Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Mass media's potential to influence audience beliefs and behavior is a subject that has long fascinated scholars and the general public. The ongoing interest and concern are reflected in the common tendency to blame "the media" for many of society's problems. This extensively revised and updated edition cuts through popular notions of presumed effects to provide a balanced, informed, up-to-date treatment of the media effects literature. The clear, compelling presentation, illuminated by dozens of new photographs, equips readers with a fundamental understanding of the history, theoretical underpinnings, and current status of media effects research knowledge that will help them navigate in a media-saturated environment. Several outstanding elements distinguish the Second Edition of Fundamentals of Media Effects. New chapters explore the impact of computer/video games, the effects of the Internet and social networking sites, and the way mobile communication devices have transformed the way we live. An extensive new chapter on children's educational television describes the considerable body of research that supports positive effects like language development and flexible-thinking skills. Framing studies are covered in a separate chapter where they are distinguished both theoretically and experimentally from agenda setting and priming. Finally, the authors provide overviews of classic and current research studies in an invaluable feature called "Research Spotlight," which enable readers to envision how theories translate into research.
Mass communication. --- Mass media --- Mass media. --- Media effecten. --- Influence --- Political aspects --- Psychological aspects --- Social aspects
Choose an application
Radiojournalistiek is het eerste Nederlandstalige basisboek op dit vakgebied. Het leert de journalist (in spe) alles over het vak van bureauredacteur en verslaggever voor de radio. Radio is snel, kan informatie en emoties direct overbrengen en is tegelijk ook anoniem en intiem. Bij radionieuws heb je te maken met meerder deadlines per dag. Hoe ga je als journalist met deze zaken om? Met dit boek leert de lezer stap voor stap de benodigde vaardigheden in praktijk te brengen.
radiojournalistiek --- Journalism --- Radiojournalistiek --- Journalistiek --- Media --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Radio --- 659.3 --- journalistiek --- radio --- 094 --- 093 --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- radio en televisie --- Radiojournalistiek. --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large
Choose an application
Communication --- Mass media --- Dictionaries --- Dictionaries. --- Communicatie --- Massamedia --- woordenboeken --- -Mass media --- -Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication, Primitive --- Mass communication --- Sociology --- -Dictionaries --- woordenboeken. --- -Communication, Primitive --- Audiovisual methods --- Mass communications --- Engels --- Media. --- Woordenboeken. --- Communication - Dictionaries --- Mass media - Dictionaries
Choose an application
Media-ethiek biedt een helder en toegankelijk overzicht van de belangrijkste onderwerpen op dit terrein. Dit boek is bedoeld voor studenten journalistiek en communicatie(wetenschap), maar ook voor anderen met belangstelling voor ethische vragen op het terrein van media, communicatie en reclame. De volgende kwesties komen onder meer aan de orde: Wanneer mogen journalisten betalen voor exclusieve informatie? Waar liggen de morele en juridische grenzen van de vrijheid van meningsuiting? Waar liggen de grenzen bij digitale manipulatie van nieuwsfoto's? Welke morele vragen worden opgeroepen door de burgerjournalistiek, bijvoorbeeld zoals die wordt beoefend door bloggers? Is met criteria als goede smaak, fatsoen en goede zeden nog te werken in een pluriforme samenleving als de onze? Elk hoofdstuk wordt afgesloten met enkele kennis- en discussievragen.
media-ethiek --- massamedia --- Professional ethics. Deontology --- Mass communications --- Media ; ethiek --- 659.3 --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Media --- Ethiek --- Journalistiek --- Journalistieke ethiek --- Reclame --- Reclame-ethiek --- journalistiek --- communicatie --- reclame --- sociale media --- journalistiek. --- communicatie. --- reclame. --- sociale media. --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Journalistiek. --- Communicatie. --- Reclame. --- Sociale media.
Choose an application
Inhoudsopgave : 1. Wanneer wel, wanneer geen persbericht? 2. Persberichten schrijven 3. Vormgeving 4. Strategie 5. Nazorg
Persberichten. --- Schriftelijke communicatie. --- Journalism --- persberichten --- #A0307A --- 694 Schrijvende pers --- #KVHA:Journalistiek; Nederlands --- #KVHA:Perscontacten --- 659.3 --- PR --- 091 --- communicatie in organisaties --- pers --- schriftelijke communicatie --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- public relations --- 65.012 --- 384 --- 007.2 --- Persberichten --- Mediarelaties --- Journalistiek --- Tekstsoorten --- Externe communicatie --- Mediarelatie --- Tekstsoort --- Persbericht --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
This groundbreaking and innovative introduction to Media Studies will afford undergraduate and mature students a comprehensive overview of the subject area. It will set students firmly on course to be critical, informed and canny operators within the discipline. The text is pedagogically rich and covers a wide range of topics from the history of media right through to coverage of new media. The text interweaves theory, practice, and professional issues throughout, and will engage the reader fully with the principal issues, challenges and paradigms in the discipline. Through a breadth of reference and support resources, students will activley grapple with a variety of media at both a practical and intellectual level. Students will emerge with a broad range of perspectives, a strong conceptual sense of the area and a firm foundation to take a critical approach to their studies at higher levels. Media Studies: texts, production and context will be essential reading for undergraduate and postgraduate students of media studies, cultural studies, communication studies, film studies, the sociology of the media, popular culture and other related subjects.
Mass media. --- Media. --- Mass communications --- Media --- Media-analyse --- Inhoudsanalyse --- Mediastrategieën --- Overheidsbeleid --- Mass media --- #SBIB:309H1000 --- 130.2 --- cultuurfilosofie --- media --- mediatheorie --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- Media: algemene en theoretische werken --- Mediastrategie
Choose an application
Media. --- Pers. --- Persberichten. --- Radio. --- Televisie. --- persconferenties --- persberichten --- mediagebruik --- Mass communications --- Mediarelaties --- Media --- Mediabereik --- Mediaplanning --- Persberichten --- Interviews --- Publiciteit --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #ECO:03.14:industrie en onderneming marketing --- #A9704A --- Message Boodschap --- Médias Media --- Presse Pers --- Radio Radio --- Télévision Televisie --- Interviews Interviews --- Publicité Adverteren --- #KVHA:Media --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Interviewen; Nederlands --- #KVHA:Communicatie --- 659.3 --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mediarelatie --- Persbericht --- Interview --- Etalage
Choose an application
In begrijpeljke taal wordt op een rij gezet tegen welke juridische problemen men in de praktijk op kan lopen. Wat is plagiaat? Wanneer mag ik iets overnemen uit een andere uitgave? Wat moet er in ieder geval geregeld worden met fotografen, ontwerpers en tekstschrijvers? Kortom al die zaken waarvan je eigenlijk liever zeker weet, om claims te voorkomen.
Auteursrecht --- Auteursrecht. --- Nederland. --- auteursrecht --- Industrial and intellectual property --- communicatie --- Mass communications --- Copyright --- 151 Intellectuele rechten --- Auteursrechten --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Auteursrecht --- 347.78 --- 659.3 --- 396.27 --- recht --- Belgisch recht --- België --- schriftelijke communicatie --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 347.78 Auteursrecht --- auteursrecht, recht op handelsnaam, merkenrecht, octrooirecht --- 007 --- 34 --- 007.2 --- Communicatie --- Auteurswet --- Praktijk --- Mediawetgeving --- Wetgeving --- Monograph
Choose an application
Hoe kweek je vertrouwen in de samenleving voor je organisatie? Door middel van van Issuesmanagement kun je de publieke opinie regisseren. Die publieke opinie is lang niet altijd mals, lang niet altijd redelijk en lang niet altijd terecht. Issuesmanagement is daarom een belangrijk taakgebied van 'communicatie'.. Issuesmanagement is langetermijnbeleid. Veenbrandjes als mediahypes zijn z aangestoken, maar dan hebben we het over crisiscommunicatie. Waar het bij issuesmanagement om gaat zijn de doorsmeulende branden van de publieke opinie. Moeten we ze blussen? Moeten we ze juist aanwakkeren? En hoe regis-seren we dat? Resultaat van goed issuesmanagement is een organisatie die als volwaardige partner door de politiek en niet-gouvernementele organisaties beschouwd wordt, en een betrouwbare bron is voor de media.
Marketing. --- Public relations. --- Publieke opinie en media. --- publieke opinie --- communicatiemanagement --- Mass communications --- Marketing --- Public relations --- Communicatie --- Issue management --- Externe communicatie --- Publieke opinie --- communicatie --- #A0411A --- 654 Publieke opinie --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Publieke opinie --- 659.3 --- management --- marketing --- PR --- crisiscommunicatie --- organisatieleer --- 366.4 --- 301.17 --- 007 --- public relations --- bedrijfsleiding, management --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large
Choose an application
Dit boek geeft tips voor het promoten van een bedrijf via internet. De gebiedende wijs waarin de waardevolle suggesties worden gegeven, is een verademing. Een vertrouwenwekkende handleiding zonder poespas en met een voorbeeldige overzichtelijkheid. Als basis komt de opzet van een website aan de orde, zo ook de vindbaarheid ervan en de redactie van aantrekkelijke teksten. Daarnaast e-publicaties, zoekwoorden, sociale media, online adverteren en free publicity. Het boek kan van groot nut zijn voor zelfstandigen zonder personeel én grotere bedrijven die hun diensten via het internet onder de aandacht van potentiële klanten willen brengen. Het is een deel in de reeks 'Taalanker' over de aanpak van herkenbare werksituaties, zoals timemanagement en omgaan met stress.
Reclame --- Internet. --- Computer architecture. Operating systems --- e-commerce --- Dutch language --- sales promotion --- sociale media --- Mass communications --- Internet --- Cybermarketing --- Websites --- Bedrijfscommunicatie --- Branding --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Bedrijfscommunicatie; Nederlands --- #KVHA:Bedrijfspromotie --- #KVHA:Internet --- 091 --- internet --- PR --- Nederlands 843 --- Bedrijfspromotie --- 659.3 --- 803.93 -06 --- promotie --- bedrijfsbeheer --- 695.1 Public relations --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- public relations --- Website --- Onlinemarketing
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|