Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Is je kind overgevoelig of juist ongevoelig voor aanraking, smaak, geur, geluid en visuele prikkels? Is het heel beweeglijk of juist niet? Heeft het coördinatieproblemen? Dan is de kans groot dat het problemen heeft op het gebied van sensorische verwerking.Het brein van sommige kinderen verwerkt zintuiglijke prikkels niet altijd probleemloos. Ze krijgen dan vaak etiketten opgeplakt als kieskeurig, overgevoelig, stuntelig, onvoorspelbaar of onoplettend. Soms vermijden ze aanrakingen, weigeren ze bepaalde kleren te dragen of zijn het moeilijke eters; soms zijn ze juist dol op extreme prikkels als harde geluiden, heet badwater of heel pittig eten.Deze nieuwe, geactualiseerde editie van dit toonaangevende handboek geeft antwoord op veelvoorkomende vragen van ouders, docenten en verzorgers van kinderen met problemen bij sensorische verwerking. https://www.standaardboekhandel.be/p/uit-de-pas-9789057125768
Psychomotorische therapie --- Kind --- Sensomotoriek --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Leer- en gedragsproblemen.
Choose an application
Alle kinderen willem spelen. Alleen speelt de een gemakkelijker dan de ander. Met plezier uit de pas bevat spelletjes voor kinderen met een sen sensorische integratiestoornis - Coördinatieproblemen, over - of ondergevoeligheid voor prikkels, extreme bewegelijkheid of passiviteit. Met de juiste spelletjes kunnen zij hun sensorische verwerkingsvaardigheden trainen en versterken én veel plezier beleven. De ruim honderd spelletjes zijn eenvoudig en leerzaam en stimuleren de ontwikkeling van de hersenen en het lichaam. Zo kunnen sensorische integratieproblemen op een leuke en eenvoudige manier aangepakt worden. Een aantal activiteiten is speciaal geschikt voor kinderen met een autismespectrumstoornis. Met plezier uit de pas is het praktische vervolg op Uit de pas, het hand boek van Kranowitz over sensorische integratiestoornis. Deze twee boeken vormen samen een compleet trainingsprogramma voor ouders, hulpverleners en docenten.
Leer- en gedragsproblemen. --- spellen --- autisme --- psychosociale hulpverlening --- bewegingsspelen --- motorische ontwikkeling --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- socio-emotionele stoornissen --- kinderen --- orthopedagogiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Aandacht / aandachtsstoornissen (concentratiestoornissen) --- Spel/sport bij personen met een handicap (vrijetijdsbesteding bij personen met een handicap) --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Sensomotoriek --- sensomotoriek --- 464 --- Kinderen --- Sensorische integratiestoornis --- Spelen --- Zintuiglijk spel --- 376 --- Bewegen --- Bewegingsactiviteiten --- Sensorische integratie --- Sensorische stoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- ADHD --- Psychomotorische therapie --- Sensomotoriek --- Activiteitenbegeleiding --- Ergotherapie --- Speltherapie --- Autisme --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Spel --- Ontwikkeling --- Autismespectrumstoornis --- Autisme.
Choose an application
fysiologie --- uitscheidingsstelsel --- ademhalingsstelsel --- endocrien stelsel --- bloeddrukmeting --- Stofwisseling --- 911193.jpg --- zenuwstelsel --- spierstelsel --- biologie --- Human physiology --- Physiology. --- 612 --- Bewegen --- Bloedsomloop --- Energie --- Fysiologie --- Sensomotoriek --- Fysiologie. --- Physiology
Choose an application
Voor het leren en de ontwikkeling van kinderen is altijd veel aandacht. Vaak gaat het daarbij vooral om vakken op school. Dat kinderen naast leren op school ook graag spelen, en wat eigenlijk het belang is van spelen, daar gaat dit boek over. De auteurs gaan in hoe spelen bijdraagt aan alle ontwikkelingsdomeinen en geven daarnaast achtergrondinformatie om inzichtelijk te maken hoe spelen eruit ziet. De auteurs vestigen tevens de aandacht op de omgeving waarin spelen plaatsvindt. Het boek bevat concrete suggesties voor kinderen in de leeftijd van kinderopvang tot en met het einde van de basisschool.
Spelen ; didactiek. --- lager onderwijs --- bewegingsspelen --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- lager onderwijs (doelgroep) --- spelactiviteiten --- peuters (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Spelen --- Spelend leren --- spelen --- speldidactiek (ler) --- spelen (ler) --- spelend leren --- senso --- 477.8 --- Spel --- Basisonderwijs --- PXL-Education 2018 --- ontwikkelingspsychologie --- didactiek van sport en spel --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Spelstimulering --- Sensopathisch spel --- Sensomotoriek --- Fantasie
Choose an application
Dat kinderen naast het schoolse leren ook spelen, dat ze graag spelen en dat ze ook moeten kunnen spelen, daar is vaak weinig aandacht voor. Wat is spelen, wat is het belang ervan en op welke manieren spelen ze? Leerkrachten bouwen zo een band op met de kinderen, ze leren ze beter kennen in hun ontwikkeling en leren te signaleren waar mgoelijk extra zorg nodig is. Leerkrachten leren in dit boekje ook hoe je het spelen van kinderen kunt stimuleren : door ruimte te geven, materialen beschikbaar te stellen en mee te gaan in de beleving van het kind. Het grootste deel van het boek bestaat uit een breed en rijk overzicht van allerlei manieren van spelen met veel concrete suggesties: voor de reguliere basisschool (kleuterklas en lagere school), individueel en voor een kleine of grote groep en gerelateerd aan verschillende vak- en vormingsgebieden. Steeds wordt het belang benadrukt van creativiteit en improvisatie en in elke spelcategorie wordt ingegaan op de vraag wanneer extra zorg gewenst is.
Basisonderwijs. --- Spelen. --- basisonderwijs --- spelen --- Didactics of sports and games --- Orthopedagogics --- Didactics of Kindergarten --- didactische werkvormen --- Didactics of primary education --- #PBIB:+110.59 --- Spel --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Spel --- 474.9 --- didactiek --- 622.1 --- Basisonderwijs --- Spelactiviteiten --- Improvisatie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sensomotoriek --- Sensopathisch spel --- Spelen --- 796.1 --- Didactiek --- Kenmerken --- Onderwijs --- Ontwikkeling --- 471.6 --- 477.8 --- Lichamelijke opvoeding; ba.o --- Spel; opvoeding --- Spelen : basisonderwijs --- Spelletjes : kleuteronderwijs --- 061483.jpg --- Spelen ; basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Andere --- didactiek basisonderwijs - overige onderwerpen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Overige onderwerpen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Spelactiviteit --- 433.6 --- kind, spel en speelgoed --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Orthopedagogiek
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|