Narrow your search

Library

Hogeschool West-Vlaanderen (5)

KU Leuven (4)

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

UAntwerpen (2)

UCLL (2)

UGent (2)

KBC (1)

KDG (1)

Thomas More Mechelen (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (3)

English (2)


Year
From To Submit

2019 (1)

2013 (1)

2012 (1)

2002 (1)

1999 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by
Marketing: connecting with customers
Author:
ISBN: 0130334944 Year: 2002 Publisher: Upper Saddle River, N.J. Prentice Hall


Book
Superbrands: merken en markten van morgen
Authors: ---
ISBN: 902672960X Year: 1999 Publisher: Deventer Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Samenvatting:-------------Het boek geeft een groot antal visies en opinies over het fenomeen vanhet moderne merk en de ontwikkeling van het merk naar de toekomst.De auteur laat zien wat de rol van het merk is in het hedendaagse onder-nemingsbeleid en geeft verder aan wanneer gefocust moet worden opproductperformance en wanneer op merkperformance.De indeling in mythische merken, clustermerken, informatiemerkenen territoriummerken biedt een goede basis voor de marktstrategie. Het boek legt heldere verbindingen met business-theorieën en -modellenvan o.a. Porter, Prahalad & Hamel en Tracey & Wiersma. Door een grootaantal bekende voorbeelden is het boek zeer praktijkgericht.Toonaangevende ondernemers en bekende bouwers van topmerken komen aanhet woord.


Book
Unlocking the customer value chain : how decoupling drives consumer disruption
Authors: ---
ISBN: 9781524763084 152476308X 1524763098 9781524763091 Year: 2019 Publisher: New York Currency

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Based on six years of research, Harvard Business School professor Thales Teixeira shows how and why industries are disrupted, and what established companies can do to respond -- as well as what potential startups must master if they hope to gain a competitive edge. As it turns out, there is a pattern to disruption in an industry, whether the disruptor is Uber, Airbnb or a dozen other startups that have shaken up incumbents and threatened the status quo. For disruptors to pose a threat to an industry, they have to successfully break the link in choosing, purchasing or consuming a product or service. Upstarts, Teixeria shows, do not attempt to compete with or overtake a reigning incumbent company entirely. Instead, they work to peel away a portion of the consumer decision-making process, the way Birchbox offered women a new way to sample new beauty products from a variety of cosmetics and fragrance companies, without having to go to the Revlon or Estee Lauder store. Zipcar doesn't attempt to compete head to head with GM, but rather to offer people who need transportation an alternative way to get around, without owning a car themselves, or being responsible for fuel, maintenance, or insurance. In a penetrating narrative filled with case studies and stories, Teixeira shows us how startups successfully disrupt industries -- and what industry leaders must to avoid being disrupted and protect their domain"--


Book
Merkloyaliteit : van routine naar bewust gedrag
Author:
ISBN: 9789076802633 Year: 2013 Publisher: Amsterdam SWOCC

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Loyale klanten zijn van levensbelang voor een merk. Zij besteden meer, maar kosten de marketeer minder. Logisch dus dat veel marketingmanagers op zoek zijn naar dé manier om loyaliteit bij hun consumenten te kweken. Maar hoe pak je dat nu aan en welke marketingvormen zet je daarbij in?Op basis van een literatuurstudie en expertinterviews brengt deze publicatie inzicht in hoe merkloyaliteit ontstaat. Specifiek wordt beschreven welke rol marketing speelt in het ontwikkelen en behouden van merkloyaliteit: hoe zetten marketeers eigen en betaalde content in? En wat is het belang van verdiende aandacht van consumenten? De publicatie eindigt met een aantal praktische aanbevelingen om merkloyaliteit te optimaliseren.Bron : http://www.swocc.nl


Book
Over loyaliteit en loyaliteitsprogramma's
Author:
ISBN: 9789013104325 Year: 2012 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Loyale klanten zijn voor bedrijven van levensbelang. Voor veel bedrijven geldt de zogenaamde 20-80 regel : een klein deel van de klanten zorgt voor het grootste deel van de omzet. Trouwe klanten blijken bovendien nog winstgevender te zijn dan incidentele klanten. Bovendien betekent een vaste, loyale klantenkring dat er minder uitgegeven hoeft te worden aan acquisitie om klantverlies te compenseren. Daarom is het vasthouden van bestaande klanten minstens zo belangrijk als het werven van nieuwe klanten. Dat laatste is bovendien vele malen duurder.Dit Communicatie Memo laat zien wat loyaliteit is, hoe het ontstaat en op welke manier loyaliteitsprogramma's daar een bijdrage aan kunnen leveren.Over loyaliteiten en loyaliteitsprogramma's is vooral bedoeld om communicatiecollega's te laten zien wat er allemaal al niet mogelijk is. Met het toepassen van nieuwe media blijkt vaak ineens wel te kunnen wat we al jaren voor onmogelijk hielden. En echt niet alleen maar voor grote bedrijven met enorme budgetten. Lees maar... er kan vaak al veel meer dan we denken.Bron : http://www.bol.com

Listing 1 - 5 of 5
Sort by