Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Tijdens je hele studie stel je allerlei rapportages op, van projectverslagen tot en met je eindscriptie. Bij elk rapport, klein of groot, vraag je je af: hoe kom ik tot een logische opbouw, hoe schrijf ik alles precies op en hoe zorg ik voor een mooie vormgeving? Zo schrijf je een rapport wijst je de weg, via een praktisch achtstappenplan. Eerst bespreekt dit boek hoe je de benodigde informatie verzamelt en gestructureerd vastlegt. Daarna gaat het in op de inhoud van het rapport en op de vraag hoe je systematisch je eerste tekstversie uitwerkt. Vervolgens komen de illustraties en de vormgeving aan bod, inclusief omslag en titelpagina. Uiteraard is er ook aandacht voor zaken als inleiding, samenvatting, voorwoord en bronvermeldingen volgens de APA-richtlijnen. Het rapportageproces eindigt met een complete check op de inhoud, het taalgebruik en de vormgeving. Zo schrijf je een rapport biedt beproefde richtlijnen en geeft veel concrete voorbeelden. Het is een echt doeboek, dat goed aansluit op zowel hbo- als wo-niveau.
Rapporteren. --- Logique. --- Médias. --- Stylistique. --- Linguistique.
Choose an application
journalisten --- massamedia --- Advertising. Public relations --- media --- Mass communications --- Belgium --- Adresboeken --- Annuaires --- Jaarboeken --- Livres d'adresses --- Media --- Médias --- Adressen --- België --- Voorlichtingsdiensten --- adressen --- Adressen. --- België. --- Media. --- Voorlichtingsdiensten. --- adressen.
Choose an application
Wat is groepsmentaliteit eigenlijk ? Hoe speelt massacommunicatie erop in ? Hoe beïnvloeden groepsemoties het communicatieproces ?Elke krant, magazine, omroep of blog heeft een eigen imago dat beantwoordt aan het profiel van hun doelgroep.Aan de andere kant kiest het publiek ook zijn medium op basis van dat imago, omdat ze mee willen zijn met waar hun doelgroep over praat. Een publiek is in die zin meer dan een verzameling individuen en elk medium genereert zo een particuliere groepsmentaliteit.In dit boek zet Bart Pattyn aan tot reflectie over groepsmentaliteit en de wisselwerking met massamedia.Bron : http://www.lannoo.be
Political philosophy. Social philosophy --- Philosophy and psychology of culture --- General ethics --- Mass communications --- Culture and mass media --- Culture et médias --- Cultuur en massamedia --- Mass media and culture --- Mass média et culture --- Massamedia en cultuur --- Médias et culture --- massamedia --- Academic collection --- cultuursociologie --- #SBIB:309H1000 --- #SBIB:309H022 --- 090 --- media --- groepsgedrag --- journalistiek --- 316.774 --- 384 --- 008 --- Media: algemene en theoretische werken --- Massacommunicatie --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Media --- Massamedia --- Groepsdynamiek --- Emoties --- communicatie --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massacommunicatie. --- communicatie. --- Communicatie. --- media-ethiek --- Mass media --- Moral and ethical aspects --- Social aspects --- PXL-Media & Tourism 2014 --- maatschappelijke verantwoordelijkheid --- Emotie
Choose an application
A multitude of factors affect how the European media industry is governed, including commercialisation, concentration, convergence and globalisation. George Terzis' collection, European Media Governance, is the first volume to concentrate on analysing and explaining how European countries are slowly conceding control of the media from the government to the market, professional and public forces. This impressive volume provides a detailed examination of all aspects of media governance, including media ownership structures, government policies, citizen's organisations and union's accountability systems, for 32 European countries. European Media Governance includes recent research into technological developments and provides sources for more information in each country. In addition to this incredibly diverse scale of research and analysis, the book provides a companion website with regular updates. Terzis' European Media Governance addresses all aspects of media governance in Europe, reflecting contemporary developments in both the countries analysed and their media, creating a comprehensive and reliable source.
Economic policy and planning (general) --- Mass communications --- Europe --- Mass media --- Médias --- Law and legislation --- Political aspects --- Droit --- Aspect politique --- Media ; EU --- #SBIB:309H1012 --- Media: communicatiepolitieke aspecten / mediabeleid (nationaal en internationaal) --- Media en maatschappij --- Media en politiek --- Media --- Media en maatschappij. --- Media en politiek. --- Media. --- Médias --- Europe de l'Ouest --- Europe centrale
Choose an application
Media Marketing is het magazine voor communicatie. Elke maand worden media, marketing, bureaus en nieuwe creaties aan de tand gevoeld en bieden we artikels die peilen, analyseren en informeren naar en over het vak. Twee diepgaande dossiers ontrafelen het communicatienieuws tot in de kleinste details. Er is een dossier dat de actualiteit op de voet volgt en er is een meer algemeen themadossier. Korte nieuwsflashes en telexberichten zorgen iedere maand voor een momentopname van de markt in binnen- en buitenland. Het magazine is ook het uitstalraam voor de jongste reclamecreaties 'Made in Belgium'. Op het menu: nieuws uit de wereld van de creatie in de ruimste zin van het woord. Design, nieuwe producten, nieuwe logo's. En natuurlijk de onvermijdelijke pagina met budgetten en budgetverschuivingen tussen adverteerders en bureaus. Kortom, een maand lang gevarieerde en geïllustreerde vaklectuur om niet alleen alles te weten maar ook en vooral beter te doorgronden.
Applied marketing --- Advertising. Public relations --- massacommunicatie --- marketingcommunicatie --- PR (public relations) --- reclame --- Mass communications --- Media --- Médias --- Publicité --- Périodiques --- Reclame --- Tijdschriften --- 05 <493> --- #A9510A --- 658.88 --- 659 --- 659.3 --- Rubriek serials: grafische- en reclamevormgeving --- Frans --- tijdschriften communicatie --- marketing --- 050 --- 658.8 --- Media (Communicatiemedia) --- abonnementen --- bedrijfseconomie --- economie --- 659.1 --- Communicatie --- Marketing --- Massacommunicatie --- Public relations --- Reclame en marketing --- Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- Toegepaste marketing --- Reclame. Public relations --- periodieken - tijdschriften --- marketing, verkoop, distributie --- Periodicals --- tijdschriften --- 05 <493> Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- Media. --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- 690 Media, mediarecht
Choose an application
Media. --- Pers. --- Persberichten. --- Radio. --- Televisie. --- persconferenties --- persberichten --- mediagebruik --- Mass communications --- Mediarelaties --- Media --- Mediabereik --- Mediaplanning --- Persberichten --- Interviews --- Publiciteit --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #ECO:03.14:industrie en onderneming marketing --- #A9704A --- Message Boodschap --- Médias Media --- Presse Pers --- Radio Radio --- Télévision Televisie --- Interviews Interviews --- Publicité Adverteren --- #KVHA:Media --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Interviewen; Nederlands --- #KVHA:Communicatie --- 659.3 --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mediarelatie --- Persbericht --- Interview --- Etalage
Choose an application
From the author of "The Future of Ideas" comes "an entertaining and important look at the past and future of the cold war between the media industry and new technologies"
Intellectual property --- Mass media --- Technological innovations --- Art --- Intellectual Property Law - U.S. --- Law - U.S. --- Law, Politics & Government --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Art, Primitive --- Intellectual property - United States --- Mass media - United States --- Technological innovations - United States --- Art - United States --- PROPRIETE INTELLECTUELLE --- MASS MEDIA --- INNOVATION TECHNOLOGIQUE --- ART --- ETATS-UNIS --- Propriété intellectuelle --- Médias --- Innovations --- États-Unis
Choose an application
Cijfers zijn nieuws: aantallen doden, de beursindex, het percentage echtscheidingen, de resultaten van een enquête. Het is een belangrijke taak van journalisten om die cijfers overzichtelijk te presenteren en waar nodig te verklaren. Schrijven over cijfers is niet moeilijker of gemakkelijker dan schrijven over rechtszaken, gemeentepolitiek of verre reizen. Maar je moet er wel een keer expliciet bij stil staan. Dit boek gaat over die cijfers in het nieuws: hoe je ze kunt begrijpen en beoordelen en hoe je er vervolgens over kunt schrijven. Het gaat over praktisch rekenwerk, over kritisch naar onderzoek kijken, over enquêtes, tabellen en grafieken. En natuurlijk over de vraag hoe je rekening kunt houden met je publiek bij het maken van nieuws over cijfers. Het laatste hoofdstuk geeft inzicht in de meest voorkomende getallen, waaronder de getallen die worden gebruikt bij lengte en oppervlakte, inhoud en gewicht, beursindexen en aardbevingen. Over de auteurs: Willem Koetsenruijter is docent aan de opleiding Journalistiek en Nieuwe Media van de Universiteit Leiden. Samen met Rinke Berkenbosch runt hij een tekstbureau voor milieu en infrastructuur (zie www.berkenkoets.nl). / Rinke Berkenbosch is tevens docent bij de Universiteit Leiden aan de masteropleiding van het Centrum voor Milieuwetenschappen.
Cijfers. --- Media. --- Statistiek. --- nieuwsberichtgeving --- beoordeling --- datajournalistiek --- Journalism --- journalistieke technieken --- significante cijfers --- #SBIB:309H1025 --- 092.2 --- presentatietechnieken --- statistieken --- presenteren --- journalistiek --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- statistiek (economisch, sociaal, wiskundig) --- Journalistiek --- Statistische gegevens --- Nieuwsgaring --- Schrijven --- Computer Assisted Reporting --- Journaliste Journalist(e) --- Médias Media --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Enquêtes Onderzoek --- Graphique Grafiek --- 316.774 --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Reizen --- Ziekte --- Sport --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Dit boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel geeft de auteur een algemene juridische analyse van (het gebruik van) sociale media. Daarin staan de toepassing van de strafwet, het grondrecht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer en de verwerking van persoonsgegevens centraal. In het tweede deel past hij de inzichten verworven in het het eerste deel toe op de arbeidsrelatie. Hierbij doorloopt hij de drie stadia van een arbeidsverhouding aanwerven, tewerkstellen, ontslaan met aandacht voor procedureaspecten
Rechtspraak. --- Sociale media. --- privacy --- werkgevers --- Human rights --- Social law. Labour law --- arbeidsrecht --- sociale media --- Mass communications --- Belgium --- BE / Belgium - België - Belgique --- 349.1 --- 347.754 --- 342.7 --- V16 - Droit du travail/Généralités - Arbeidsrecht/Algemeenheden --- 131 Arbeidsrecht --- prive-leven --- informatica --- internet --- Sociale wetgeving. --- Verhuur van diensten. Ondernemingscontract. Arbeidscontract. Dienstcontract. Collectieve arbeidsovereenkomsten. --- Grondrechten. Politieke rechten. Rechten van de mens. Grondwettelijke vrijheden. Bescherming van de enkeling. --- vie privee --- droit du travail --- informatique --- Sociale media --- Bedrijfswereld --- Privacy --- Controle --- Werkgevers --- Sociale wetgeving --- Verhuur van diensten. Ondernemingscontract. Arbeidscontract. Dienstcontract. Collectieve arbeidsovereenkomsten --- Grondrechten. Politieke rechten. Rechten van de mens. Grondwettelijke vrijheden. Bescherming van de enkeling --- Bedrijfsleven --- Werkgever --- Droit du travail --- Personnel --- Médias sociaux --- Travail et vie personnelle --- Belgique --- Supervision
Choose an application
An exploration of the way videogames mount arguments and make expressive statements about the world that analyzes their unique persuasive power in terms of their computational properties.Videogames are an expressive medium, and a persuasive medium; they represent how real and imagined systems work, and they invite players to interact with those systems and form judgments about them. In this innovative analysis, Ian Bogost examines the way videogames mount arguments and influence players. Drawing on the 2,500-year history of rhetoric, the study of persuasive expression, Bogost analyzes rhetoric's unique function in software in general and videogames in particular. The field of media studies already analyzes visual rhetoric, the art of using imagery and visual representation persuasively. Bogost argues that videogames, thanks to their basic representational mode of procedurality (rule-based representations and interactions), open a new domain for persuasion; they realize a new form of rhetoric. Bogost calls this new form "procedural rhetoric," a type of rhetoric tied to the core affordances of computers: running processes and executing rule-based symbolic manipulation. He argues further that videogames have a unique persuasive power that goes beyond other forms of computational persuasion. Not only can videogames support existing social and cultural positions, but they can also disrupt and change these positions themselves, leading to potentially significant long-term social change. Bogost looks at three areas in which videogame persuasion has already taken form and shows considerable potential: politics, advertising, and learning.
Video games --- Persuasion (Rhetoric) --- Social aspects. --- Rhetoric --- Forensics (Public speaking) --- Oratory --- GAME STUDIES/General --- GAME STUDIES/Game History --- SOCIAL SCIENCES/Media Studies --- Sociology of culture --- Mass communications --- Computer. Automation --- Persuasion (Rhetoric). --- Persuasion (rhétorique) --- Jeux vidéo --- Publicité intégrée dans les jeux vidéo. --- Médias en éducation. --- Aspect politique. --- Aspect social. --- Social aspects --- Jeux vidéo --- Argumentation --- Aspect social --- 527 --- Games --- video games --- informatica - specifieke toepassingen --- Jeu vidéo --- Jeu --- Art vidéo --- Informatique appliquée --- Informatique graphique --- Video games - Social aspects --- #SBIB:309H17 --- #SBIB:309H402 --- Computer- en videogames --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Persuasion (rhétorique) --- Publicité intégrée dans les jeux vidéo. --- Médias en éducation.
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|