap en ambachtelijkheid naar een hoger plan te tillen
sociale geschiedenis --- maatschappelijke ontwikkelingen --- sociaal-cultureel werk --- sociaal werk --- Sociology of occupations --- geschiedenis --- vormingswerk --- Sociology of social welfare --- Netherlands --- Sociaal-cultureel werk ; Nederland --- verzorgingsstaat --- sociaal-cultureel werkers --- gezondheidszorg --- professionalisering --- 304 --- 374 --- Sociaal-cultureel werk --- Verzorgingsstaat --- Beroepskrachten --- Geschiedenis --- Nederland --- Beroepskracht --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Sociology of occupations --- Social problems --- Flanders --- #SBIB:012.GIFT --- #SBIB:316.8H15 --- #SBIB:316.334.2A470 --- #SBIB:35H435 --- #A0111A --- 666 Armoede --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- arbeid --- arbeid, motivatie --- armoedebestrijding --- sociale economie --- werkgelegenheid --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- Arbeidssociologie: het sociaal-economisch overheidsbeleid: algemeen --- Beleidssectoren: economisch en werkgelegenheidsbeleid --- Armoede --- Armoedebeleid --- Sociale uitsluiting --- Werkgelegenheid --- Huisvesting --- Politiek
Choose an application
In 2040 zal naar verwachting 25 procent van de Nederlandse bevolking ouder zijn dan 65 jaar. Deze vergrijzing, de multiculturalisering en andere demografische ontwikkelingen, als de afname van het aantal geboorten, hebben grote gevolgen voor de samenleving als geheel. Het toenemende beroep dat ouderen op de zorg- en dienstverlening zullen doen, vraagt om een multidisciplinaire benadering. De auteurs leggen daarbinnen de nadruk op de diversiteit van het ouderenwerk en de noodzaak van een veelvormig antwoord op verschillende behoeften van ouderen (Bron: covertekst)
613.98 --- Arbeid --- Gezondheid --- Levensloop --- Ouderen --- Ouderenzorg --- Tijdbeheer --- Vergrijzing --- Wonen --- S20080791.JPG --- bejaarden --- bejaardenbeleid --- 362.6 --- 324 --- 614.25 --- bejaardenproblematiek --- bejaardenvoorzieningen --- bejaardenwoning --- demografie --- dood --- geriatrie --- gerontologie --- ouderenzorg --- pensioen --- zorginstellingen --- Nederland --- Nederland. --- Geriatrics --- gerontagogie --- Age group sociology --- bejaardenverzorgenden --- Sociology of occupations --- vergrijzing --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- wonen --- Social policy and particular groups --- departement Gezondheidszorg 11 --- ouderenzorgbeleid
Choose an application
Weet jij al wat je later wil worden? Wil je binnen werken? Of ben je graag buiten? Wil je een avontuurlijke baan? Of hou je het liever rustig? In dit boek lees je alles over zeven vaak voorkomende beroepen. Hoe vroeg staat een marktkramer op? Wat moet een brandweerman allemaal kunnen? Wat doet een juf of meester als jij naar huis bent? Interessante weetjes en leuke gesprekken.
Sociology of occupations --- Primary education --- autobussen --- onderwijzers --- vuilnis --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- AVI 7 (doelgroep) --- AVI E5 (doelgroep) --- markt --- beroepen --- onthaalouders --- bakkers --- brandweer --- Beroepen --- Begrijpend lezen --- Gesprekken --- AVI-E5 --- AVI-M6 --- PXL-Education 2020 --- kinderboek --- vanaf 7 jaar --- Beroepen : basisonderwijs --- 476.13 --- brandweermannen --- vuilnismannen --- marktkramers --- onderwijzeressen --- buschaffeurs --- verhalen +7 jaar --- verhalen 6-8 jaar --- Beroep --- Gesprek --- Waardering --- Verpleegkunde --- Pupil counseling. Pupil guidance
Choose an application
Reflectie is een belangrijk onderdeel van de beroepsuitoefening van (toekomstige) sociale professionals in zorg, welzijn, onderwijs of de rechtspraktijk. Met dit zakboekje hebben zij de basisinformatie over reflectie op de eigen ontwikkeling als persoon en professional altijd direct bij de hand. De reflectieve professional koppelt wetenschappelijke informatie op inzichtelijke manier aan praktische toepassingen. Het boekje biedt 99 praktische handreikingen, onderverdeeld in de vijf rubrieken: wat, waarom, waartoe, hoe en met wie, voor het reflecteren van de professional op zichzelf, anderen en de omstandigheden.In overzichtelijke hoofdstukken zet dit compacte naslagwerk op een toegankelijke, speelse manier aan tot professionele reflectie. Er wordt beknopt weergegeven wat reflectie inhoudt en waarom het belangrijk is voor mensen die met mensen werken. Vervolgens krijgen lezers geschetst waartoe reflecteren leidt en hoe men kan reflecteren, alleen of met hulp van anderen. Daarin legt de auteur vooral de nadruk op toepassingen, vaardigheden en houdingen bij reflectie.www.coutinho.nl
Professional ethics. Deontology --- Sociology of occupations --- Planning (firm) --- reflectie (psychologie) --- toegepaste filosofie --- deontologie --- Professionalisering --- Leraren --- Reflectie --- Agogiek --- Methodiek --- Hulpverleners --- Methodologie --- Persoonlijkheidsleer --- Sociaal werk --- reflecteren --- Reflecteren --- Reflectief denken --- 604.2 --- reflectief denken --- 321.3 --- Maatschappelijk werk - Sociale zorg ; methodiek --- Leraar --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Hulpverlener --- Onderwijs --- Directie --- Sociaal werk (beroep) --- Reflecteren. --- Agogie ; methodiek --- Zelfkennis --- Maatschappelijk werk ; methodiek --- reflectie
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|