Listing 1 - 10 of 393 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Philosophy, Chinese. --- Philosophy, Chinese. --- Philosophy.
Choose an application
The most widely-used textbook for the communication theory course, A First Look at Communication Theory analyzes the major communication theories at a level that is appropriate for both lower- and upper-level courses. The theories represented in the text reflect a mix of foundational and recent scholarship and strike a balance of scientific and interpretive approaches.
Communication --- Philosophy --- Communicatie --- Philosophy. --- theorieën --- Communicatie. --- theorieën. --- Theorieën. --- Communication - Philosophy
Choose an application
De aanslagen van 11 september 2001 veranderden de wereld. Vrijwel onmiddellijk ontstonden er complottheorieën, die de officiële verklaring van de dramatische gebeurtenissen verwierpen. Twintig jaar later oefenen die theorieën nog steeds een grote aantrekkingskracht uit op zeer veel mensen. Konden de terroristen wel een vliegtuig besturen? Reageerde de luchtverkeersleiding niet verdacht traag? Misschien gebruikte de Amerikaanse overheid wel zelf explosieven om de Twin Towers gecontroleerd te laten instorten? En wat met WTC7? Wat moeten we nu van dergelijke beweringen maken? Zit er enige grond in bepaalde complottheorieën? En waarom blijven ze zo vaak circuleren? In dit boekje gaat Brecht Decoene op zoek naar de oorsprong en de aantrekkingskracht van alternatieve verklaringen voor 9/11. Decoene verdiepte zich de afgelopen tien jaar grondig in de zogenaamde 9/11-truthersbeweging. Hij beschrijft de complotkringen die ontstonden na de aanslagen en de figuren die daarin centraal staan. Decoene houdt de populairste complotversies kritisch tegen het licht, beoordeelt ze op hun onderlinge consistentie en legt uit hoe men hun waarheidsgehalte rationeel kan inschatten.
Choose an application
De kosmopolitische politieke traditie in het westerse denken begint met de Griekse cynicus Diogenes, die op de vraag waar hij vandaan kwam antwoordde dat hij een wereldburger was. In plaats van zijn stamboom, stad, sociale klasse of geslacht te noemen, definieerde hij zichzelf als mens. Martha C. Nussbaum volgt deze ‘nobele maar onvolkomen' visie op het wereldburgerschap zoals die tot uiting komt bij denkers in de Grieks-Romeinse oudheid, bij Hugo de Groot in de zeventiende eeuw, Adam Smith in de achttiende eeuw en een aantal hedendaagse denkers. Ze onderzoekt welke spanningen er inherent aan zijn. Het ideaal suggereert dat mensen moreel handelen en gelijkwaardig zijn, terwijl er in werkelijkheid in basale materiële behoeften moet worden voorzien voordat zij hun inherente waardigheid kunnen verwezenlijken. Welke politieke principes moeten we volgen, wetend dat in grote delen van de wereld voedseltekorten heersen, dat mensen met beperkingen geringere sociale kansen hebben, dat er onverenigbare opvattingen zijn over de pluriforme samenleving, dat asielzoekers moeten worden opgevangen? Nussbaum formuleert hierop een antwoord en pleit ervoor ook de morele rechten van dieren en de natuur te erkennen. Het inzicht dat mensen als gelijken én als wezens van onschatbare waarde zouden moeten worden behandeld, heeft in de moderne westerse politieke verbeelding veel goeds opgeleverd. In De kosmopolitische traditie breidt Nussbaum deze gedachte uit en spoort ze ons aan om ons te concentreren op wat we gemeenschappelijk hebben in plaats van op wat ons verdeelt.
Filosofen. --- Kosmopolitisme. --- Political philosophy. Social philosophy --- History of philosophy
Choose an application
Nous avons à repenser aujourd'hui, sur de nouvelles bases, le destin coopérant du négatif; notamment à distinguer entre ce qui détruit et ne produit rien (qu'on appellera pour commencer le mal) et ce que serait un négatif activant, mobilisant, tel qu'il met sous tension, promeut, innove, intensifie. C'est même dans cette capacité à gérer du négatif sans l'aseptiser, ou plutôt, ce gérer étant par trop managérial, à le faire "lever'', à le rendre productif au lieu de le désamorcer, que je vois se renouveler la vocation de l'intellectuel à l'ère de la mondialisation. Son "engagement" ne serait plus, dès lors, celui d'un positionnement à l'extrême, en quête d'une radicalité de principe (comme la figure s'en est déployée en France, dans l'antagonisme de bloc à bloc, ou de classe à classe, de Sartre à Foucault et Bourdieu - cette figure n'est-elle pas épuisée ?) ; mais consiste à déceler selon quelles voies, dans ce nouveau contexte, du négatif, loin d'être à bannir, met en mouvement et peut activer: à faire apparaître selon quel autre plan ce qui paraissait "mauvais" révèle des ressources inexplorées, et même inenvisagées ...
Political philosophy. Social philosophy --- China --- Negativity (Philosophy) --- Philosophical Essay --- Philosophy, Chinese --- S12/0820 --- Philosophy --- Chinese philosophy --- China: Philosophy and Classics--Comparative philosophy
Choose an application
The Philosophy of Design is an introduction to the fundamental philosophical issues raised by the contemporary practice of design. The first book to systematically examine design from the perspective of contemporary philosophy, it offers a broad perspective, ranging across key philosophical areas such as aesthetics, epistemology, metaphysics and ethics. The first part of the book explores central issues about the nature of design and its products, and the rationality of design methods. A central theme is that Modernist ideas, such as those offered by Loos and Gropius, provide important responses to these philosophical issues. In the second part of the book, these Modernist ideas serve as touchstones in the exploration of key issues for design, including: the place of aesthetics in design; design s relation to personal expression; the meaning of function; and design s relation to consumerism. The social responsibility of designers, and the impact of design practice on ethical reasoning are also discussed.
Design --- Product design --- Aesthetics. --- Philosophy. --- Philosophy.
Choose an application
In this controversial new book, Daisy Christodoulou offers a thought-provoking critique of educational orthodoxy. Drawing on her recent experience of teaching in challenging schools, she shows through a wide range of examples and case studies just how much classroom practice contradicts basic scientific principles. She examines seven widely-held beliefs which are holding back pupils and teachers: - Facts prevent understanding - Teacher-led instruction is passive - The 21st century fundamentally changes everything - You can always just look it up -We should teach transferable skills - Projects and activities are the best way to learn - Teaching knowledge is indoctrination. In each accessible and engaging chapter, Christodoulou sets out the theory of each myth, considers its practical implications and shows the worrying prevalence of such practice. Then, she explains exactly why it is a myth, with reference to the principles of modern cognitive science. She builds a powerful case explaining how governments and educational organisations around the world have let down teachers and pupils by promoting and even mandating evidence-less theory and bad practice. This blisteringly incisive and urgent text is essential reading for all teachers, teacher training students, policy makers, head teachers, researchers and academics around the world.
Education --- Research --- Philosophy
Choose an application
Met hun mobiele radiostudio in een omgebouwde caravan verblijven acteurs Joris Hessels en Dominique van Malder op verschillende locaties. Daar aangekomen kunnen de plaatselijke bewoners hun favoriete plaatjes aanvragen. Zo ontstaan persoonlijke verhalen over waarom deze muziek een bijzondere plaats heeft ingenomen in het leven van de aanvragers.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 393 | << page >> |
Sort by
|